Gratis verdivurdering av bolig

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.881
Torget vurderinger
35
Er det noen som vet om det er mulig å få gratis verdivurdering av bolig lenger når jeg bare skal refinansiere?

Eventuelt om det er noen her på sentralen som gjør sånt og som har lyst på en lytteseanse samtidig???

Roy

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.932
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hør med banken din....Her i Bergen hadde Nordea et samarbeid med Privatmegleren om gratis verdivurdering ifm refinansiering!

Mvh
OMF

N

nb

Gjest
Alle eiendomsmeglere gjør dette. Bakdelen er at du sikkert får en del mas om du ikke har tenkt å selge fra den som har vært på besøk. Normalt vil det holde med en meglerrapport for refinansiering, men sjekk med banken din. Alternativt må du få en takstmann til å lage en boligtakst, det koster noen få tusenlapper avhengig av sted og størrelse.

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2011
Antall liker
36
Torget vurderinger
19
Min erfaring:
- Skal du selge er meglerne veldig entusiastiske til å gi tilbud og verdivurderinger. Da gir noen urealistisk høye vurderinger, siden mange velger den megleren som vil gi de mest for pengene, og ser seg blinde på ugangsprisen megleren vil velge. Det er jo fint hvis du skal refinansiere, da vil du jo ha høyest mulig vurdering.
- Er du ærlig og sier du skal ha refinansiering vil de vanligvis ha betalt for en verdivurdering.
- Megleren jeg kjøpte av gav meg verdivurdering basert på økning i markedet, på mail uten å se leiligheten, men det var 6 mnd etter kjøpet, og det hadde ikke skjedd store forandringer i leilighetens standard.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.881
Torget vurderinger
35
Takker for svar. Skal se hva jeg får til.

Roy

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
R.E.S. skrev:
Er det noen som vet om det er mulig å få gratis verdivurdering av bolig lenger når jeg bare skal refinansiere?

Eventuelt om det er noen her på sentralen som gjør sånt og som har lyst på en lytteseanse samtidig???

Roy
Du trenger jo ikke oppgi grunn for en verdivurdering, evt si at du kanskje vurderer salg. Aldri hatt noe problem med meglere på dette her, vært helt uproblematisk uten mas etterpå. Hatt den runden 3 ganger siste 10 år med ulike meglere.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Spørsmålet ingen stilte: Refinansiering? Ny komponent på vei inn? ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
LydMekk skrev:
Sprøsmålet ingen stilte: Refinansiering? Ny komponent på vei inn? ;D
Vi er da dannede mennesker, man spør da ikke om slikt! :eek: Man bare lener seg tilbake mens man venter på en entusiastisk beskrivelse av komponeneten og det nye (forbedrede ;D ;D ;D ;D ) lydbildet. 8) Så følger de sedvanlige gratulasjoner og i all stillhet, uten å røpe det på noen måte, sitter man selvsagt der og er grønn av misunnelse. ::) Og kanskje gråter man sine modige tårer fordi "øvrigheta" ikke tillater en tilsvarende utskjeielse. :'( :'(

Men når det gjelder verdivurderingen kan du greit spørre banken din om de har en eiendomsavdeling. Har de det får du en slik vurdering av samme banken som låner deg pengene. Helt gratis. ;)

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Spiralis skrev:
Men når det gjelder verdivurderingen kan du greit spørre banken din om de har en eiendomsavdeling. Har de det får du en slik vurdering av samme banken som låner deg pengene. Helt gratis. ;)
Nåja, det er ikke alle bankene som tilbyr dette helt gratis. Flere av dem forlanger betaling for dette, selv om du skal låne penger hos dem.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Jeg slapp å betale og det var ikke den banken jeg skulle låne hos heller, og ikke er jeg, eller har vært, kunde hos dem heller! :eek:

Men det kan jo selvsagt være grunnen til at jeg slapp å betale, at jeg holdt meg langt borte fra dem mener jeg!?? ;D ;D ;D ;D

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
En kompis bare snakket med banken..det var nok.. så fikk han justert prisen til en nylig solgt bolig i nærheten.

Topp Bunn