Forsterkere Grisebra forsterkerkjøp?

M

MusicBear

Gjest
Cambridge, som har forlatt Hi-fi Klubben og endt opp i HiFifreaks.dk (som sender til Norge), som igjen har satt ned prisen til ca. 20.000 norske kroner for Cambridge Audio Azur 851W - som oppgis til maks strømtrekk 2.400 watt og med effekter 2 x 350 i 4 Ohm samt brokoblet 1 x 800 i 4 Ohm.

Må da være et aldels råbra forsterkertilbud?

Ikke alle super-dyre forsterkere, oppgir brokoblingseffekter i 4 Ohm. Noe altså Cambridge gjør = den skal i praksis tåle og bli benyttet i 4 Ohm's laster som brokoblet.

Merkelig, forresten, at gigantiske Hifi Klubben har mistet/gitt fra seg Cambridge. Men er kanskje NAD & Denon som har vært hot der i gården.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.229
Torget vurderinger
1
Ca. 18 000kr blir det vel? Skal vel ikke betale Dansk moms....

atledreier

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.01.2011
Antall liker
211
Sted
Sandnes
Hegel Röst til 12.990,- hos Soundgarden om dagen...

Sent fra min G8141 via Tapatalk

D

Danke

Gjest
Synes hififreaks har skrudd opp Cambridge prisene jeg, men de har også Klarna og realt gode kampanjer og salg.

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Synes hififreaks har skrudd opp Cambridge prisene jeg, men de har også Klarna og realt gode kampanjer og salg.
Hmm? Syns det blir feil å si at de har skrudd opp prisene. I følge mine notater (de produktene jeg syns er mest interessante) - CXA60 har gått ned i veil. pris fra 7498 til 6399. CXA80 fra 9998 til 7999. Andre produkter ser ut til å ligge på ganske lik veil. pris, men så er jo Freaks mye mer tilbøyelig til å kjøre tilbud enn det Klubben er. Streameren CXN ser ut til å ha gått opp i pris en smule (6%) men det er kanskje i overgangen fra v1 til v2? Eg veit ikkje.

Sist redigert:
D

Danke

Gjest
Hmm? Syns det blir feil å si at de har skrudd opp prisene. I følge mine notater (de produktene jeg syns er mest interessante) - CXA60 har gått ned i veil. pris fra 7498 til 6399. CXA80 fra 9998 til 7999. Andre produkter ser ut til å ligge på ganske lik veil. pris, men så er jo Freaks mye mer tilbøyelig til å kjøre tilbud enn det Klubben er. Streameren CXN ser ut til å ha gått opp i pris en smule (6%) men det er kanskje i overgangen fra v1 til v2? Eg veit ikkje.

Jo. Muligens, særlig mtp kampanjer osv..

Men klubben solgte ut CXA60 til 4000 da, jeg synes det var et godt kjøp mtp hva som følger produktet.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.393
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Husk:
Handler du fra HiFi freaks (. no) er jeg redd (ganske sikker) på at produktet må til Danmark om rep blir nødvendig.
Disse danskene er ganske ufine når det kommer til business. Tror ingen norske vil hjelpe.
Sånn er det blitt med netthandel.
Billig, men.....

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Cambridge, som har forlatt Hi-fi Klubben og endt opp i HiFifreaks.dk (som sender til Norge), som igjen har satt ned prisen til ca. 20.000 norske kroner for Cambridge Audio Azur 851W - som oppgis til maks strømtrekk 2.400 watt og med effekter 2 x 350 i 4 Ohm samt brokoblet 1 x 800 i 4 Ohm.

Må da være et aldels råbra forsterkertilbud?

Ikke alle super-dyre forsterkere, oppgir brokoblingseffekter i 4 Ohm. Noe altså Cambridge gjør = den skal i praksis tåle og bli benyttet i 4 Ohm's laster som brokoblet.

Merkelig, forresten, at gigantiske Hifi Klubben har mistet/gitt fra seg Cambridge. Men er kanskje NAD & Denon som har vært hot der i gården.
200W pr. kanal i 8 Ohm og 350W i 4 Ohm. høres vel ikke ut som det stiveste poweret? 500W brokoblet i 8 Ohm. En brokoblet AW-250 med 2x250W pushe4 6-700W.

