Høyttaler-beskyttelse mot småbarn...forslag?

Per73

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2004
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Topic sier vel det meste.

Har altså stativhøyttaleren Klipsch RB-75 som er degradert til tv-høyttaler pga. en liten junior som kan finne på å gå rundt å dunke/banke litt på ting med lekene sine. Savner veldig å ha disse i stua, og vurderer å beskytte/"polstre" dem med "noe" for å unngå eventuelle hakk i fineren. Noen av dere som har gjort noe liknende, eller har forslag til materiale som kan brukes. Kontaktpapir? Vil nøde ødelegge finer-kassene når det etterhvert skal fjernes.

Mvh,
Per

DIsElMiNk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2002
Antall liker
0
Hva med noe slikt?

;D

Vil nok tro du må leve med høyttalerene trygt plassert en stund fremover, til ungen er stor nok til å skjønne at de ikke skal røres ;)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.411
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Unger er så forskjellige. Høyttalere også. Hva med å tre over en "sokk"? Et passelig tykt stoff som tar av for støt.

K

kbwh

Gjest
Jeg har to gale små gutter og Sonus fabere i pianolakk. Gutta har måttet lære hva som er lov og ikke lov, men til gjengjeld får jeg brukt stereoen er den låter best.

Sokk á la Audiomix på barnebursdag. Standardtilbehør fra Sf det.

Per73

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2004
Antall liker
1
Torget vurderinger
0
Ingen dum ide. Så var det å finne noe som passer. Er ikke helt stø i strikking...

Unger er så forskjellige. Høyttalere også. Hva med å tre over en "sokk"? Et passelig tykt stoff som tar av for støt.

afoelges

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.04.2005
Antall liker
1
Sokk er sikkert bra, men det høres litt komplisert ut å få dette til å se bra ut?

Hva med å dra noe vinylfolie rudt sidene, men kun feste dette under høyttalerne? Fester du dette stramt nok tror jeg ikke det blir seende så ille ut, og så lenge du ikke tar av beskyttelsespapiret på de områden som ligger inntil topp og sider er det ingen fare for å ødelegge finishen. Undersiden er det vel ikke så farlig med uansett...

Mener Ljudia har noe som skal kunne brukes?

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Det finnes masser av materiale du kan "mekke" til noe slik med. Ta en tur i en slik sy/stoff foretning. De har alt fra Alcantara (som ser ut som semsket skinn) til filt eller mer tykt polstret stoff. Der faar du ogsa kjopt borrelaas som har selvklebende side mot stoffet slik at det er lett og montere, og gjoer det enkelt aa ta trekket paa/av.

Det er bare du som setter begrensningene.

Mitt annlegg og hoytalere har uten aa bli pakket inn eller stuet vekk, overlevd to smaa barn uten skader. De fikk helt fra de kunne krabbe laere hva som var tillatt. Naar de ble store nok til aa ville hoere musikk, har de laert aa bruke utstyret med forsiktighet. Min minste datter var vel 6 da hun fikk lare rekkefolgen aa slaa paa forsterkere og andre nodvendigheter. Platespilleren er vi enige om at de ikke tukler med ennaa, men det hender de spoer om jeg kan sette paa noen av de gamle pop/disco platene jeg har fra 70-80 tallet.

Jeg regner med at ungen har laert at han ikke skal slaa i lakken paa bilen din med metall-leker, putte fingre stekeovnen etc. Det samme kan kan du vel gjoere vedr. hoytalerne? Barn er veldig lette aa laere ting, om man bare setter rammene.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Tre en sokk over ungen? ;D

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.411
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Sokk er sikkert bra, men det høres litt komplisert ut å få dette til å se bra ut?
Små unger blir veldig fort store. Litt får en lide mens tiden går.

afoelges

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.04.2005
Antall liker
1
Små unger blir veldig fort store. Litt får en lide mens tiden går.
Kommer jo an på produksjonen da. Mange små unger etter hverandre har stooort skadepotensiale! ;D

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
505
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei.

Hva med å bygge et lite stakittgjærde rundt det hele. Sånn et lite hvitmalt hyggelig et med port.

Fars lekegrind ;D ;D ;D

Asbjørn

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Ere ikke heller småbarn som må beskyttes mot høyttalerne ? Jeg hadde solgt mine på dagen om jeg hadde hatt småtroll. 20 kg stativhøyttaler kan fort ta knekken på en liten rakker om uhellet først skulle være ute.

E

espenj2005

Gjest
Det må de da tåle....;)
Høyt og lavt, stagediving fra triptrap stolen og på hodet ned trapper. Hodet og kroppen full av "dings" og like blid noen minutter etterpå.
Nei, det ernok høyttalerne som må beskyttes.
Sine egne kan man lære opp men det er værre med andre krabater/smådjevler som kommer på besøk.
Espen
Ere ikke heller småbarn som må beskyttes mot høyttalerne ? Jeg hadde solgt mine på dagen om jeg hadde hatt småtroll. 20 kg stativhøyttaler kan fort ta knekken på en liten rakker om uhellet først skulle være ute.

Topp Bunn