Jeg var i spania forrig helg og fikk en mail fra Netflix. Gikk ut fra at det var noe ala "Velkommen, vi ser du er i Spania og du kan se så mye film du vil..". Tenkte ikke noe mer over det. Denne uken har barna klaget på at Netflix er utilgjengelig og jeg tenkte jeg skulle fikse dette i kveld. Det viser seg at passordet er endret og at min bruker/profil er blitt forandret til Paolo eller lignende. Logger meg inn på Netflix og resetter passordet. Finner så ut at hele Netflix er forandret til portugisisk språk og bruker litt tid på å finne ut av det. Ser så at den mailen jeg fikk i helga også var på portugisisk og sa at passordet var resatt.
Noen har tydeligvis hacket seg inn på Netflix-kontoen min. Jeg ser at denne personen har sett en sesong av House of Cards i Brasil. Når man resetter passordet på Netflix, behøver man kun mailadressen. Allikevel ville jeg trodd at man også skulle hatt tilgang på mailkontoen min, men det kan jeg se av historikken at det kun er jeg som har vært inne på denne. Uansett er passordet endret. Fikk også beskjed om at min US iTunes var stengt av sikkerhetsgrunner og denne bruker samme mailadresse. Jeg låste opp denne og endret passordet. Så senere at også Dropbox hadde merket "mistenkelig aktivitet" og ba meg forandre passordet. Alle disse tjenestene er benytter samme mailadresse.
Man kan heldigvis ikke se VISA-infoen under settings på Netflix og US iTunes bruker har ikke kort tilknyttet. Uansett en ekkel følelse.
Er det noe annet jeg bør tenke på?
Noen har tydeligvis hacket seg inn på Netflix-kontoen min. Jeg ser at denne personen har sett en sesong av House of Cards i Brasil. Når man resetter passordet på Netflix, behøver man kun mailadressen. Allikevel ville jeg trodd at man også skulle hatt tilgang på mailkontoen min, men det kan jeg se av historikken at det kun er jeg som har vært inne på denne. Uansett er passordet endret. Fikk også beskjed om at min US iTunes var stengt av sikkerhetsgrunner og denne bruker samme mailadresse. Jeg låste opp denne og endret passordet. Så senere at også Dropbox hadde merket "mistenkelig aktivitet" og ba meg forandre passordet. Alle disse tjenestene er benytter samme mailadresse.
Man kan heldigvis ikke se VISA-infoen under settings på Netflix og US iTunes bruker har ikke kort tilknyttet. Uansett en ekkel følelse.
Er det noe annet jeg bør tenke på?
Sist redigert: