Hadcock 242 på Linn Sondek LP12

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.427
Torget vurderinger
10
Vurderer ny arm til min LP12. Hadde landet på Hadcock 242, men er blitt frarådet denne ettersom det er en unipivot-arm, som visstnok ikke skal passe så bra til mykt fjærende spillere. Er det noen som har erfaringer med Hadcock 242, eventuelt Mørch DP6 på LP12?

Mvh.
Ketil

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Mørch DP6 har jeg hørt både på LP12 og Thorens TD3001. Det var ikke en lykkelig match, selv om vi til slutt klarte å finne en pu (VdH MC One) som fungerte bedre enn andre pu'er i kombinasjonene.

På nettet er det så ufattelig mye info om LP12 og evt passende armer, at dersom du ikke finner en omtale der så ville jeg vurdert å finne en annen arm... men har aldri hørt Hadcock/LP12 selv; ei heller hørt om noen som har kombinasjonen.

LP12 er prøvd i så mange fatninger og konstellasjoner i så mange tiår at det egentlig er unødvendig å prøve å pløye ny grunn for seg selv her; det meste er prøvd! Like greit å sko seg på andres suksesser og feil; rimeligste innfallsport til suksessfull LP12-lyd er idag Akito 2 og RB300. Skal man ha noe bedre, er brukt Ittok LVII (i god stand, ingen tik.tok!) og Rega's dyrere armer notert som suksess rundtom; skal man ha det beste er det ikke noen særlig vei utenom Ekos og Aro, evt Graham 2.2 i LP12-versjon (som jeg ikke har prøvd).

Bedre resultat oppnås ved å plassere pengene i arm heller enn i PU; en billig-pu med en sjefsarm fungerer bedre enn omvendt, som sågar Fidelity registrerte her for etpar nummer siden.

Mvh Vidar P

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Hei Vidar
Ser ut som om du har testet Ekos og Aro armene på Linn, MEN Hvordan fungerer disse på "stive" spillere?
Har du testet dette?
Hvilken prisgruppe bruker Ekos og Aro armene å lande på (brukt) ?
Mvh Jan I

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hei Vidar
Ser ut som om du har testet Ekos og Aro armene på Linn, MEN Hvordan fungerer disse på "stive" spillere?
Har du testet dette?
Hvilken prisgruppe bruker Ekos og Aro armene å lande på (brukt) ?
Mvh Jan I
Har aldri prøvd Ekos eller Aro på "stive" spillere som jeg kan huske. Men tar man eksempel Akito så fungerer jo den utmerket på den "stive" Basik-spilleren fra Linn.

Ekos og Aro er sjeldent veldig billige brukt, det har nok sammenheng med at det er flere "ønskes" enn "selges". Hvorfor skulle man selge en slik arm...?

Slik jeg ser det kan jeg overhodet ikke forstå hvorfor disse armene ikke skulle fungere like bra på spillere uten flytende oppheng.

Mvh Vidar P

Topp Bunn