Gode råd er dyre?

C

Cyber

Gjest
Jeg jobber jo og i statens regi, kanskje jeg kan svi litt penger på liknende...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10033056

Siden 18. februar og frem til 5.juni i år har Sp-lederen benyttet åtte coachingsamtaler med Erik Møller i firmaet Zen leadership. De siste fire samtalene skal hun ha til høsten.
Kommunaldepartementet har tatt regningen for rådgivingen på 43 215 kroner.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.943
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Dette synes jeg vel langt på vei er noe av det mest fornuftige vi kan bruke skattebetalerenes penger på!

Vi har et knippe statsråder som skal styre landet, og jeg synes vel i grunn at de skal ha relativt frie tøyler til å bruke de midler som trengs for å bli best mulig i jobben. Hadde vi stilt kritiske spørsmål om hun hadde ansatt en sekretær/assistent som trolig hadde kostet nærmere 1 million når lønn, pensjon, arbeidsgiver avgift og litt reise hadde vært inkludert!

Mvh
OMF

F

fjellvåk

Gjest
Dette er vel brukte penger, vi syter og klager over dårlige statsråder daglig så at de gjør noe for at de skal bli en bedre leder er bare fint. Dette er også noe de aller fleste seriøse bedrifter bruker penger på. Det koster å drive en regjering.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Dette er strengt tatt en ikke-sak. Greit nok med agurktid, men det er ikke nødvendig å la seg rive med av det. Saken passer egentlig best i en annen tråd som er svært aktiv for tiden.

N

nb

Gjest
Om det hjelper bittelitt så er det jo sikkert vel anvendet penger. Om det hjelper, vel og merke.

På generelt grunnlag ser det ut som eventuell småsløsning med lommerusk (tenk dette, Normans piano og restaurantbesøk osv) vekker betydelig større harme enn sløsing med gigantsummer (tenk Aker-kjøp, fregatter, meningsløse veiprosjekter osv)

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Men Steinar da, dette er jo grunnleggende råkkehistorie :)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Roberten skrev:
Og det svaret skulle liksom være oppklarende? ??? Hehe. Nei, ærlig talt, dette navnet sier meg ingen ting. Trolig før, eller mest sannsynlig, etter min tid. ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Steinar_Lund skrev:
Roberten skrev:
Og det svaret skulle liksom være oppklarende? ??? Hehe. Nei, ærlig talt, dette navnet sier meg ingen ting. Trolig før, eller mest sannsynlig, etter min tid. ;)
Enten er du fryktelig gammel, eller svært ung. Biff var nemlig vokalist i lim-satan. Nå kan du gruble litt på hva jeg mener med det. ;)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
nb skrev:
Om det hjelper bittelitt så er det jo sikkert vel anvendet penger. Om det hjelper, vel og merke.

På generelt grunnlag ser det ut som eventuell småsløsning med lommerusk (tenk dette, Normans piano og restaurantbesøk osv) vekker betydelig større harme enn sløsing med gigantsummer (tenk Aker-kjøp, fregatter, meningsløse veiprosjekter osv)
Aker kjøpet har jo med tanke på kursutviklingen vist seg å være et godt kjøp.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Steinar_Lund skrev:
Roberten skrev:
hørt om G o o g l e
uansett er dette så basal rockelærdom at det skulle være unødvendig å ty til dette internettet alle snakker om.

tsk tsk og geeeeeeee

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Steinar_Lund skrev:
Burde kanskje lagt ved litt info, enig i det :)
Gluecifer var et band som holdt på fra midten av '90tallet til midten av 00'tallet. De opererte i samme gate som Hellacopters et al. Dette burde jo i aller høyeste grad være din tid, Steinar.
Vokalisten er nå VGspaltist/journalist.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
baluba skrev:
Steinar_Lund skrev:
Roberten skrev:
Enten er du fryktelig gammel, eller svært ung. Biff var nemlig vokalist i lim-satan. Nå kan du gruble litt på hva jeg mener med det. ;)
Jeg er så frøktelig gammal at jeg har 6 ukers ferie i år. Men det sitter jo igjen litt engelsk inni skallen, så da tipper jeg på Glue Lucifer. Dem har jeg i det minste hørt om. Men neimen om jeg skjønner hva det har med Navarsete å gjøre, og hvorfor denne Biffen eventuelt er sinna. Vennligst utvid min horisont ;)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Roberten skrev:
Steinar_Lund skrev:
Burde kanskje lagt ved litt info, enig i det :)
Gluecifer var et band som holdt på fra midten av '90tallet til midten av 00'tallet. De opererte i samme gate som Hellacopters et al. Dette burde jo i aller høyeste grad være din tid, Steinar.
Vokalisten er nå VGspaltist/journalist.
Hellacopters?

N

nb

Gjest
Steinar_Lund skrev:
Jeg er så frøktelig gammal at jeg har 6 ukers ferie i år. Men det sitter jo igjen litt engelsk inni skallen, så da tipper jeg på Glue Lucifer. Dem har jeg i det minste hørt om. Men neimen om jeg skjønner hva det har med Navarsete å gjøre, og hvorfor denne Biffen eventuelt er sinna. Vennligst utvid min horisont ;)
Biff Malibu = Frithjof Johansen.
Vokalist i Gluecifer som du korrekt påpekte.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gluecifer er riktig. Årsaken til at han dukker opp her er at han i sitt daglige liv er journalist, og heter Fritjof til fornavn.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
nb skrev:
Steinar_Lund skrev:
Biff Malibu = Frithjof Johansen.
Bokalist i Gluecifer som du korrekt påpekte.
Johansen?

Er ikke dette en herlig tråd dere. :D, nei nå må denne pressen slutte å skyte på disse politikerne, og mitt i ferien da gitt. aiabaia!

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Nå føler jeg at jeg vet i overkant nok om denne Biff Malibu. Tuuusen takk til alle for svar :D Hehe.
Og til ErosLoveKing: Joda, Jeg har faktisk hørt om Google, men du er vel enig i at det blir mer moro av å spørre her på HFS? ;D

N

nb

Gjest
Anonym skrev:
Aker kjøpet har jo med tanke på kursutviklingen vist seg å være et godt kjøp.
Staten betalte 145 kroner pr. aksje, nå er kursen ca 75 kroner. Det er selvsagt stort sett pga generelt børsfall, men det var vel ikke akkurat en finansiell investering staten gjorde. Hadde målet vært å tjene penger hadde staten så vidt jeg kan se vært bedre tjent med å bare kjøpe den generelle børsindeksen i Norge.

Topp Bunn