Den koster £1700 hjemme i England, så prisen høres ganske riktig ut.

https://www.cambridgeaudio.com/gbr/en/products/851/851w

Synes ikke 20 lapper for den hørtes billig ut. Er det noe jeg ikke ser?

Sist redigert:
D

Danke

Gjest
Husk:
Handler du fra HiFi freaks (. no) er jeg redd (ganske sikker) på at produktet må til Danmark om rep blir nødvendig.
Disse danskene er ganske ufine når det kommer til business. Tror ingen norske vil hjelpe.
Sånn er det blitt med netthandel.
Billig, men.....
Chat de og spør, greit å vite. Rart om det ikke er service igjen i Sverige eller Norge.

Men vet ikke...

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Antall liker
309
Torget vurderinger
1
Husk:
Om man handler på hifi-freaks.no så har man vel handlet hos en norsk bedrift? Dermed har man norsk forbrukerkjøpslov å smelle i bordet, og da har man jo krav på ganske mye. Lånegjenstad dersom reparasjon tar mer enn en uke osv.

D

Danke

Gjest
Husk:
Om man handler på hifi-freaks.no så har man vel handlet hos en norsk bedrift? Dermed har man norsk forbrukerkjøpslov å smelle i bordet, og da har man jo krav på ganske mye. Lånegjenstad dersom reparasjon tar mer enn en uke osv.
Sant nok, norsk lov gjelder.. Svensk for min del... Aldri hatt problemer med service på Sony feks fra Cdon, glimrende service.. Husker ikke hvor det var, Jo det var infocare, Linkøping.

Tok ca en uke.

Men hva er det som er så dårligere i Danmark mht Service? Postgang er jo ikke et issue så nært?

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.393
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Husk:
Test det ut og rapporter.

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.489
Torget vurderinger
2
Hvorfor er reparasjonen et poeng ???! Forventer folk at hifi må på service og repareres? Obskure rørprodukter fra Kina kanskje men standard hyllevare er ikke noe problem.
Cambridge er som Toyota et trygt valg i så måte.
Min Cambridge 851C har aldri hatt behov for reparasjon. Gjennom 30-årmed hifi utstyr har jeg kun hatt behov for rep/service en gang og det var på et ultradyrt avansert såkalt high-end produkt. Vanlig utstyr har aldri behøvd rep og jeg har 95% av produkter jeg har kjøpt fortsatt
Har også en Cambridge RIAA (fra audiofreaks forresten)
Glem bekymring ang rep Cambridge er knallgode produkter du kan kjøpe uten bekymring

Sist redigert:

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.646
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Jeg har ihvertfall ingenting å utsette på HiFifreaks. Raske til å svare, og har fått god hjelp.

M

MusicBear

Gjest
Jeg har ihvertfall ingenting å utsette på HiFifreaks. Raske til å svare, og har fått god hjelp.
Dette er nok fremtiden, færre butikker med mer merker/varer og folk som yter god service - må de jo det skal de overleve!

Bakdelen er hvor man skal få lyttet til sakene før man handler.

På den annen side, hadde jeg vurdert et dyrt anlegg (som jeg gjør neste år) så er en lang biltur eller billigbillett på fly prisen verdt - greiene hadde kostet utrolig mye mer om hver by skulle hatt en forhandler med dette stående.

M

MusicBear

Gjest
Gjennom 30-årmed hifi utstyr har jeg kun hatt behov for rep/service en gang og det var på et ultradyrt avansert såkalt high-end produkt. Vanlig utstyr har aldri behøvd rep
Der har du et usedvanlig godt poeng, gikk selv fra kostbart komplett rør til den gode gamle transistoren.

