Gram Parsons / Sundazed

P

Parelius

Gjest
Usikker på om denne passer inn her eller om den skulle vært på Vinylavdelingen, men skitt au.

Det gjelder another side of this life av Gram på Sundazed i MONO. Side 2, kutt 6 er noe så jævlig forvrengt i vokalen. (litt på neste kutt også). Noen som har denne platen, og som har opplevd det samme? Begynner å lure på om det er platen eller spilleren min, som driver gjøn med meg.

Vinyl, selvsagt!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hehe.. skal høre på den og melde tilbake. Men du må jo selvsagt kjøpe GP og Grevious Angel! Sentral Gram Parsons. Edit; du har de selvsagt...

Mvh Vidar P

P

Parelius

Gjest
Hehe.. skal høre på den og melde tilbake. Men du må jo selvsagt kjøpe GP og Grevious Angel! Sentral Gram Parsons. Edit; du har de selvsagt...

Mvh Vidar P
Jo, men bare på sølvskiver, ikke svart gull. :(

Har hatt litt innkjøringsproblem med en Helikon Mono på VPI SSM. Har måttet laste på litt "Blue Tack" på PU for å få ting til. Men denne Sundazed saken skaper stort bry. Blir vel nødt til å teste ut litt andre vinylkaker også. Sudazed har jo hatt en del problem med kvalitetssikringen har jeg hørt ...

Nå spiller forresten Bach, Matthäus - Passion, med Klemperer og bl.a. Elisabeth Schwartzkopf (Gud, hvor hun er vakker på alle måter!), CMS 342. Glorious Mono...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jo, men bare på sølvskiver, ikke svart gull.  :(

Har hatt litt innkjøringsproblem med en Helikon Mono på VPI SSM. Har måttet laste på litt "Blue Tack" på PU for å få ting til. Men denne Sundazed saken skaper stort bry. Blir vel nødt til å teste ut litt andre vinylkaker også. Sudazed har jo hatt en del problem med kvalitetssikringen har jeg hørt ...

Nå spiller forresten Bach, Matthäus - Passion, med Klemperer og bl.a. Elisabeth Schwartzkop (Gud, hvor hun er vakker på alle måter!), CMS 342. Glorious Mono...
Hørte/leste en skribent i et eller annet blad.. var det ikke HiFi+ tro...? et eller annet UK blad iallefall; han omtalte SC's Basie/Atomic Mr Basie som "Big Mama Mono"!! Veldig treffende spør du meg.. :)

Mvh Vidar P

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Usikker på om denne passer inn her eller om den skulle vært på Vinylavdelingen, men skitt au.

Det gjelder another side of this life av Gram på Sundazed i MONO. Side 2, kutt 6 er noe så jævlig forvrengt i vokalen. (litt på neste kutt også). Noen som har denne platen, og som har opplevd det samme? Begynner å lure på om det er platen eller spilleren min, som driver gjøn med meg.

Vinyl, selvsagt!
Jeg har lyttet til de aktuelle kuttene, og jeg er enig i at vokalen er forvrengt, men jeg vil ikke bruke uttrykket så jævlig. Hele platen har dårlig lyd. Jeg tror at dette kan skyldes opptakene og ikke nødvendigvis dårlig kvalitetskontroll (som jeg synes er et bedre ord enn kvalitetssikring) av Sundazed. Kan vi forvente bedre lyd av opptak som er gjort på gutterommet?

Topp Bunn