Guns ´n Roses, Use Your Illusion 1 & 2, 2022 remaster

iGlenn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2019
Innlegg
171
Antall liker
287
Albums Of The Week: Guns N’ Roses | Use Your Illusion I & II Super Deluxe Edition

Ikke ofte jeg er begeistret for disse alskens remastringenenenene, men dæven døtte sykkelstøtte to tette og en badehette... Dette her river skinnet av pølsa for å si det sånn.

Løp og kjøp! Eller sitt og stream, eller hva det nå enn er du foretrekker. Høydepunktet her er uten tvil (delvis) NYINNSPILLING av November Rain, med 50 persons orkester...

box_spread.jpeg
 
Sist redigert:

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.686
Antall liker
5.121
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
To av mine favorittplater, som jeg har spilt en million ganger minst.
Synd LP boksen er så sabla dyr, hadde vært veldig gøy å se konserten på blu-ray.
Steven Wilson har tatt seg av November Rain, men resten av albumene er dessverre noen andre.
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.476
Antall liker
895
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
To av mine favorittplater, som jeg har spilt en million ganger minst.
Synd LP boksen er så sabla dyr, hadde vært veldig gøy å se konserten på blu-ray.
Steven Wilson har tatt seg av November Rain, men resten av albumene er dessverre noen andre.
Wilson har mikset albumene i Atmos, men GNR ville ikke at det skulle utgis, heller ikke på streaming. Synd. :confused:
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.686
Antall liker
5.121
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
ja, egentlig det jeg mente - at det kun er NR som blir utgitt med Wilson miks.

Når Chinese Democracy kom så var jo GNR relativt motstrøms og hadde en relativt dynamisk mastret plate, i motsetning av hva f.eks. Metallica drev med samtidig som var komprimert helt i hjel. Er spent på å høre de nye mastringene.
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.140
Antall liker
6.577
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Tja, hva har de gjort annerledes her egentlig da? Har ikke direkte finlyttet, men etter å ha testet to-tre spor frem og tilbake mellom gammel og ny, så vet jeg ikke helt? Skrur jeg den gamle opp med ca 2dB så høres den veldig lik ut som den nye masteren synes jeg.

Fint at de ikke har skrudd det i hjel på den nye sånn sett da, men..
 

iGlenn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2019
Innlegg
171
Antall liker
287
Tja, hva har de gjort annerledes her egentlig da? Har ikke direkte finlyttet, men etter å ha testet to-tre spor frem og tilbake mellom gammel og ny, så vet jeg ikke helt? Skrur jeg den gamle opp med ca 2dB så høres den veldig lik ut som den nye masteren synes jeg.

Fint at de ikke har skrudd det i hjel på den nye sånn sett da, men..
Hahah ja, jeg var nok litt vel rask på avtrekkeren her. Når jeg forfattet tråden hadde jeg bare hørt på november rain en håndfull ganger og var helt over meg selv av ekstase... Nå, etter å ha kjørt de andre låtene også opp mot originalene, så ja... Det var ikke rare forskjellene på disse. 🙈:LOL:
 

Soundmannen

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.12.2015
Innlegg
505
Antall liker
860
Sted
Sandnessjøen
Hahah ja, jeg var nok litt vel rask på avtrekkeren her. Når jeg forfattet tråden hadde jeg bare hørt på november rain en håndfull ganger og var helt over meg selv av ekstase... Nå, etter å ha kjørt de andre låtene også opp mot originalene, så ja... Det var ikke rare forskjellene på disse. 🙈:LOL:
Æsj. Nå har jeg sendt denne til Gunsn tributen jeg spiller i og lovet dem saftig oppgradering av lysen 🤣 nei har ikke hørt det selv enda 🤭
 

Jonas_H

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2015
Innlegg
424
Antall liker
994
Torget vurderinger
7
Gikk rett inn på BigDipper sine sider for å bestille, men kjente kjøpetrangen ble litt redusert da jeg så prisen.

Kjære julenissen…
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.686
Antall liker
5.121
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Er ikke noe billig morro nei :) Men kunne tenke meg blu-rayen. Rart de reklamerer for at den er upskalert til 4K, før de så skalerer den ned til Blu-ray igjen. Burde jo vært en dobbel disc med både BD og UHD BD.
 
Topp Bunn