Hammer of the gods

S

Slubbert

Gjest

Kjøp her. Seriously, do it.

Kvaliteten på lyd og bilde er ganske laber siden det er en "official bootleg", men musikken er herlig.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Tja...

Vet ikkje helt eg. Noe med vokalen her blir bare fundamentalt feil for min del. Som en forferdelig skygge av Plant.
De er sikkert veldig flinke alle sammen, men nei, takke seg til originalen her altså...

S

Slubbert

Gjest
Det var ikke ment foreslått som en erstatning...

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Nei, for all del.

Skjønner jo at du for så vidt ikke foreslår det som en erstatning for LZ, mulig jeg ordla meg upresist.

Uansett, jeg synes som sagt vokalen her var på grensen til direkte dårlig. Om det skyldes prestasjonen i seg sjøl, eller at Plant er så ufattelig mye bedre skal eg ikkje uttale meg bastant om.
Og siden eg ikkje har fått sovet allverdens i natt, kan eg like gjerne være litt grinete og si at eg synes at om man absolutt skal covre Zeppelin, bør man holde seg til tolkninger, og ikkje plagiering... Men det er da altså min mening. ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Kor er hammaren, Edvard, du treng han vel no når døra skal spikrast igjen? Døra til øvingsrommet, rett og slett.

Seriøst? Det er greit med alternative versjoner, det er vi vant med fra klassisk musikk. Men det finnes unødvendige versjoner av alle verk. Jeg synes jeg er snill når jeg kaller dette en unødvendig versjon. "The Song Remains The Same" er eneste plate av LZ jeg ikke har, og det er fordi jeg synes den har liten verdi utover filmen. Årsaken er at Plant er forkjølet, og synger som en kråke. Mens jeg hørte på denne videoen tenkte jeg at jeg ville foretrukket at den ble sunget av en kråke. Og da mener jeg de sorte fuglene. Det virker som om han har dårligere lungekapasitet enn Maria Mena, men det er kanskje å dra den litt langt.

Jeg så nettopp en dvd der Foo Fighters spiller "Ramble On" med Jimmy Page og John Paul Jones. Jeg savnet ikke Robert Plant, som for anledningen var erstattet av Dave Grohl. Roberten er altså ikke hellig for meg, men det får da være grenser. Dette falt ikke i smak hos meg, Slubbert. Jeg kan bare beklage at jeg er litt krass i mine formuleringer. Sorry, man. :)

S

Slubbert

Gjest
Daniel Gildenlöw er vokalisten i Pain of Salvation, bare til info. LaRue er fra Dixie Dregs, Portnoy og Gilbert går jeg ut fra er kjent for de fleste. Utover det har jeg egentlig ingen kommentar.

Topp Bunn