Godt poeng Erin!

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.428
Sted
Østfold
Inspirert av dette innlegget: https://www.facebook.com/groups/eri...k/2055032981938540/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v

... hadde jeg lyst til å kaste lys på noe av argumentasjonen rundt det mange ser på om bullshit-tweaks. Påstander rundt alt mulig, men i særdeleshet kabler, strømrens og vibrasjonsdemping, pleier å følge visse mønstre. Logikken går som følger:

- Blindtest virker ikke, man må leve med produktet over tid, og man må ta bort stresset ved å skulle prestere. Ellers hører man ikke forskjell.

- Forskjellen er som natt og dag. Jeg hørte det umiddelbart. Det går ikke an å ikke høre dette. Kona ropte fra kjøkkenet og lurte på hva som skjedde.

Hvordan kan dette da ikke være hørbart i en blindtest?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.493
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Erins FB-innlegg. Jeg har fjernet emojiene:

One huge irony in audio:
Golden Ears and Salesmen love to say blind ABX testing doesn’t work because you have to “live” with a product over time instead of switching instantly to hear differences.
Yet these are the same people who quote customers saying, “I could tell right away!” or “It was night and day the moment I plugged it in.”
Do you think they tell those customers, “Give it a couple weeks to be sure”? Do they wait a month before telling everyone on the Internet how great their new thing is? Yeah… probably not.
Let’s flip it on them. From now on when someone says they noticed a change right away we should tell them that their experience is invalid and they need to report back to us in a month.

Topp Bunn