Ikke jeg men en kamerat...hans gamle 100w DOXA effekt avgikk ved døden i dag,men det er først og fremst integrert som er aktuelt.Er det effektforsterker eller integrert du vurderer?
Hvilken annen elektronikk skal det evt. spille sammen med?
Takk for det Jazzy!Jazzy skrev:Må si meg enig med Lassemann her. Han spiller på ProAc 2.5 kloner drevet av Quicksilver Mid Mono, og det spiller fabelaktig.
Har ved flere anledninger hørt kombinasjonen ProAc/rør, og sverger til rør.
/Trond
Proac importøren fraråder hegel på proac. Det er vel rør eller Creek elektronikk som funker.Ulf-B skrev:Jeg vet ikke hva du legger i uttrykket "organisk klang". Men Hegel H-200 er sånn sett en ganske atypisk Hegel - og det jeg har hørt av den tilsier at det kan være verdt en prøvelytting sammen med ProAc. Men som jeg har sagt så mange ganger før: det blir et spørsmål om smak og behag. Jeg liker mine ProAc når de spiller litt distinkt - mens andre jeg kjenner helst skal ha rommet fullt av varm grøt.
Har i mange år brukt Lavardin IS på mine ProAc response 1 SC. Det er en transistorforsterker som leverer 30 watt pr kanal og de 30 wattene har vært mer enn nok til å drive ProAcene. Lavardin passer som hånd i hanske med denne høyttaleren med en utrolig åpen varm mellomtone og god kontroll i bassen.Haavard skrev:Proac skal ha rør.
De er utviklet med rør.
Håvard