godkjent 7.1 surround?

fluefiskern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.12.2013
Antall liker
57
er fattig student uten alt for mye kr på anlegg, men noe blir det :D (har foresten bestilt meg 135" lerret og 3d projektor) men det er lyden den tråden her skal handle om.. for noen uker siden fikk jeg henta det gamle anlegget mitt (yamaha rx-v450, koda 2x10" 500w maks, sony senter og bakhøytalere) men når man først har hatt ett skikkeligt anlegg så får man spasmer av høytalere med dårlig lyd og alt for liten forsterker.. men av det jeg har handla inn og bestilt den siste uka, ser dere noe som må byttes ut relativt fort eller legges til?

så nå har jeg gått til innkjøp av dette
yamaha rx-a820 7.2 forsterker
yamaha yst-sw1500
yamaha ns-8-hx (front)
energy ac-300-1 (senter) (har en patos b200c også, må finne ut hvem av de som gir finest lyd)
patos b400 (bak)
patos b100 (side høytalere)

ps: julenissen ga meg akuratt det jeg ønska meg, men han er dyr i drift :S var ikke nok å være snill

kinodyret

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.10.2013
Antall liker
21
Sted
Farsund, VA
ville solgt patosen og energyen og kjøpt inn matchende senter, det er veldig viktig at disse står i stil med hverandre!

fluefiskern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.12.2013
Antall liker
57
det har blitt en liten forandring i anlegget, ns8hx bak nå og patos b400 som side høytalere.. ang sentern så er det under vurdering men først og fremst så blir det en ny effektforsterker som skal brukes kr

har 3 løsninger ang forsterkere i hode om dagen men blir ikke enig med meg selv.. lurer litt på om jeg skal slå meg til ro med 5.2 system i den lille stua jeg har nå og heller bygge ut til 7.2 etterhvert med en ny blokk til frontene eller om jeg bare skal spare litt ekstra kr med engang og gå for 7 kanals blokk med engang

alt 1 FINN.no: Reise, Oppdrag, Torget, Eiendom, Bil, MC, Båt og leite etter noe brukt som frister, men uansett så må jeg spare litt kr hvis ikke jeg handler brukt, for julenissen var ALT for dyr i drift i år

alt 2 XPA-5 | 200W x 5 | Emotiva Audio | High-end audio components for audiophiles and videophiles, spanning 2-channel music systems, as well as 5.1 and 7.1 home theaters. Products include multichannel amplifiers, stereo amplifiers, and monoblock amplifier

alt 3 NAD T977 flerkanals effektforsterker | Hi-Fi Klubben

Sist redigert:
Topp Bunn