Dynaudio Contour S3.4 er mitt forslag...
Kjøpte brukt Contour S1.4 denne uka og er meget fornøyd. Lytteavstand er 3-4m i en stue på 40m2 med åpen løsning til kjøkken på 15m2. Har igjen å jobbe litt med plasseringa, men dette blir braLudo skrev:Dynaudio Contour S3.4 er mitt forslag...
Disse er "nypolerte og øremerket" meg cyber, om den mannen skulle ville selge ;D ;DRoDa skrev:Sitt nært og kjøp sånne:
![]()
Da må de rullemales i såfall, men uten tvil noen meget gode høyttalere.FredrikC skrev:By på Amphion krypton som ligger på brukten. Cardoid mellomtone, waveguide diskant og en 12" i bunn.
Aner ikke hva de skal ha for disse, men 50% off er ikke billig for 6 år gammel high-end. Så vil tippe de slipper dem for under 30k.
Hehe, det er jo litt MAF også inne i bildet her, liker at ting ser litt ok ut også om mulig. Jeg ønsker i utgangspunktet å ha disse i stua ja. Mange gode tips stadig.Burnt_Island skrev:I følge min kone (som har sammenfallende smak med andre kvinner før henne), så trenger ikke høyttalere å være "pene", det viktige er at de ikke dominerer. Jo nærmere veggen de kan plasseres jo bedre, slik sett har Klipsch heritage-serien, og store Tannoy monitorer god waf. Carlssonhøyttalere har også god waf, ditto Guru. Alle er beregnet på å stå inntil vegg. Dipoler som Magnepan, ML og Gradient har ikke høy waf da de må stå et stykke ut i rommet. Jeg vil anbefale Guru QM 60 men jeg er usikker på om du kan få de innenfor budsjett; koster vel 50-60k skr nye.
For øyeblikket spiller jeg på store JBL monitorer som kona liker bedre enn Gradient revolution selv om de er dobbelt så store rent fysisk. Det er fordi jeg har plassert de nærmere bakveggen (men ikke inntil).
På den annen side så tåler kvinner lav waf, litt skal man lide for kjærligheten, og mitt anlegg står på stua![]()
Nei, men jeg har trua på at de låter meget bra med bestykning og skrå sider.bambadoo skrev:Synes egentlig respons ikke er noe pene jeg også.
Audiophile-Arve skrev:Magnepan = Ja, du får nok berre sweetspot til ein person, kanskje to om avstanden er stor.cybervision_ skrev:Det er jo en mulighet, men vil ikke direktiviteten i ML og MagnetiskePaner gjøre det vanskelige å få spredt lyden i rommet?
ML= Her har du litt vidare sweetspot, men framleis vert det litt problematisk om du skal lytte utanfor sweetspot. Det gjeld det meste av høgtalarar, med mindre du får nokre Carlsson-konstruksjonar, German Physics, Bose (!), Mirage, eller sprengjer budsjettet ditt med eit par tusen prosent...
Nydelige. De der er WAF i gullskriftgooner4ever skrev:Jeg kjøpte disse som ble plassert i stuen når jeg fikk eget rom til anlegget
Davone Rithm, synes både lyd og utseende er veldig bra. Fikk ingen klager fra fruen...
Kan fås som demomodell hos Moiz til ønsket pris.
Jau, men blir nok for små.HEL skrev:Nydelige. De der er WAF i gullskriftgooner4ever skrev:Jeg kjøpte disse som ble plassert i stuen når jeg fikk eget rom til anlegget
Davone Rithm, synes både lyd og utseende er veldig bra. Fikk ingen klager fra fruen...
Kan fås som demomodell hos Moiz til ønsket pris.![]()
Fås billig hos mus-mag om dagen også.Puscifer skrev:Hva med Abrahamsen FS401
Høy WAF og låter meget bra.
Knut![]()
Og de "fyller" i allefall rommet ditt cyber ;Dsundkoien skrev:......det finnes noen høyttalere som heter ProAc D38......
M
Vel, det har gått noen sett D38 i det siste. De ligger mellom 20k - 30k brukt.cybervision_ skrev:Nei, men jeg har trua på at de låter meget bra med bestykning og skrå sider.bambadoo skrev:Synes egentlig respons ikke er noe pene jeg også.
Sundkoien: Ja, og de koster $$$.![]()