H-baffel bassystem

Akapaz

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2008
Antall liker
196
Sted
Sørreisa
Torget vurderinger
1
Heisann!

Her lest mye positivt om dipolbasser i den siste tiden her på sentralen og tenkte jeg skulle prøve meg på et slikt prosjekt ila. sommeren.
Tenker jeg skal kjøre to stykk 18" i H-baffel på hver side i front, altså fire stykk 18" totalt.

Har sett litt på Beyma sine 18P1000Nd hos AVshop.no og lurer på om disse vil egne seg vel til formålet, eller om det finnes andre alternativer i den prisklassen. Ville aller helst holdt meg på rundt 1500kr stykk siden jeg jobber som lærling, men kan strekkes opp til rundt 2000kr hvis f.eks de Beymaene er eksepsjonelt gode.

Skal i første omgang deles mot et pat Klipsch RF-62, men vil med tiden muligens byttes ut med noe fulltonegreier. Har tenkt å bruke MiniDSP til aktiv deling.

Har en delvis defekt(Venstre kanal fungerer ikke) Peavey Deca724 PA-forsterker som jeg tenkte å få reparert slik at den kan drive dette nye bassystemet. Vil dette være en god løsning eller vil det lønne seg å legge pengene i en ny og moderne forsterker? Tror denne er fra 1987.

Når det gjelder H-baffelen trenger jeg litt hjelp til beregninger av denne iforhold til hvilke elementer jeg velger. Bør den være i MDF?

Noen som har noen tanker ang. dette prosjektet?

Akapaz

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2008
Antall liker
196
Sted
Sørreisa
Torget vurderinger
1
Ingen som har noen innvendinger? Bør jeg bare bestille disse Beyma-elementene? Hvilke parametre bør jeg se på for å finne ut om de passer bra i dipolkonfigurasjon?

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
31
Sted
Bodø
Jøss da...
Tenkt å slenge deg på bafler?
Har planer om baffelbass og hørt mye bra om både Beyma og Eminence's basser, så spørs ikke om det blir noe liknende.