Høyttalere Høytalere til skrivebord

Mr.Sig

Fersking
Ble medlem
13.03.2015
Antall liker
4
Er på jakt etter noen høytalere til å ha på skrivebordet med brukbar lyd. Tenkte å høre om noen hadde noen gode erfaring?

De vil bli drevet av en parasound 5125, Tandberg 3002a med en topping E30 DAC.

Noen høytalere jeg har eller har hatt og liker lyden på er JBL LS80 (satt på hytta etter at min bedre halvdel ikke ønsket å ha de i stua) , Dali Concept 8, Canton Chrono 507.2, monitor audio bronze 1 (i stua nå).

Har vurdert Acoustic Energy AE100 mk2 eller Dali spektor. Har ingen problem med å kjøpe brukt. Maks pris er 4000kr.

N

nygafre

Gjest
Er på jakt etter noen høytalere til å ha på skrivebordet med brukbar lyd. Tenkte å høre om noen hadde noen gode erfaring?

De vil bli drevet av en parasound 5125, Tandberg 3002a med en topping E30 DAC.

Noen høytalere jeg har eller har hatt og liker lyden på er JBL LS80 (satt på hytta etter at min bedre halvdel ikke ønsket å ha de i stua) , Dali Concept 8, Canton Chrono 507.2, monitor audio bronze 1 (i stua nå).

Har vurdert Acoustic Energy AE100 mk2 eller Dali spektor. Har ingen problem med å kjøpe brukt. Maks pris er 4000kr.
Jeg kan kommentere litt på de to siste hvertfall, da jeg har Spektor og tidligere lånt AE100-2.

Nå har jeg riktignok ikke brukt AE’ene til skrivebord/PC, men det er absolutt en høyttaler som gir mye for pengene. Frekvensresponsen er tunet svakt oppover mot 20kHz, slik at de fremstår som ‘luftige’. I lengden var dette noe som gjorde at jeg heller foretrekker Spektorene.

Spektorene er for prisen ypperlige, og fungerer godt til skrivebordsbruk. De er konstruert slik at lyden er best dersom du sitter med øret i diskanthøyde eller høyere. Dette passer fint til skrivebord da høyttalerne fort blir stående litt under ørehøyde (med mindre man bruker stativer). De fungerer også godt relativt nær en bakvegg.

Alt i alt en stemme til Spektor fra meg!

Topp Bunn