Gode forsterkere til bruk av høyttalerutganger på hodetelefoner?

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.253
Torget vurderinger
9
Er det noen gode forslag til forsterkere som er spesielt egnet til å bruke høyttaler terminalene til å drive hodetelefoner innenfor betalbare grenser?
Har vurdert å kjøpe meg en par Hifiman HE-6, og har allerede et adapter som gjør det enkelt å koble seg inn på forsterkeren, men er det ting en bør se etter ved valg av forsterker?

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Antall liker
1.194
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Er det noen gode forslag til forsterkere som er spesielt egnet til å bruke høyttaler terminalene til å drive hodetelefoner innenfor betalbare grenser?
Har vurdert å kjøpe meg en par Hifiman HE-6, og har allerede et adapter som gjør det enkelt å koble seg inn på forsterkeren, men er det ting en bør se etter ved valg av forsterker?

Lavt støygulv er ofte det viktigste, men HE6 er ganske tung å drive og med HE adapter boksen er det aldri noe problem.

Har du skaffet noe?

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.253
Torget vurderinger
9
Nei, har ikke det. Har lagt bestilling av HE6 litt på vent også, men har kjøpt inn Susvara og de trenger også mye power så det hadde vert artig å prøvd.
Nå driver Holo Audio Bliss med sine 12W Susvara greit, og samme med Cayin HA-300, men det er på grensen...

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Antall liker
1.194
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Nei, har ikke det. Har lagt bestilling av HE6 litt på vent også, men har kjøpt inn Susvara og de trenger også mye power så det hadde vert artig å prøvd.
Nå driver Holo Audio Bliss med sine 12W Susvara greit, og samme med Cayin HA-300, men det er på grensen...
Min personlige favoritt er Cary SLI80. Jeg tror folk ofte undervurderer at tungdrevne planarer trenger forsterkere som kan svinge en del volt.

Violectric V281 dro HE6 veldig bra husker jeg, den har ganske heftig kapasitet på volt.. det er ikke nok med forsterkere som leverer strøm

• Liker
Reaksjoner: JK

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.253
Torget vurderinger
9
Min personlige favoritt er Cary SLI80. Jeg tror folk ofte undervurderer at tungdrevne planarer trenger forsterkere som kan svinge en del volt.

Violectric V281 dro HE6 veldig bra husker jeg, den har ganske heftig kapasitet på volt.. det er ikke nok med forsterkere som leverer strøm
Caryen driver de nok bra ja. Så en snutt på Youtube der en anmelder som hadde prøvd mange forsterkere på bl.a. Susvara, og hans favoritt var Accuphase integrerte sånn midt på treet. Benchmark AHB2 var og lenge en favoritt blant de som hadde Susvara da den var veldig støysvak. Nå er det litt råflott å bruke 60-70k bare for å teste på hodetelefonene da...:)
Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe en eldre billig forsterker slik som Roksan, Hegel m.fler.

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Antall liker
1.194
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Caryen driver de nok bra ja. Så en snutt på Youtube der en anmelder som hadde prøvd mange forsterkere på bl.a. Susvara, og hans favoritt var Accuphase integrerte sånn midt på treet. Benchmark AHB2 var og lenge en favoritt blant de som hadde Susvara da den var veldig støysvak. Nå er det litt råflott å bruke 60-70k bare for å teste på hodetelefonene da...:)
Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe en eldre billig forsterker slik som Roksan, Hegel m.fler.
Jeg ville sett etter noe som anbefales til følsomme høyttalere med høyere impedans.

Men kjøper man lettsolgte objekter brukt er det jo bare dra opp ermene og prøve seg gjennom en liten haug til man blir fornøyd 💪

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.302
Torget vurderinger
2
Det @JK egentlig spør etter er et dempeledd å sette mellom høyttalerutgang og hodetelefon for ikk eå svi dem av....

Jeg kjøpe en APPJ headphone adapter ,men den gav fortsatt veldig høyt nivå ut så jeg modifiserte den, og fikk samtidig mye lavere dvs uhørbart støy gulv.

Det er også andre ting å tenke på som utgangseffekt/volt og resulterende utgangs motstand... lav ohmig hodetelefon bør ha utgangsmitsnad som er lav... 2-10ohm, de flaste forskerker har noe mer for å beskytte forsterkeren..
APPJ modifisert av meg gir 6-12-18 ohm på de 3 utgangene. og tar ned nivået til 6/1040 deler og 12/1040 og 18/1040, eller sagt på en forenklet måte:
1 normalt definer watt på høyttalerutgangen er 2.8Volt som dempes til 16mV-48mV..Uten min midifikasjon demes den kun 6/22-12/22-18/22 og gir 0.8-2.3V ut , som som vil svi av de fleste hodetelefoner.
UTEN MODIFIKASJON ER APPJ UBRUKELIG OG SKADELIG....

Headphones Power Calculator - Headphonesty

Sist redigert:

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1.253
Torget vurderinger
9
Jeg har et Hifiman HE-Adapter, så det går bra, men er egentlig ute etter erfaringer med forsterkere til slikt bruk?
Har for tiden bare hodetelefon forsterkere tilgjengelig, untatt ARC REF210 da som enda står her, men det blir vel brutalt til slikt bruk... :)

05-37-50742-3da3c076e2f3617e292754416d1526ea.jpg

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Antall liker
1.194
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Jeg har et Hifiman HE-Adapter, så det går bra, men er egentlig ute etter erfaringer med forsterkere til slikt bruk?
Har for tiden bare hodetelefon forsterkere tilgjengelig, untatt ARC REF210 da som enda står her, men det blir vel brutalt til slikt bruk... :)

Vis vedlegget 1118596
Hvorfor ikke prøve?

Topp Bunn