Graham Phantom spørsmål

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.832
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Jeg har lest at Graham lager sine custom tonearmsfester i tillegg til SME-kompatibel feste.

er dette til en SME-utskjæring?? (jeg tror det, men jegn er litt usikkert fordi jeg ikke vet hvordan den Graham-custom armfeste ser ut)

takk for hjelpen

Vedlegg

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.023
hei.

Vet ikke helt hva du mener med "custum" her?. Så vidt meg bekjent leveres de med Grahams egen innfestingsbase (antakelig den du har avbildet)+ SME-innfesting. Jeg har SME-innfesting på min, og det festet er avlangt og den festes med 4 skruer i utfreste spor for justering frem og tilbake.

mvh

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
slartibartfast skrev:
Jeg har lest at Graham lager sine custom tonearmsfester i tillegg til SME-kompatibel feste.

er dette til en SME-utskjæring?? (jeg tror det, men jegn er litt usikkert fordi jeg ikke vet hvordan den Graham-custom armfeste ser ut)

takk for hjelpen
Dette er helt standard Graham feste.
SME feste er noe helt annet.

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.832
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
er der noen fordelen med SME festen?

du kan flytter på armen- selvsagt, men er det virkelig en fordel? ;)

jeg ser at min spiller f.ex. har boringer til begge som det ser ut.

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
slartibartfast skrev:
er der noen fordelen med SME festen?

du kan flytter på armen- selvsagt, men er det virkelig en fordel? ;)

jeg ser at min spiller f.ex. har boringer til begge som det ser ut.
Eneste fordelen jeg kan se med SME feste må i tilfelle være at du kan benytte forskjell lengde armrør samt at du kan benytte SME arm hvis du mot formodning ønsker å skifte.
I mitt lille hode er eneste grunnen til at Graham tilbyr SME feste at folk som allerede har spillere med SME arm enkelt skal kunne gå over til noe bedre :p
Selv har jeg forresten 10" armrør og standard Graham feste på begge mine Phantom Mk.2 og treger ikke et øyebikk på dette.
Faktisk har jeg solgt unna alle mine andre armer (Schroder, Breuer, SME 312S, Triplanar, Morch, Naim) rett og slett siden jeg synes Phantom er bedre enn alle disse.
IMHO selvfølgelig :)

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.832
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
hva er en grei pris på en sånn en. brukt, omtrent 2 år gammel?

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
slartibartfast skrev:
hva er en grei pris på en sånn en. brukt, omtrent 2 år gammel?
Når det gjelder bruktpris så er det som alltid markedet som bestemmer hva som er "rett" pris..... :-X
Min erfaring er dog at Mk.2 lyder betydelig bedre enn Mk. 1 og bør dermed også ha en høyere bruktpris.

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
26
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Et spørsmål her:
Hvordan får man på plass armen, når DIN-kontakten har slik vinkel, og er så stor? Skal ikke armen sitte tight i hullet?

Hilsen Tommy

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Antall liker
43
empty skrev:
Et spørsmål her:
Hvordan får man på plass armen, når DIN-kontakten har slik vinkel, og er så stor? Skal ikke armen sitte tight i hullet?

Hilsen Tommy
Det fabrikkborede hullet på spilleren min (TW Acustic) er i alle fall stort nok til at "klumpen" går igjennom.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
505
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
empty skrev:
Et spørsmål her:

Hilsen Tommy
Hvis hullet er trangt, kan du skru av det sorte plastdekselet nederst på klumpen og montere det på igjen når den er gjennom.

Puma

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.832
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
hvilken forbedring kan jeg forvente hvis jeg bytter fra sme309 til phantom II med samme PU og drivverk?

Topp Bunn