Grace G-707

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Hei
Er det noen som har erfaring/er med Grace G-707 lettvektsarmen?
Kom både med positive og negative erfaringer
Mvh Jan I

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det er en etterhvert ganske "glemt" klassiker, sammen med Grace F9-elementet, som nå riktignok har fått en så voldsom renessanse at det ikke er mulig å oppdrive lenger. Forståelig nok.
I sin tid, på slutten av 70-tallet, var 707 veldig ofte brukt på Linn LP 12. Hvordan en slik kombinasjon står seg i dag skal jeg ikke mene så mye om.men for eiere av eldre LP 12 med ambisjoner om å bygge opp en klassiker uten å årelate lommeboka, burde 707 være et opplagt valg. Det er lenge siden jeg hørte en 707,så jeg skal ikke prøve meg på noen egentlig karakteristikk, men jeg har aldri hørt en platespiller med 707 låte annet enn godt, i alle fall.
At det kunne være tette bånd mellom de japanske high-end-selskapene på denne tiden er det ingen tvil om. Ikeda-san, tidligere sjef hos Grace, startet senere ikke ukjente Fidelity Research.
707 er selvfølgelig optimal om du sitter på en F9E eller R (heldiggris !) men også passer godt til elementer fra Grado, Cartridgeman eller Shure. Jeg har også sett på endel netttfora at 707 kan brukes med hell sammen med Denon 103, selv om jeg ikke helt begriper hvorfor det skulle kunne funke. Men bevares, denne hobbyen er jo full av selvmotsigelser....:)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Grace-armen var vel nesten laget for LP12 og omvendt; og Linn hadde importen i UK som følge av dette partnerskapet. De brukte vel også Supex pu'er på samme tid, også et Linn-agentur.

Det var kjent for å være en svært musikalsk arm på den rette spilleren.

Jeg er VELDIG skeptisk til Denon 103 i Grace-arma (har aldri hørt det), denne pu'en stinker bigtime i Linn-armer (som har en del til felles med Grace-arma), og det er grunn til å tro at pu'er som passer Linn-armer også passer Grace-armen, og omvendt.

Mvh Vidar P

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
36.654
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Jeg hadde en G-707 på en Kenwood KD600, det spilte veldig godt sammen med Dynavector 23R og 17D - selv om det i teorien ikke skulle være noen god match....

Men det er som oftest terrenget som har rett når kartet er uenig.

Lagga

Topp Bunn