Høy compliance!

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.160
Halla!

Er i gang med opprigging av ny spiller med yberlett arm, effektiv masse 4.5g.

Trenger en pickup med høy compliance, gjerne 30-35. Finnes det noe nyprodusert som ligger i denne gata?

Armen er en SME 3009 III

Felix Krull

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Antall liker
35
Sted
Trondheim
Du trenger vel strengt tatt ikke en pickup med så fryktelig høy compliance på den armen, den kan tilpasses en rekke pickuper grunnet utskiftbare vektlodd i basen. Jeg har f.eks. med bra resultat benyttet en MC-pickup med compliance på 15 og vekt på 9,5 gram på den aktuelle armen. Mener jeg da fikk en HZ på rundt 11...

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.561
En eller annen Shure, Stanton eller Pickering variant burde vel passe?

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.160
Armen kom med en Ortofon 305, men denne er trolig gammel\ødelagt. Har ingen informasjon annet enn at jeg fant ut at compliance på den er 20. Det fulgte desverre ikke med noe ektraustyr til armen, men ser at "ankeret" i dempekaret er den som er ment til pickuper med compliance mellom 20 og 25, så da satser jeg på en med verdi noe rundt her.

Orotofon 2M-serien? Lyst på noe rocka og dynamisk og varmt.

Har en Philips 400 jeg kan starte å teste spilleren med, den ligger på 20. Silikonolje har jeg fra VPI'en min, gleder meg til å få denne opp å gå. Trenger da en protractor så er man i gang:)

L

Lars.N

Gjest
Knall tips en SME III arm spiller pokker så bra med en Grado The Reference ( dette var på en Holfi nb2 preamp med riaa , Zapsolute monoblokker , Dali Icon7.

Mvh

Lars

Topp Bunn