Det
@JK egentlig spør etter er et dempeledd å sette mellom høyttalerutgang og hodetelefon for ikk eå svi dem av....
Jeg kjøpe en APPJ headphone adapter ,men den gav fortsatt veldig høyt nivå ut så jeg modifiserte den, og fikk samtidig mye lavere dvs uhørbart støy gulv.
Det er også andre ting å tenke på som utgangseffekt/volt og resulterende utgangs motstand... lav ohmig hodetelefon bør ha utgangsmitsnad som er lav... 2-10ohm, de flaste forskerker har noe mer for å beskytte forsterkeren..
APPJ modifisert av meg gir 6-12-18 ohm på de 3 utgangene. og tar ned nivået til 6/1040 deler og 12/1040 og 18/1040, eller sagt på en forenklet måte:
1 normalt definer watt på høyttalerutgangen er 2.8Volt som dempes til 16mV-48mV..Uten min midifikasjon demes den kun 6/22-12/22-18/22 og gir 0.8-2.3V ut , som som vil svi av de fleste hodetelefoner.
UTEN MODIFIKASJON ER APPJ UBRUKELIG OG SKADELIG....
Headphones Power Calculator - Headphonesty
APPJ HPA headphone adapter for tube amp. Kind of surprised when I finally managed to open it and found so many resistors..- and not the connections-schematic I assumed. Not as I expected.. What is the purpose of the 20 ohm resistor?… I can see that it results in a Tubeamp load of 10.5 Ohm...
audiosciencereview.com