Svippet innom NRK2 TV, og så til min glede at de var et stykke inn i Il Trovatore; en strålende oppsetning, men kanskje noe utilstrekkelige sangere; greven var flott, mens Manrico var daff og Ferrando nesten utpipbar (vel, han var ok, men i forhold til en ekte kjellerbass var det pistrete). På serveren min ligger bare en gammel sak med Björling, Milanov osv, og den er ikke til å høre på (kanskje bedre i Naxos Historical-tappingen?). På vinyl har jeg Pavarotti, Sutherland, Wixell og, prikken over i-en, Ghiaurov som Ferrando. Det er egentlig heller ingen særlig god innspilling, Pavarotti er faktisk utrygg i "di quella pira", og Sutherland er midt inne i "ku-fasen" (hun møøøøer). Redningen er Ferrando, som gjør en fantastisk jobb.
Lang innledning til et kort spørsmål: Er det noen nyere innspillinger som utpreger seg som glimrende alternativer?
Domingo etc, både med Giulini og Mehta ser jo lovende ut, og det gjør jo forsåvidt DVD-boksen med Terfel også. Jeg finner også Alagna/ Gheorghiu, men jeg er normalt slett ikke begeistret for dette paret.
Erfaringer?
Bernt K
Lang innledning til et kort spørsmål: Er det noen nyere innspillinger som utpreger seg som glimrende alternativer?
Domingo etc, både med Giulini og Mehta ser jo lovende ut, og det gjør jo forsåvidt DVD-boksen med Terfel også. Jeg finner også Alagna/ Gheorghiu, men jeg er normalt slett ikke begeistret for dette paret.
Erfaringer?
Bernt K