Høflighet på sentralen...svar på PM, Annonser

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Savner svar på PM og svar på annonsering. Mulig jeg er feil sammenskrudd, men svar positivt/nøytralt/negativt har jeg en forventning om. Mulig jeg også sitter i "glasshus", men forventer også en tilbakemelding evt...

Mrk. forventer ikke svar på innlegg, det er noe annet.

Noen tanker om dette?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Har samme erfaring. Det skyldes sikkert flere forhold. Glemsomhet, giddesløshet og mangel på høflighet.

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Gjest skrev:
Har samme erfaring. Det skyldes sikkert flere forhold. Glemsomhet, giddesløshet og mangel på høflighet.
- dette er kanskje sammenkokt til: mangel på engasjement?

Kan ta feil, men velger å sjanse ;D

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.867
Sted
Østfold
Hva mener du med "svar på annonsering?"

Med "Svar på PM", mener du da svar fra mottaker dersom du sender vedkommende en PM?

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Når nokon ber om tilbod på bestemte produkt, gjennom annonsering her på sentralen, for å så late vere å svare dei som tar seg bryet med å svare på annonsene. Då er det mi oppriktige meining at vedkomande er blotta for det vi kan kalle anminleg folkeskikk.
MVH

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Snickers-is skrev:
Hva mener du med "svar på annonsering?"

Med "Svar på PM", mener du da svar fra mottaker dersom du sender vedkommende en PM?
- begge deler :)

...mulig jeg sitter i et glasshus, er på tynn is & ute å kjøre på samme tid, men forsøker og etterleve regelen om å svare alle jeg får PM fra og forventer noe tilbake når jeg sender PM.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
har skjedd meg med PM. da jeg ikke svarte på pm etter en dag fikk jeg beskjed om og få meg litt folkeskikk, men grunnen var at nettet mitt var nede. det var en tilfeldighet som jeg ikke rådde over. teorien må bli at man ikke skal buse ut uten og kjenne bakgrunnen for forsinkelsen av svar. ok?

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.596
Torget vurderinger
12
Det bør være vanlig høflighet å svare pent på alle henvendelser. Uansett!

En annen ting er den utstrakte bruken av hersketeknikker man til tider ser her, buæææææææææææææææææææææææh!

Jantry

Medlem
Ble medlem
30.04.2002
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Følte meg truffet av denne kritikken, men i forbindelse med annonsering måtte jeg oppdatere min profil med ny mailadresse. Det ble noe kluss med dette og derfor har jeg ikke kunnet logge meg inn på flere dager. Så det kan være flere årsaker til "uhøflighet".

arveprinsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2008
Antall liker
0
Det er vel normalt og svare når folk spør om noe ? ( Jeg er ihvertfall oppdratt slik )

Mvh

Jan-Arve

offpist

Medlem
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
0
Jeg har innboksen full av meldinger som "Hei, er denne solgt?"
Jeg svarer : "Nei den/de er fremdeles for salg, er du interessert i å kjøpe?"... så ikke noe svar.

Hva er vitsen..?

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Dette er slitsomt!
Pga. store utskiftninger har jeg hatt mye greier til salgs i det siste. sikkert annenhver Pm, mail eller textmelding fører ikke frem.
ikke det at det tar så veldig mye tid å svare på en PM, men når noen spør f.eks "er racket solgt?" og jeg svarer nei jeg har det enda og spør om de bor i nærheten å f.eks ønsker å komme innom så hører man ikke noe mer, slikt er uhøflig og sløsing med andre folks tid.
Det samme gjelder for alle dere late folk derute. hvis dere lurer på målene eller spesifikasjonene til et produkt; gjør litt research og for the love of good bruk GOOGLE slik at man slipper å svare på en drøss av spørsmål brukeren selv kunne funnet ut på to minutter.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.867
Sted
Østfold
Det har slått meg at enkelte er direkte uhøflige men en del har et helt annet bruksmønster enn hva jeg har. Altså, de er kanskje på nett en gang eller to i måneden, og enkelte vet ikke en gang hvordan de åpner PM-innboksen.

Men folkeskikk, ja, det bør folk utvise uansett synes nå jeg også.

Det jeg synes er litt rart er at enkelte er av den oppfatning at de kan si hva de vil til og om bransjefolk.

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Trondmeg skrev:
En annen ting er den utstrakte bruken av hersketeknikker man til tider ser her, buæææææææææææææææææææææææh!
Har inntrykk av at det er meir snakk om misjoneringspåbodet," gå ut i vera og gjer alle til mine læresveinar". Slik vert tvilen i di eiga sjel undertrykt. Hi-Fi er alvårlege saker!
MVH

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Snickers-is skrev:
Det jeg synes er litt rart er at enkelte er av den oppfatning at de kan si hva de vil til og om bransjefolk.
Enig!
Ein bør i mange tilfelle vere meir audmjuke overfor å forlange ubegrensa med tid og oppmerksomhet frå forhandlarar/bransjefolk. Berre prat gjev ikkje dei eit to eller tre tusen inn i timen som trengs for å få butikken til å gå rundt.
MVH

Topp Bunn