Hadde også (for meg) verdens beste kjøremaskin, en BMW X5, hvor jeg ved siste regning på noe elektrisk dill dall de egentlig ikke fikk helt til men allikevel skulle ha 29.000 kroner for å ha tuklet med, bestemte meg for ikke mer dyr tysk på gårdsplassen. Dvs. ja takk til ny X5 den dagen jeg har økonomi til "medfølgende" reparasjoner.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.249
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Hvorfor handler tråden plutselig om service og ikke grisebillige forsterkere? Greit det, bare å endre tråden til noe med Service !

Sist redigert:
D

Danke

Gjest
Hvorfor handler tråden plutselig om service og ikke grisebillige forsterkere? Greit det, bare å endre tråden til noe med Service !
Fordi kjøp også innebærer rettigheter til Garanti og service... ???

Dessuten tror jeg alle kan ha et eller annet mandagsprodukt. Er vel som å vinne i uflakslodd, men det hender. Eller dårlig transport osv...

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Ingen har rett til garanti. Det er i så fall noe forhandler eller distributør tilbyr utover reklamasjonsretten og annet som er beskrevet i forbrukerkjøpsloven.

Hifi-freaks er et norskregistrert utenlandsk foretak som innbetaler og innkrever norsk mva. og må følge det norske lovverket for salg fra den norske nettbutikken sin.

Selvsagt mulig at ting må sendes til Danmark for reklamasjon og service, som medfører litt ekstra plunder og heft, men bortsett fra det er det at firmaet er dansk ingenting å bry seg om.

D

Danke

Gjest
Ingen har rett til garanti. Det er i så fall noe forhandler eller distributør tilbyr utover reklamasjonsretten og annet som er beskrevet i forbrukerkjøpsloven.

Hifi-freaks er et norskregistrert utenlandsk foretak som innbetaler og innkrever norsk mva. og må følge det norske lovverket for salg fra den norske nettbutikken sin.

Selvsagt mulig at ting må sendes til Danmark for reklamasjon og service, som medfører litt ekstra plunder og heft, men bortsett fra det er det at firmaet er dansk ingenting å bry seg om.
Jeg mente selvfølgelig loven om garanti i Norge...

Som du nevner har også i tillegg produsenter garanti, selvbestemt.

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Antall liker
2.234
Sted
Sunndalsøra
Synes Pioneer SX-30DAB er et veldig godt forsterkekjøp(Receiver) hvis man vil ha noe som driver det mest fra 4-16omh. Er klasse D med FET utgangs transistorer som er konstruert av enkelskmenn. Bruker denne på de gamle Rogers LS3/5A og gamle vintage JBL høyttalere. Den er ikke fullt på høyde med de rene integrerte Pioneer forsterkerne.Den har fin kontroll på bassrefleks høyttalere med vanskeligere fasevinkel. Spiller ellers på DP forsterkere som tross alt har mere ro ved høyere volum. Synes denne pioneeren låter veldig detaljert og hurtig til prisen.Den har 2 set høyttaler terminaler. Driver ogå en elektrostathodetelefon energizer fra Woo Audio. Rart at ikke Pioneer satser mere på forsterker produkter med så lang erfaring. mvh.
Traff kansje ikke helt tema. For da ble det bare en liten anbefaling:)

Vedlegg

Sist redigert:
D

Danke

Gjest
Dette er nok fremtiden, færre butikker med mer merker/varer og folk som yter god service - må de jo det skal de overleve!

Bakdelen er hvor man skal få lyttet til sakene før man handler.

På den annen side, hadde jeg vurdert et dyrt anlegg (som jeg gjør neste år) så er en lang biltur eller billigbillett på fly prisen verdt - greiene hadde kostet utrolig mye mer om hver by skulle hatt en forhandler med dette stående.
Jeg lytter aldri i butikk. Har null å si i annet rom og annet oppsett mener jeg.

Med noen få unntak der jeg er desperat mht tilgjengelighet så handler jeg derimot med bytterett.

Dessuten lever vi med internett, er et hav av informasjon for nerder til å gjøre et godt kjøp.

Dessuten krever jeg ikke at alt skal kunne alt. Noe er bra på rock og noe er bra på akustisk og klassisk.

Men dette kan man lese seg opp på i tester og forum...

Topp Bunn