Forsterkere Gjentatte problemer med Marantz PM7005, hvorfor?

Sveen

Medlem
Ble medlem
04.01.2016
Antall liker
0
Kjøpte i Januar nye høytalere, samt en Marantz 7005.. Jeg har nå for tredje gang måtte levere den inn, da det er noe feil med den igjen. Sist gang var den ene utgangen 99% død, mens denne gangen begynte begge høytalerne å spille veldig lavt og spinkelt.. Lurer da på om det er noen som spesiell grunn til at jeg har så mange problemer? Er dette en modell med mye feil? Kan det skyldes overspenning? Fikk en ny en sist gang, så dette er ikke den samme forsterkeren som jeg hadde problem med sist.. Og hvor mange ganger skal dette skje før jeg evt. kan kreve å heve hele kjøpet? 3 ganger på et halvt år mener jeg er i overkant..

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.627
Torget vurderinger
96
3 feil på samme produkt gir rett til å heve kjøpet, men feilen må være den samme eller nært beslektet tror jeg. Usikker på hvordan reglene er når du allerede har fått en ny og det er feil også på den. Men Norge har verdens beste forbrukerkjøpslov, så sett deg inn i den og bruk den. Når du har hatt 3 feil på et halvt år mener jeg butikken burde gå med på å heve kjøpet uansett. Store multikanalsreceivere og prosessorer stappfulle med billig kinaprodusert elektronikk er dessverre ofte belemret med mye feil.

Sveen

Medlem
Ble medlem
04.01.2016
Antall liker
0
Dersom jeg skulle få hevet kjøpet, har noen forslag til evt. annen forsterker? Har et par Klipsch RP-250F.
Har lest at NAD D3020 skal være veldig bra i forhold til prisen, men vet noen om noe annet i klassen under 10k som kan passe bra med Klipsch?
(Spiller stort sett lyd fra spotify, så en integrert DAC er vel å foretrekke).
Har også sett på Yamaha A-S701, har noen erfaring med yamaha og klipsch?

Sist redigert:
Topp Bunn