Synd ha ikke kan komme på festen, jeg tror det kunne blitt gøy.emotikon skrev:Gratulerer med fødselsdagen Wolfgang![]()
Det finnes bare en Wolfgang !!! ;DBirdman skrev:Wolfgang hvem?
DET måtte da komme fra KISSfan nummer 1 her på HFS.... :Birdman skrev:Wolfgang hvem?
Tror du forveksler meg med BTemotikon skrev:DET måtte da komme fra KISSfan nummer 1 her på HFS.... :Birdman skrev:Wolfgang hvem?;D :-*
Plagge altså :-\Super skrev:Det finnes bare en Wolfgang !!! ;DBirdman skrev:Wolfgang hvem?
Wolfgang hvem, hæ ?Birdman skrev:Wolfgang hvem?
Tampen brenner. Wolfgang ble desverre bare 35 år. RIPBirdman skrev:Plagge altså :-\Super skrev:Det finnes bare en Wolfgang !!! ;DBirdman skrev:Wolfgang hvem?.
Bortsett fra Mendelsohn er vel alle disse obscure i forhold til Wolfgang og Wolfgang.otare skrev:Wolfgang og Wolfgang, fru Blom. Det er 3/2 idag, og da feirer vi disse:
Albrechtsberger - 1736
Felix Mendelssohn - 1809
Jehan Alain - 1911
Ludwig Nielsen - 1906
Luigi Dallapiccola - 1904
Blas Galindo Dimas - 1910
Gratulerer med dagen alle sammen.
I morgen feirer vi
Yrjo Kilpinen - 1892
Carl Michael Bellman - 1740
Jammen tror jeg ikke jeg har musikk av alle disse i samlingen.
Du har så evig rett. Prøvde bare å være litt morsomotare skrev:Joda. Men Albrechtsberger var ingen dårlig komponist. Jehan Alain var faktisk en stor orgelkomponist, men han døde i 2. verdenskrig før han rakk å blomstre. Luigi Dallapiccola er en ganske spennende komponist.
Poenget mitt er vel egentlig at vi ikke må glemme de "små" komponistene i vår feiring av de store.