Høyttalervelger?

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Jeg elsker mine Stax hodetelefoner SR 80 med SRD 4 driver!
De må jo kobles på høyttaler utgangen og da må høyttalerene kobles bak på Stax.
Da får vi det fordømte leddet (forsterkeren har bare en høyttalerutgang) som bare forsurer lyden.

Har istedenfor brukt en B Tech BT 911 speaker Control med to utganger på, en til Stax og en til Krix.
Det er ikke akkurat noe god løsning det heller?
Uansett så er den ødelagt nå.

Hva bør jeg kjøpe for ikke å få tap av lyd? ??? Som ikke koster så veldig mange kroner.
Vil jo gjerne bruke Staxene siden jeg ikke har eget lytterom.

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
Tror ikke den B-Tech er så dum. Jeg har ikke funnet noen mer fornuftig løsning, selv om de helt sikkert fins (til en høyere pris?), og jeg er overbevist om at lydtapet er mye mindre enn man frykter, hvis det da i det heletatt er merkbart. Jeg bruker den billigere utgaven som av/på-bryter til høyttalerne på badet. Dvs at jeg har koblet hovedhøyttalerne utenom. I sistnevnte sammenheng trenger man ikke mer enn en bryter til ti kroner egentlig, men jeg ser jo ditt behov for å kunne koble ut høyttalerne.

R

Rojoh

Gjest
Tenke, tenke...

Hvis du kobler Stax-driveren til terminalene med spader, og høyttalerne med bananplugger?

*Når du skal benytte Staxen, så drar du ut banapluggene.
*Når du skal spille via høyttaler, så lar du SRD-4 være avslått?

Mvh. Johan

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Tenke, tenke...

Hvis du kobler Stax-driveren til terminalene med spader, og høyttalerne med bananplugger?

*Når du skal benytte Staxen, så drar du ut banapluggene.
*Når du skal spille via høyttaler, så lar du SRD-4 være avslått?

Mvh. Johan
Hvor tar du det fra?
Det er jo løsningen. ;D

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
Mulig jeg er makelig anlagt, men dette virker litt arbeidsomt. Nå er det selvfølgelig mulig at du bruker disse hodetelefonene litt sjeldnere enn jeg går på badet og at forsterkeren står bak frem eller øverst.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Mulig jeg er makelig anlagt, men dette virker litt arbeidsomt. Nå er det selvfølgelig mulig at du bruker disse hodetelefonene litt sjeldnere enn jeg går på badet og at forsterkeren står bak frem eller øverst.
Jo, du er inne på noe.
Det er nok mulig at det blir for tungvint; bruker de forsåvidt ofte på kveldene.
Tenker på om det er noen andre løsninger.

Kan jo kjøpe en ny B Tech å modde den litt.
Skifte ut kablene inni med sølvkabler?

Topp Bunn