Hadde jeg møtt han derre Kurt Oddekalv

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
kneip skrev:
Joda, han derre Oddekalv er en rar skrue, men når det er sagt så har oppdrettsindustrien
mange svin på skogen. Kan vel egentlig kalles miljøforbrytelse satt i system av staten.
Ikke er oppdrettsfisk noe å hige etter heller, full av omega-6, naturlig nok når de fores
med søppel inneholdene stort sett omega-6. Det er no svineri hele industrien.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Tor Nado skrev:
kneip skrev:
Joda, han derre Oddekalv er en rar skrue, men når det er sagt så har oppdrettsindustrien
mange svin på skogen. Kan vel egentlig kalles miljøforbrytelse satt i system av staten.
Ikke er oppdrettsfisk noe å hige etter heller, full av omega-6, naturlig nok når de fores
med søppel inneholdene stort sett omega-6. Det er no svineri hele industrien.
Dine uttalelser får du jo stå for selv. Jeg vet jo ikke noe om dine kunnskaper rundt temaet, men aner en liten populærvitenskapelig tilnærming. Nå har jeg selv over 20 års arbeidserfaring innen fiskeri. I tillegg har jeg nære bekjente som jobber for Kurten og kjenner litt til forholdet mellom kunnskapsnivå og uttalelser fra den kanten. Min konklusjon er at norsk fiskeindustri står i fare for å tape enorme summer på bakgrunn av udokumenterte påstander fremsatt i ly av ytringsfrihetens navn. SHAME!

Elektron

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.165
Torget vurderinger
4
Nå er det jo ganske udiskutabelt faktum at oppdrettslaksen er i ferd med å ødelegge for villaksen så min støtte går til Oddekalv, det er noe som heter at målet helliger middelet.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Anonym skrev:
Nå er det jo ganske udiskutabelt faktum at oppdrettslaksen er i ferd med å ødelegge for villaksen så min støtte går til Oddekalv, det er noe som heter at målet helliger middelet.
Det var vel neppe temaet her.

Elektron

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Anonym skrev:
Nå er det jo ganske udiskutabelt faktum at oppdrettslaksen er i ferd med å ødelegge for villaksen
Når ble det et udiskutabelt faktum?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.180
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
En sann historie:
En kjenning av meg, Vemund, er stor, kraftig og utstyrt med en kraftig og viltvoksende bart. Han snakker mye og HØYT!

En kveld for et par år siden gikk han ut på `Dvergene- konsert på Madam Felle på Bryggen i Bergen. Han utviklet øltørst, og gikk bort i baren og kjøpte seg en øl. På tur tilbake til bordet var det en kar som reiste seg opp, sperret veien for ham og ga ham en på trynet så han gikk ned for full telling!

Da han våknet opp igjen, sto samme karen over ham og sa: "Eg beklager, eg e virkelig lei meg! Eg trodde at du var Oddekalven!"

mvh ;D

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Søren ta tkr.

Her prøver jeg, en rolig og snill gubbe, å dra i gang en slem debatt hvor spissformuleringer står i høysetet. Så opplever jeg at du kommer inn fra venstre og forteller en historie som får alle til å le. Jeg mistet jo rent piffen her ;D

mvh Elektron

kjellk

Medlem
Ble medlem
23.01.2006
Antall liker
0
Oddekalv har sine poeng han, sågar meget gode poeng....Holder med å se på hva som skjer med villfisk og marint miljø rundt mærene.........
Trenger vel egentlig ikke noen større diskusjon rundt dette. Dette er fakta som forskerne har vist til i flere år. I tillegg er jo ikke den oppdrettslaksen spiselig! Fettet på den er jo rett og slett avskyelig!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.507
Torget vurderinger
0
Ja det er helt for jævlig! :mad:
Oppdrettsnæringen har bidratt til at nå har selv arbeiderklassen råd til å spise røkelaks på bødskiven sin! Det er ikke så mange år siden slikt var forbeholdt de kondisjonerede av det bedre borgerskapet.
Man vemmes over slik forflating av samfunnet! :-[

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Spiralis skrev:
Oppdrettsnæringen har bidratt til at nå har selv arbeiderklassen råd til å spise røkelaks på bødskiven sin! Det er ikke så mange år siden slikt var forbeholdt de kondisjonerede av det bedre borgerskapet.
semmer kvalitet da. Fargetilsetning og sprøytet med røyksmak. :mad:
dessuten blir vel det en litt annen diskusjon. Kanskje den hører hjemme under legg ned Norge.
Men selvsagt, alt for kortsiktig profitt er bra, (for noen).

Har du statistikk å vise til forresten. ?

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.896
Uansett, oppdrettsnærinegn er i norsk sammenheng en vanvittig stor industri hvor mye penger og mange arbeidsplasser står på spill. Det er mektige interesser som uansett vil bagatellisere og bortforklare ulempene og skadevirkningene oppdrettsfisk har for miljøet og for konsumentene av fisken. Derfor er det veldig bra at vi har sånne personer som Oddekalv.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.750
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
-eller sånne som meg, med adgang til egen fiskeplass..! -joda, bygda har sine fordeler.

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Min stemme går til villaksen.. og Oddekalv.

Man kommer ingen vei med å gå stille i dørene.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.965
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Jeg er en passjonert, lidenskapelig laksefisker, og jeg har sett nedgangen i villaksstammen de siste 25 åra. Det er ingen tvil om at oppdrettsnæringen er den store synderen. Den tar knekken på utvandrende smolt, som blir drept av angrep fra lakselus. Sjø-øretten, som lever i fjordene, er så og si utryddet over store deler av landet. Årsak? Lakselus fra oppdrettsnæringa! Forby svineriet, eller få det på land!

kjellk

Medlem
Ble medlem
23.01.2006
Antall liker
0
Synes Oddekalvs arbeid er så viktig at jeg har meldt meg in i foreningen hans!
NorskMiljøverForbund....
Ikke er det dyrt heller! :)
Kom igjen!
God musikk og god natur henger nøye sammen.....
For den ultimate klisjee........Vivaldis , de fire årstider.......
Auda...... :eek:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.553
Torget vurderinger
24
Oddekalv er et nødvendig "onde" og motvekt til kapitalismens hensynsløse profitthungrende grådighet. Vi trenger MANGE fler som ham.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
KO har mange gode poeng i denne og andre saker, MEN, han lever ikke etter egen lære der han oser rundt i SUV'n sin med den størst tilgjengelige motoren og spyr ut forurensning.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.750
Torget vurderinger
1
el_mariachi skrev:
KO har mange gode poeng i denne og andre saker, MEN, han lever ikke etter egen lære der han oser rundt i SUV'n sin med den størst tilgjengelige motoren og spyr ut forurensning.
Han sier han må ha en slik arbeidsbil.

Topp Bunn