Digitale avspillere God DAC under 5

Lysturkis

Medlem
Ble medlem
13.03.2022
Antall liker
3
Sted
Bergen
Hei skal kjøpe meg nytt anlegg nå, og tenkte å gå for noen beolab 9.
Og i den forbindelse kunne jeg tenkt meg og koblet de til en god DAC med volumkontroll.

Så jeg ser etter en ny eller brukt til under 5000,-
Den bør gjerne ha litt forskjellige innganger slik at jeg kan bruke den rett fra tv eller data.

Har tidligere hatt en NAD M51 som jeg var veldig fornøyd med selv om jeg savnet en fysisk volumkontroll.

Er det mulig å få en tilsvarende eller bedre en det i dag til underkant av 5000,-

Mvh

P

parafinoksen

Gjest
Topping måler og låter bra, men de fleste (?) modellene under 5000 har bare tre innganger (optisk, coax, USB). Trenger du flere, må du til med ekstern splitter. Bare så det er nevnt.

Lysturkis

Medlem
Ble medlem
13.03.2022
Antall liker
3
Sted
Bergen
Topping. Ja riktig ser den har hvert nevnt flere ganger.
Har ikke vært aktiv på på anleggs fronten på antall år. Så jeg har ikke engang hørt om merket.
Hva er spesielt med den? Kan jeg kjøpe i butikk ?

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.624
Torget vurderinger
2
Kjøpes i nettbutikken her og kommer i posten. Jeg var ukomfortabel med å ha en iPhone lader som strømforsyning kontinuerlig til min E30 ( DaC brukt fra TV og skjult) , så jeg kjøpte i tillegg en separat strømforsyning

Lysturkis

Medlem
Ble medlem
13.03.2022
Antall liker
3
Sted
Bergen
Jeg skal se litt nærmere på den den Toppingen litt senere.
Er det noen gode brukt kjøp som kan være aktuelle? Eller er DACene blitt så gode at det er like greit å kjøpe nytt?

Er også opptatt av volumkontrollen er av noenlunde kvalitet.

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Antall liker
14.964
Sted
London
Jeg skal se litt nærmere på den den Toppingen litt senere.
Er det noen gode brukt kjøp som kan være aktuelle? Eller er DACene blitt så gode at det er like greit å kjøpe nytt?

Er også opptatt av volumkontrollen er av noenlunde kvalitet.
Spør Høvdingen her på forumet. Han som selger Topping
Og det er en tråd her som heter Venner Av Topping. Spør der om erfaring med volumkontroll etc 😀

Topp Bunn