Graham Slee møtte ProJect Tubebox

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Antall liker
1
Mandag aften hadde jeg den glede å ha Håkon Rognlien som gjest som hadde med sin ProJect Tubebox. Tanken var å kose oss med musikk og prat, og begynte anledningen til noen sammenligninger.

En rask sammenligning CD - vinylspiller gav "game - set & match" til vinylspilleren, så forholdene der var lette å klarere ...

Men sammenligningen av de to RIAA-trinnene ble mer interessant og variert.

Resultatet kan vel oppsummeres slik:
Graham Slee: mer kontroll opp og nede, mer sostifikert.
ProJect Tubebox: bedre mellomtone.

Forskjellene var ganske påtagelige og testen var for kort til å bestemme seg for jeg liker best ...

Et spørsmål er i hvilken grad PUen er tilstrekkelig spilt inn og her kan sikkert en annen PU gjøre helheten bedre.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Hvilken platespiller og cd-spiller?

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
Har selv fått Era Gold V i hus i dag, på prøve lissom. En annen liga en den Gram Amp 2 jeg prøvde først ja. Tviler på om førstnevnte slipper ut av huset igjen.

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Jeg har hatt både GSP Era Gold V og Tubeboxen i hus. Selv om jeg først likte Tubeboxen godt, var det ett stort sprang fremover da jeg byttet til Eraen. Dødstøtet for Tubeboxen kom da jeg kjøpte GSP Elevator EXP for å begynne med MC (ikke motorsykkel, men PU).

Hvis jeg ikke husker feil, så har Håkon Rognlien blant annet byttet rørene i Tubeboxen sin.

Topp Bunn