Ha Dagbladet godt synlig i bilruta eller under armen i dag

F

fjellvåk

Gjest
En dårlig avis med dårlig skjønn, ikke aktuelt.

N

nb

Gjest
fjellvåk skrev:
Det er alltid søtt når Blabladet snakker om edle presseprinsipper, sist når de ble DOSet av tyrkere.

Jeg har selvsagt ikke sansen for at noen angriper norske nettsteder, aviser eller ikke, på den måten, men det er ikke akkurat slik at det er et demokratisk problem at Blabladet ikke får brakt siste nytt om Idol-Tone, Mette-Marit eller noen spaltemeter av uvesentligheter fra idrettens liv et par timers tid.

Blabladet er selvsagt i sin fulle rett til å trykke (nesten) hva de vil på forsiden, men å smøre denne grisen eller hva det når var utover hele forsiden fremstår for meg kun som nok en krampetrekning fra en desperat avis for å få opp omsetningen litt.

Jeg er selvsagt av den oppfatning at ytrings- og pressefriheten er betydelig viktigere enn at noen føler seg støtt av tegninger av profeten i tilfelle det skulle være noen tvil.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.411
Torget vurderinger
18
fjellvåk skrev:
Det spiller ingen rolle hvor dårlig avisen er eller hvor dårlig skjønn de har utvist. Vi skal ikke godta at religiøse fundamentalister dikterer hva vi kan skrive eller si her i landet.

N

nb

Gjest
HC skrev:
Det spiller ingen rolle hvor dårlig avisen er eller hvor dårlig skjønn de har utvist. Vi skal ikke godta at religiøse fundamentalister dikterer hva vi kan skrive eller si her i landet.
Selvsagt ikke. Men Dagbladet har heller ikke noe veldig godt svar på spørsmålet om hva vitsen med å trykke det var. Hadde de smurt tegningene over hele forsiden når denne debatten kom i fjor hadde det vært et statement. Dette er en ikke-sak, der journalisten som skrev den ikke en gang har klart å si noe om bakgrunnen for tegningen som var linket til fra PSTs Facebook-side eller hva det nå var.

Jeg vil forsvare Dagbladets rett til å trykke dette, men jeg skjønner ikke vitsen med at de gjorde det.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
nb skrev:
Jeg vil forsvare Dagbladets rett til å trykke dette, men jeg skjønner ikke vitsen med at de gjorde det.
Tiltredes.

At banditten Arfan Bhatti først legger linken inn på PST sine sider, så tipser DB, og når DB sluker agnet, står i spissen for demonstrasjonene mot nettopp DB, er ubetalelig.
Her har DB dumma seg ut big time, og det med en tegning som, da den ble laget, ikke hadde annen hensikt enn å trakassere muslimer.

Det virker som om DB hadde tenkt å bruke muslimenes vrede i et korstog mot PST, men der feilbedømte de nok sitt publikum.

Hadde DB stått på barikadene for Kurt Westergaard, kunne jeg forstått det, men dette er bare dumt.

Men når det er sagt, DB må få trykke det de til enhver tid mener er relevant, og den retten er jeg villig til å demonstrere for.
Jeg må se om jeg finner et brukt DB et eller annet sted. ;)

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.735
Torget vurderinger
12
Jeg kjøper alltid Dagbladet når jeg synes de skriver om interessante nyhetssaker og har vinklinger som fenger meg. De siste 10 årene har kjøpt en utgave med tegneserieekstra som kom rett før jul. Tegneseriene var bra. Jeg finner dessverre ingen interesse i å lese Dagbladet ellers, ikke i dag heller. De viser for meg veldig tydelig hvorfor den trykte presse synker i rakettfart.

N

nb

Gjest
Trondmeg skrev:
De viser for meg veldig tydelig hvorfor den trykte presse synker i rakettfart.
Dagbladet og VG har hatt stor nedgang, fra 2000 til 2008 har opplaget til VG fallt med ca 25%, Dagbladet har fallt med 36%. DN har økt opplaget, de store abonnementsavisene som Adressa, Aftenposten og BT har fallt ca 10% i den samme perioden. Så det går nedover, om enn ikke i rakettfart for alle.

Dagbladet er den store taperen, og der har vel fallet aksellerert de siste par årene også.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.735
Torget vurderinger
12
nb skrev:
Dagbladet og VG har hatt stor nedgang, fra 2000 til 2008 har opplaget til VG fallt med ca 25%, Dagbladet har fallt med 36%. DN har økt opplaget, de store abonnementsavisene som Adressa, Aftenposten og BT har fallt ca 10% i den samme perioden. Så det går nedover, om enn ikke i rakettfart for alle.

Dagbladet er den store taperen, og der har vel fallet aksellerert de siste par årene også.
Takk for faktapresiseringen. Jeg burde selvfølgelig skrevet "deler av den trykte presse", men så klok er jeg ikke engang etterpå. Kvalitet overlever som regel, men jeg har ikke opplevd Dagbladet som god kvalitet og sluttet derfor å kjøpe det for mange år siden. Om Dagbladet er kvalitet i dag kan jeg med andre ord ikke si så mye om, men de frister meg aldri å kjøpe sett fra forsiden.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Spiralis skrev:
oddgeir skrev:
Der kom sannelig sekretæren med kaffe og fastelavensboller. 8)

Blå Java ? :D
Det er alltid en pose med kvalitetskaffe i skapet.

Jeg fikk fløtekrem på tastaturet. Nå er gode råd dyre. :eek:

N

nb

Gjest
oddgeir skrev:
At banditten Arfan Bhatti først legger linken inn på PST sine sider, så tipser DB, og når DB sluker agnet, står i spissen for demonstrasjonene mot nettopp DB, er ubetalelig.
Her har DB dumma seg ut big time
Det er vel foreløbig bare en teori, er det ikke? Men om så er tilfellet, så er det ganske falut.

N

nb

Gjest
ErosLoveking skrev:
fint du finner dine lyspunkter og gleder i hverdagen nb. :)
Jeg synest de er trist at (papir)avisdøden aksellerer jeg, jeg er glad i papiraviser og mindre salg går utover kvaliteten og journalistisk handlingrom. Jeg er svært uenig i profilen til Dagbladet og jeg synest de har hatt noen temmelig uheldige/spekulative/unødvendige saker i det siste, og det ser ut som det er nok av andre lesere som mister troen på avisen. Det er fritt frem for å være uenig i det, men aviskjøperenes dom er rimelig klar på det området.

Dagbladet prøver å være alt for mange ting samtidig mener jeg og mange andre. Det ser ikke ut som det funker, i alle fall ikke om målet er å selge flest mulig aviser.

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Antall liker
1.012
Sted
Oslo
Torget vurderinger
127
så ingen biler med dagbladet i bilruta eller folk med dagbladet under armen den dagen. Cyberwar greier er så 1997...

duality

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.03.2008
Antall liker
1
NEVATON skrev:
så ingen biler med dagbladet i bilruta eller folk med dagbladet under armen den dagen. Cyberwar greier er så 1997...
si att noe er så (putt inn passende årstall), begynner vell og bli litt gammelt også? ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
DB har alltid vært i fremste rekke på teknoløsninger og utvikling blant norske aviser.
Aldri hatt så mange lesere som nå, og brukere av db via mobil er doblet på et år. (over 60000 pr dd.)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
DB har alt for sære musikkanmeldere for meg. 8)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
BT skrev:
DB har alt for sære musikkanmeldere for meg. 8)
hadde det vært så vel, tar de jo i lære en gang iblant. :-X 8) ;D
Integritet og kunnskap vil jeg påstå ihvertfall, ikke alle som kan skryte av det.
Skal ikke nevne hvilken avis som ga en mye omtalt felegnikker et stort terningskast 6 på førstesida, bare for å surfe på den positive bølgen og selge noen titusen aviser ekstra. phøy hælvete. :p

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Det er fordelen med at de bruker terninger - man vet at det er tilfeldighetene som rår.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
forresten trives jeg langt bedre å jobbe i en avis noen har en mening om, enn bare noe som selger av gammel uvane. Kunne aldri tenkt meg en annen arbeidsgiver faktisk. Fantastisk arbeidsmiljø, kolleger osv.

melder meg herved ut av denne tråden........... ;) :)

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Antall liker
1.012
Sted
Oslo
Torget vurderinger
127
ErosLoveking skrev:
DB har alltid vært i fremste rekke på teknoløsninger og utvikling blant norske aviser.
sextelefon annonsene var jo ganske nyskapende :-*

N

nb

Gjest
NEVATON skrev:
sextelefon annonsene var jo ganske nyskapende :-*
De er kvalitetssikret, må vite - i alle fall spåtelefonene. Jeg snakket en gang med han som utførte kvalitetssikringen, han tok ikke den delen av jobben så veldig alvorlig virket det som;)

Topp Bunn