hørt på lefdal

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
sto og ventet på kassamannen på lefdal i dag. Han snakket i vide og brede med en kunde om noe tv-greier.

Greit nok, men rett før kunden skulle gå sa selgern: ja, og når du skal sette opp noe hjemmekinogreier til den teven, så har vi virkelig gode oppsett til en 3-4000.

Jeg er ikke noen surroundkar, men :)

Det var bare såvidt jeg klarte å holde sleivkjeften inni meg altså, ha det klart! :)

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
hehe
oioi, det forrige var mitt innlegg nr 666.
Kanskje stakk djevelen meg i dag. :)

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
925
Med T-amp i tankene: mange billigpakker har jo "digitale" forsterkere. De skal jo gi en svært god lyd, iallefall hvis de er som T-amp. Noen som vet noe mer om dette?

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.493
Sted
Ville vakre Våler kalles det.
Torget vurderinger
39
Hos Lefdal har jeg blitt fortalt at:

Musikwatt er det som gjelder og man skal se etter fordi det er det man hører.

Megapixler ER et kvalitets tegn........ altså desto flere pixler desto bedre kamera............ bildebrikke/sensor inne i kameraet visste ikke selgeren hva var for noe, fordi allt ble lagret på minnekort.

Jeg har forsøkt og få hjelp til og stille inn "host" kanal på en Pioneer dvd opptaker................ tror dere noen har greid og hjelpe meg........... hos Lefdal vet de ikke hva en "host" kanal er engang.

Hos Lefdal vet de heller ikke f.eks hva som er forskjellen på en 32 og 64 bit's pc processor................ nei 64 bit gikk ut for mange år siden fikk jeg til svar her forleden............... akurat ja  ::)

..................... og har dere hørt om "dedikert" delt grafikk minne................... Jo nå skal du høre her...... at det er en del av minne i grafikk kortet som bare brukes til og vise bilder........... jaha ja  :eek:.............. så det har ikke noe med at det blir hentet i fra arbeidsrammen i maskinen altså  ;D

Kona skal kjøpe seg video kamera og siden jeg har 0 greie på den slags så henvendte hun seg til en selger, men etter 2 minutter's forklaringer fant hun ut av selgeren umulig kunne vite noe som helst om kameraene........... selgeren klarte ikke engang og forklare forskjellene på systemene............ hardisc i kamera Å nei det måtte man ha i pc'n............ aha sa kona og gikk.

Hva har egentlig selgerne hos Lefdal greie på ?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Hva har egentlig selgerne hos Lefdal greie på ?
De har god greie på hvilke produkter de får mest provisjon for å selge.

are_e

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
3
Med T-amp i tankene: mange billigpakker har jo "digitale" forsterkere. De skal jo gi en svært god lyd, iallefall hvis de er som T-amp. Noen som vet noe mer om dette?
Jeg vet ihvertfall at det er høyttalerene som er det svakeste punkt i de aller fleste slike billige oppsett.
Har selv lekt litt med eltax "home theatre in a box" og det var liten tvil om at høyttalerene var de billigste komponentene, når jeg hektet på et par lettdrevne stativhøyttalere så ble det faktisk ganske ålreit resultat ::)

Men skulle jeg kjøpt budsjett surround så ville jeg heller kjøpt en billig reciever+dvd spiller og sett etter rimelige surround-sett med høyttalere, gjerne brukt.
Det ville nok blitt litt dyrere enn de ferdig-pakkene men kvaliteten blir garantert langt bedre :D

A

zorry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.05.2005
Antall liker
0
Jeg vet dette høres utrolig ut, men på hjemmekino er det primærsansen vår, ikke hørselen nei, men nemlig synet som normalt tar mest av hjernens oppmerksomhet. Sitter du f.eks og ser på kablene dine når Angelina Jolie er på skjermen er det helt klart på tide å ringe etter den gule bilen slik at mennene med de hvite frakkene kan ta med seg jakken uten åpninger for hendene og hent deg. Remmer bør de bruke! Elektrosjokk og sterke medisiner må til! Audiofili i såpass fremskredet fase skal man ikke spøke med! ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
................ Sitter du f.eks og ser på kablene dine når Angelina Jolie er på skjermen er det helt klart på tide å ringe etter den gule bilen slik at mennene med de hvite frakkene kan ta med seg jakken uten åpninger for hendene og hent deg. ...............
Nååå, hun er da ikke sååå fin da ! Har du forresten sett kablene mine ?? ;D

Litt på siden, hos Euronics:
Tittet på noen Sony høytalere ( fin design, lignet litt på B&W ) da "gutten" kom og lurte på hva jeg ønsket. Jeg spurte hva de kostet og han nærmest ba om unskyldning da han sa litt over 3000,-. "Ja vi kommer nok ikke til å selge dem så fort til den prisen" sa han, og glippet med "de lyseblå" da jeg spurte om det var pris pr stk eller for paret. Jo det var for paret, og de hadde en senter til ca 1500,- og bakhøytalere til litt over 1500,- så det ble over 6000 for suround ! Nuvel jeg skulle ha stereo ville gjerne ha litt teknisk info. Da ble det stille. Stereo ? "Det er det med bare to kanaler" ? Tekniske spesifikasjoner? "Jo de var altså byggd for 5.1 surround."

Våre veier skilltes ! Men en riktig kjekk ung mann var det, høflig og tilsynelatende interessert. Scoret på det i allefall ! :D

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
hehe. Morsomt med flere erfaringer.
Hifiklubben har mye rett i sin siste reklamekampanje :)
litt over 3k faktisk, er det rart folk spør om vi spika spenne gærne når de får halt ut hva ting koster? I påfølgende setning snakker de om å kjøpe seg båt....

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Antall liker
0
De fleste el-kjeder har sine "gullkorn". Skulle hjelpe mine foreldre med å kjøpe et ok surroundoppsett for deres bruk til max 15k. Dama på Elkjøp viste oss noen, ifølge henne selv, helt fantastiske Yamaha-surroundpakker til et par tusen (små høytalere, sub og alt-i-ett-boks). Det sa jeg rett ut og sa at spilte helt forferdelig dårlig. Jeg forsøkte derfor å spørre etter komponenter (naai, det skjønte hun ikke hva var). Da jeg pekte bort på gulvstående høytalere og frittstående DVD og surroundforsterker borte på veggen så svarte hun raskt: "Nei, det koster så mye det... Det blir fort 10.000,-." Da forklarte jeg at greit, vi er interessert til å betale det. Men det syntes hun ikke det var vits i å betale for så vi gikk...
Lenge leve Elkjøp Lade!

O

OivindJ

Gjest
Hørt på data sjappa.

...det e dei som bruke sånn her tjukke kabla, det er bare tull vettu, hehe..

K

knutinh

Gjest
At de store kjedene har vanskelig for å finne glødende interesserte, hjelpsomme og høflige selgere som samtidig greier å selge et stort antall produkter er ikke så rart, spesielt i disse tider med liten arbeidsledighet.

Det som er mer overraskende er bekjente og familie som går inn på elkjøp uten å ha satt seg inn i noe som helst og spør en 17 år gammel gymnasiast om hva de skal ha.

Jeg har gitt opp å gi slike råd eller innspill. Interessen er så liten at all info detter ut etter 2 minutter. Det er bedre å la dem kjøpe dårlig utstyr, eller utstyr som overhodet ikke passer til anvendelsen, og nikke megetsigende når de stolt viser fram anskaffelsen =)

-k

Topp Bunn