- Ble medlem
- 11.02.2002
- Antall liker
- 5
Ah, Queen Of All Queens... Jeg så dem på TV med Kringkastingsorkestret, og den låta svingte skikkelig. De gutta der vet hva de driver med! Etter det programmet kjøpte jeg Popol Vuhs/Aces Samlede Verker på CD, og det var verdt hver krone.Vidar P skrev:ArtDeco; nivå av oppnåelse for ridderutmerkelse skal jeg ikke mene noe om; men det synes betimelig at du gjør en liten sjekk på hva JT faktisk har drevet med; han har vært medvirkende til å lage riktig mye god musikk. Sier jeg mens jeg faktisk sitter og organiserer bl.a Popol Ace/Vuh-samlingen på dataen...
Vidar P skrev:Ja og for ikke å snakke om de sessionene som gjorde at han var førstevalget av vokalister for Genesis når Peter ville tre av noen han forresten takket nei til som vi skjønner.
Brassband-humor...ottone skrev:Jahn Teigen er en mangfoldig personlighet.
Jeg husker ham med glede som humorist fra plater og TV-stunt med Herodes Falsk og Tom Mathisen i Primavera.
De grønne strømpebuksene og de latterlige påfunnene, jeg elsket det. "La pølsa leve" ler jeg av fremdeles bare ved tanken.
Fin type, Jahn Teigen, og en velfortjent utmerkelse.
Hehebaluba skrev:Brassband-humor...ottone skrev:Jahn Teigen er en mangfoldig personlighet.
Jeg husker ham med glede som humorist fra plater og TV-stunt med Herodes Falsk og Tom Mathisen i Primavera.
De grønne strømpebuksene og de latterlige påfunnene, jeg elsket det. "La pølsa leve" ler jeg av fremdeles bare ved tanken.
Fin type, Jahn Teigen, og en velfortjent utmerkelse.![]()
Du syns det er betimelig... Gamlishersketeknikk eller?Vidar P skrev:ArtDeco; nivå av oppnåelse for ridderutmerkelse skal jeg ikke mene noe om; men det synes betimelig at du gjør en liten sjekk på hva JT faktisk har drevet med; han har vært medvirkende til å lage riktig mye god musikk. Sier jeg mens jeg faktisk sitter og organiserer bl.a Popol Ace/Vuh-samlingen på dataen...
Tja. Han er befriende å høre på sammenlignet med alle veike rockevokalistene med pistrestemme vi har nå for tida. De kom vel på 90 tallet engang. På 50, 60, 70, og tildels 80-tallet måtte du kunne synge for å bli vokalist. Nå er det det nok at du mangler sangstemme og synger falskt. Har aldri hørt at Teigen synger falskt men jeg har ikke hørt så mye på ham. Han er i alle fall svært inspirert av Arthur Brown.otare skrev:Liker Popol Vuh. De 2 første albumene er strålende. Men Jahn Teigen er definitivt ikke noen stor sanger. Han presser stemmen, og synger surt. Det er de andre musikerne i Popol Vuh jeg har mest respekt for - Terje Methi, Pete Knutsen, Thor Andreassen og Arne Schulze.