Grado eller Ortofon til RB300?

L

Lars.N

Gjest
Tipper på Ortofon jeg ,da Grado trives i lette armer men det er alltid et men ;D har du mulighet test ut selv er jo ikke sikkert teori stemmer.
Bruker selv en ortofon M2 black i rb-300 arm dette skulle ikke funke så bra i teorien men jeg er iallefall fornøyd.

Laban

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
654
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Nei teorien stemmer ikke altid. :) Har desverre ikke mulighet til å teste ut noen av dem, derfor håper jeg på noen brukererfaringer. Har lest på et dansk forum at Kontrapunt A spiller bra med RB3oo. Men hadde vert fint med litt flere tips før jeg kjøper. Koster jo litt kr disse to.

Har nå den billige 2M red, spiller greit den, men ikke bra nok :)

Mvh....mj

L

Lars.N

Gjest
Håper det er noen som har testet ut kombon da,leser mye rart på nett svært mange som klager på rb-300 armen skjønner ikke det ,fikk min fint til etter utbytting av lodde bak (utrolig) at senket tyngde punkt skal ha mye å si på arm også ikke bare biler (hehe)
Dempet å fjær til down force med syrefri litiumfett funket det. :)

liten link til kontrapunt A brukt jeg fant: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=90972

Laban

J

jukes

Gjest
laban skrev:
Håper det er noen som har testet ut kombon da,leser mye rart på nett svært mange som klager på rb-300 armen skjønner ikke det ,fikk min fint til etter utbytting av lodde bak (utrolig) at senket tyngde punkt skal ha mye å si på arm også ikke bare biler (hehe)
Dempet å fjær til down force med syrefri litiumfett funket det. :)

liten link til kontrapunt A brukt jeg fant: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=90972

Laban

Har kjørt med Grado og Ortofon om hverandre og den liker best i den armen jeg har prøvd er Grado.
Men har ikke prøvd disse i Rega arm. Kun en Micro seiki.

Mvh Roar

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Ikke rart det, Roar. Grados elementer elsker Micro-armene. En Grado Sonata i en Micro 707, for eksempel. Alldeles fantastisk match. Jeg vet knapt om en arm som funker så bra med disse elementene.

L

Lars.N

Gjest
Det var en gang en Grado the reference her å den spillte flott i en SME III arm.
(nå er det kun minner i form av et hus uten nål i rote esken min )

laban

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Hei
Har selv spilt med Kontrapunkt A på en RB 300 med michell lodd.
Dette er faktisk en utrolig bra combo som en skal mye opp i pris for å konkurrere med.
Mvh Jan I

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
654
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Hjertlig takk for alle svar :) Kan få en ny Kontrapunkt for 3K så da kjører jeg på ;)

Mvh.....mj

Topp Bunn