Høyre=skattelette for de rikeste

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Om de rødgrønne ikke har funnet FrP-koden synes det som de har funnet høyrekoden. Hver gang de omtaler høyre så påpeker de at det eneste høyre står for er skattelette for de rikeste. Dette har tilsynelatende virket godt.

Derfor var det en befrielse å se Bjarne Håkon prøve seg med denne gode gamle taktikken på Kåre Willoch på nrk1 i kveld i debatt om fattigdom. Da våknet den gamle skarptugede reven skikkelig til liv, og unge Hansen fikk så hatten passet, og endte med å få i hjemmelekse å sjekke med SSB om de fakta Kåre kom med stemmer. Milde himmel som jeg savner folk som Willoch i politikken, som kommer med harde fakta og bunnsolid retorikk i sin argumentasjon, og ikke bare mer eller mindre vag synsing.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.274
Sted
Østfold
Jeg har lenge lurt på den faktiske kunnskapen til en del av politikerne i Norge. For meg er det ulogisk at en person skal gå fra kulturminister, via forsvarsminister og finansminister til utenriksminister osv (retorisk så klart, men overgangene kan ofte virke merkelige). For meg skulle det være en slags "vi bruker en av Norges 10 beste økonomer til finansminister, en av Norgest 10 beste diplomater/forhandlere som utenriksminister, en av Norges 10 beste strateger som forsvarsminister osv. Hvor stor er sjansen for å finne 2 av disse i en og samme person?

Nå er imidlertid ikke heller mangel på fagkunnskap noe nytt i regjeringen. Det første eksempelet jeg kommer på er da Lundteigen blåste seg opp om de stakkars kyllingene og deres liv i det knøttlille buret. Hans møte med et 1000kvm åpent rom med kylling ble vel også overført på TV, og da var den saken død.

"Fanesakene" virker ikke å ha forankring i den realiteten regjeringen bør ha herredømme over, men de er tydelig vis korrekte i valgsammenheng. Bare det at SV kan få skviset mandater inn i regjering er et godt bevis på hvor farlig dette systemet er. Sjansen for å finne de beste politikerne blant de som er flinkest til å markedsføre populærpolitikk er knøttliten.

N

nb

Gjest
Hvem som er finansminister er irrelevant. Der bestmmer nok byråkratiet uansett regner jeg med.

Topp Bunn