Green Glue i Norge (kanskje)

Shack

Medlem
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Om dette er i strid med reglene så beklager jeg og håper at en moderator kan slette så fort som mulig.
-----------------------------------------------------------------
Kom i kontakt med den Europeiske distributøren for Green Glue da jeg sjekket muligheten for egenimport, og de fortale at de var på leting etter flere forhandlere i Europa. Er i ferd med å se om jeg kan få noen til å starte som forhandler for Green Glue her hjemme.

Prisen på Green Glue blir jo noe høy når man skal ta det inn selv å betale frakt på noen kasser, men kanskje det kunne ha blitt noe billigere dersom det kunne handles i Norge. Har en norsk nettbutikk som er interessert, men de lurer på om det er marked for Green Glue i Norge.

Prøver denne måten å lodde stemningen for om Green Glue er noe som noen har interesse av. Det gikk jo en tråd for litt siden hvor man lette etter alternativer til Green Glue, men er det noen interesse for orginalen?

Om dette er noe du kunne ha tenkt deg å prøve så skriv noen ord så går det an å vise at det kanskje finnes et marked for Green Glue i Norge (selv om det nok alltid vil være et litt "sært" produkt).

Shack

p.s.
Nei, jeg er ikke ansatt i hos Green Glue eller noen som skal selge det. Jeg håper bare å kunne kjøpe det i Norge og slippe problemene med egenimport og 170 pund i frakt fra England ;)

Vedlegg

Joe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.05.2005
Antall liker
63
Sted
Sweetspot
Torget vurderinger
2
Kanskje du kan forklare hva dette grønne limet egentlig er for noe?

T

theStig

Gjest
Jeg har litt problemer med å skjønne hva dette produktet gjør som man ikke kan oppnå med trinnlydplate og vanlig skjøtemasse.

Shack

Medlem
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Jeg har litt problemer med å skjønne hva dette produktet gjør som man ikke kan oppnå med trinnlydplate og vanlig skjøtemasse.
Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hvordan jeg skal bruke trinnlydplate og vanlige skjøtemasse som alternativ til dette produktet. Tanken er jo å bruke dobbel gips på vegger og i tak med Green Glue mellom gipslagene. Produktet skal i utgangspunktet gi en gevinst i forhold til kun dobbel gips. Det skal etter det jeg ha skjønt heller ikke være noen god ide å lime sammen dobbel gips med vanlig lim slik at begge platene kobles og oppfører seg som en enkel tykkere plate.

Produktet har vært nevnt tidligere på sentralen, men den gangen var utgangspunktet at det var for dyrt og man lette etter alternativer som var billigere.
http://www.hifisentralen.no/cgi/yab...d=surr;action=display;num=1147894258;start=21

Nå har jeg ikke utdanning innen akustikk eller byggtekninkk så om noen (theStig?) har innspill å komme med så hadde det vært artig. Har kun lest erfaringer som er gjort på avsforum, og selvfølgelig informasjonen til leverandøren og synes produktet ser spennende ut.

Det som selvfølgelig ligger i bakhodet er at om dette skal brukes så må det jo gjøres når man bygger, det er litt vanskelig å oppgradere med dette i etterkant. Planlegger bygging av ny hjemmekino over nyttår og har vurdert å bruke dette mellom gipslagene i tak og vegger. Dersom noen her med litt faglig tynge og kunnskap kan vise til at dette ikke har noe for seg så sparer jeg gjerne inn de kronene dette kan komme til å koste :)

Shack

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Skal bygge meg lyterom i løpet av høsten. Tenker tanken med og ha dobble gipsplater, men er ikke sikker på hvilken lim type jeg skal bruke i mellom ??? Det kan kansje være noe. Trenger tips!

mvh

T

theStig

Gjest
Et mye billigere og langt bedre alternativ er å bruke doble stenderverk. Det bygger mer, men effekten er langt bedre. I gulv er nok trinnlydplate også bedre, men det bygger også noe mer.

Når det gjelder lydisolasjon (dvs: transmisjonstap) er det noen regler som gjelder:
1. Masse - veggens tyngde alene avgjør i all vesentlig transmisjonstapet. 3 lag gips er bedre enn 1 osv.
2. Lufttetthet - helt avgjørende at det er 100% tett
3. Flere separate konstruksjoner "lag på lag" øker effekten mye. Demping mellom konstruksjonene hjelper også noe.

Værre er det ikke...

Topp Bunn