Grado hodebøyle

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.837
Torget vurderinger
1
Finnes det noen som selger hodebøylene og klokke festene til Grado hodetelefoner? -jeg planlegger å bygge mine egne "Gradoer" basert på 3. parts leverandører, men trenger i tillegg bøylen til klokkene samt festene til bøylen, slik at klokkene sitter på plass.

IMG_6556.jpg

Sist redigert:

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
565
Sted
Bergensregionen
Det finnes i hvert fall alternative, gjerne mer forseggjorte og/eller komfortable bøyler fra andre produsenter. Du finner lenker i et eller flere av mine innlegg i tråden "Grado og Alessandro hodetelefoner", bl.a. et av de senere innleggene.

Det er dessuten godt mulig at man kan kjøpe Grado-reservedeler. Dét kan man for en del andre hodetelefonfabrikater. Utvalget og oppfølgingen er typisk spesielt god for hodetelefoner laget for det profesjonelle markedet.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.837
Torget vurderinger
1
Så langt jeg forstår politikken til Grado, så selges ikke hodebøylene og festene til klokkene løst. Jeg har registrert at kunder som har skadede bøyler/fester mm. bes om å sende disse inn til Grado slik at produsenten selv står for reperasjoner. Det tvinger en ut på markedet etter brukte og kanskje skadde hodetelefoner.

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Har søkt litt rundt for å svare deg, og ditt svar oppsummerer hva jeg selv fant ut etter den researchen.

Fant imidlertid ut at et par gitte Sony hodetelefoner er populære som reservedelobjekt...

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
565
Sted
Bergensregionen
Tredjepartsprodusenter

Det finnes i hvert fall alternative, gjerne mer forseggjorte og/eller komfortable bøyler fra andre produsenter. Du finner lenker i et eller flere av mine innlegg i tråden "Grado og Alessandro hodetelefoner", bl.a. et av de senere innleggene.
[...]
Se innlegget "Øreputer, hodebøyler, m.m." i tråden "Grado og Alessandro hodetelefoner" som bl.a. inneholder lenker til tredjepartsbøyleprodusent(er).

Det er dog, som du er inne på, ofte slik at tredjepartsproduktene er ment som forbedringer og/eller mer forseggjorte produkter enn originalen. De er dermed neppe (spesielt) billige.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
headphonelounge.com. Meget bra service!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.837
Torget vurderinger
1
headphonelounge.com. Meget bra service!
Ja, jeg har bestilt et leather headband til SR80'ene jeg nå skal bygge om. Den er i posten nå. Rask service!

Topp Bunn