Hvorfor en synes du er finnest?Loevhagen skrev:Hvem høytaller skal jeg kjøpe. ;D
Nja... det er en og annen som insisterer på å skrive "ledninger".Mr-T skrev:Merkelig nok klarer alle å skrive "kabler" riktig.
Jeg gjentar meg selv fra en annen tråd, og imøteser når nordmenn kommer inn i en engelsk hifi-butikk og spør etter en highspeaker.svendatle skrev:høyttaler/høytaler. Fra og med 2005 er høytaler med én t blitt tillatt i norsk. (Siden så mange ville savne ordet i en oversikt over vanlige stavefeil hvis det ble utelatt, tar vi det med selv om det ikke er feilskrevet. Det vil nok gå litt tid før tradisjonsbevisste bokmålsbrukere tar en form som i «alle år» har vært en feilskriving, i bruk.
kilde:http://www.korrekturavdelingen.no/Vanlige-skrivefeil-alfabetisk/K4VanligeSkrivefeil_h.htm
4stk proson på 250 wattheter proson twin2010 1stk senter proson sratego center 6 sahsamt en carvor sub med inne bygget forsterker u kjent størelse samt denon forsterker som evt må på verksted
JeppPink_Panther skrev:Bilstereofolket har "basserer," hva nå enn det er, baki.
Tja, strømmen skyves vel på måte fra trafo til høyTTalermembranene da ? ? ;D ;Dsamlanes skrev:Og strømforsyning skrives vel uten k?
Strømforskyning,nei det må vere feil
Mvh.
Språkrådet godkjente jo Pøbb, så da går det nok også med Søbb.DoMentor skrev:
Hmm, skulle egentlig skrive :Tja, strømmen skyves på en måte fra trafo til høyTTalermembranene, men kanskje denne er bedre / riktigere : skyves på MÅFÅ etc hehe ;D ;DDoMentor skrev:Tja, strømmen skyves vel på måte fra trafo til høyTTalermembranene da ? ? ;D ;Dsamlanes skrev:Og strømforsyning skrives vel uten k?
Strømforskyning,nei det må vere feil
Mvh.
Mvh![]()
Nemlig ;D ;Dvredensgnag skrev:Språkrådet godkjente jo Pøbb, så da går det nok også med Søbb.DoMentor skrev:
Ok mulig jeg husker fei da ;D , but fart in the swing, det kan den er jo dlrtt ikkr verst den heller. ellers så er vel for så vidt sms språket i ferd med å ta over for de fleste ik sant, jo sef!!!steinost skrev:Hei.
Det med pigs var det vell Tusberg som sa da han hadde besøk av Alex (dama med det kreppa håret)
Men Solberg hadde vel big fart inn the sving ;D
Steinar.
Flere fra den kanten:xtz 69 skrev:Ok mulig jeg husker fei da ;D , but fart in the swing, det kan den er jo dlrtt ikkr verst den heller. ellers så er vel for så vidt sms språket i ferd med å ta over for de fleste ik sant, jo sef!!!![]()
Det var vel Odd Grythe som intervjuet Barbie Benton etter overfarten fra Bergen en gang på 70-tallet.steinost skrev:Hei.
Det med pigs var det vell Tusberg som sa da han hadde besøk av Alex (dama med det kreppa håret)
Men Solberg hadde vel big fart inn the sving ;D
Steinar.
Gjett omHEL skrev:Har dere lagt merke til hifisentralens gjenganger da?
"Skjelden"
Solbergklassikeren (en av de) var vel: It´s not the fart that kills you - it´s the smellsteinost skrev:Men Solberg hadde vel big fart inn the sving ;D
Steinar.