Håpløs moderering.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
OldBoy skrev:
Så lenge man gir uttrykk for at dette er en personlig, subjektiv mening
Hva annet en personelige subjektive meninger og "hearsay" blir postet på et forum.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
el_mariachi skrev:
OldBoy skrev:
Hva annet en personelige subjektive meninger og "hearsay" blir postet på et forum.
Målinger ;) :-x

Pk

O

OldBoy

Gjest
pks skrev:
el_mariachi skrev:
OldBoy skrev:
Målinger ;) :-x

Pk
Å nei! Ikke målinger!

Hva som helst annet: hearsay, synsing, svada, you name it, men bare ikke målinger.

Ingenting slår målinger hvis man vil skape splid og ufordragelighet. Vel, muligens et lite unntak for naturlover og objektive sannheter.

:) :) :)

IMO
Mvh OldBoy

K

kbwh

Gjest
OldBoy skrev:
Ingenting slår målinger hvis man vil skape splid og ufordragelighet. Vel, muligens et lite unntak for naturlover og objektive sannheter.

Dagens! ;D ;D ;D

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
Parelius skrev:
Hvilket herlig sofisteri!

Da får alle ta inn i signaturen sin, at det som uttrykkes er ens personlige mening etc. Da skulle alt være tillatt, og en kan si det en har villet, uten at noen kommer og redigerer en bort. - Som ikke alt dette er underforstått i alt som sies og har med vurderinger å gjøre. Gudhjælpe!
Nei, nei nei!!!!!
Slik blir det: Jeg mener at da får alle ta inn i signaturen sin, at det som uttrykkes er ens personlige mening etc. Da skulle alt være tillatt, og en kan si det en har villet, uten at noen kommer og redigerer en bort. - Som ikke alt dette er underforstått i alt som sies og har med vurderinger å gjøre.

Slik mener nå jeg at du burde formulert deg.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Holmium skrev:
Parelius skrev:
Hvilket herlig sofisteri!

Da får alle ta inn i signaturen sin, at det som uttrykkes er ens personlige mening etc. Da skulle alt være tillatt, og en kan si det en har villet, uten at noen kommer og redigerer en bort. - Som ikke alt dette er underforstått i alt som sies og har med vurderinger å gjøre. Gudhjælpe!
Nei, nei nei!!!!!
Slik blir det: Jeg mener at da får alle ta inn i signaturen sin, at det som uttrykkes er ens personlige mening etc. Da skulle alt være tillatt, og en kan si det en har villet, uten at noen kommer og redigerer en bort. - Som ikke alt dette er underforstått i alt som sies og har med vurderinger å gjøre.

Slik mener nå jeg at du burde formulert deg.
korrekt.

Skjerpe seg Parelius.. ;)

PK

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
Det ligger i kortene at det er en egen mening når man gir negativ eller positiv kritikk til et produkt. Å måtte presisere med "jeg mener", "i mine øyne" ol hver eneste gang blir for tungvint. Alle skjønner at det er subjektive meninger og ikke absolutte sannheter man frembringer.

At det absolutt er ønskelig og bedre at utsagnene er begrunnet er jeg helt enig i, at det er en absolutt nødvendighet er jeg ikke enig i. Jeg tror så godt som alle tar en vurdering av et produkt mer seriøst når det ligger en velbegunnet argumentasjon bak. Enten det gjelder musikkplater eller stereokomponenter. For å videreføre eksempelet med B&W så er det tdiligere avgitt et utsagn om at B&W aldri har lagd en bra høyttaler, det var ingen argumentasjon bak dette. Slike utsagn tror jeg "ingen" legger noen verdi i. Her snakker vi om verdens største høyttalerprodusent, de har ikke blitt det kun ved hjelp av genial markedsføring. Slike utsagn har jeg faktisk tillit til at forumets medlemmer klarer å filtrere bort som useriøse.

Det er greit at moderatorene etter beste evne skal følge forumreglene, men det er noe som heter tolkning og skjønn her i verden.

Områder jeg derimot skal være enig i at bør leses ekstra nøye og stilles krav til god argumentasjon/ dokumentasjon på er utsagn mot enkeltpersoner og forhandlere. Det er som regel negative utsagn, men også litt unaturlige positive utsagn skal følges med argusøyne.

Til slutt vil jeg selvfølgelig understreke at dette er mine meninger. ;)

Topp Bunn