Gidder ikke Norman lenger..

O

OivindJ

Gjest
Noen som har gode erfaringer med Norton antivirus?

(Er et produkt som heter Norton 360)

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.293
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Like gode og gratis: Avira, Avast! og AVG (free.grisoft.com). Avira er best, men dersom du velger gratisversjonen kommer den opp med popups (ikke farlige, mer påminnende).

Bernt K

N

nb

Gjest
avast! funker fint her, man man kommer aller lengst med sunn fornuft og uten Outlook/Explorer;)

O

OivindJ

Gjest
Men jeg har ikke lyst til å lese/lete/lære.. Har ikke lyst til å bruke tid på dette.

Er Norton ok?

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.999
OivindJ skrev:
Men jeg har ikke lyst til å lese/lete/lære.. Har ikke lyst til å bruke tid på dette.

Er Norton ok?
Hadde Norton før, skiftet så til Kaspersky. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde dette for lenge, lenge siden!

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
OivindJ skrev:
Er Norton ok?
Ja, men kun om du vil ha et antivirusprogram som tar total kontroll over maskinen din og bruker så stor andel av maskinvareressursene at ytelsen reduseres merkbart.
Har selv brukt Avast i flere år og er svært fornøyd med det, har ikke hatt ett eneste virus siden jeg tok det i bruk.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.293
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Tubesnake skrev:
OivindJ skrev:
Er Norton ok?
Ja, men kun om du vil ha et antivirusprogram som tar total kontroll over maskinen din og bruker så stor andel av maskinvareressursene at ytelsen reduseres merkbart.
Og som ihvertfall var omtrent høgg hakke umulig å bli kvitt når det først hadde bitt seg fast. Norman er heller ikke verdens enkleste å hive ut; du må nesten lete på siten deres for å finne et godt avinstallasjonsprogram.
Hos meg er det AVG som surrer på flere maskiner.

Bernt K

O

OivindJ

Gjest
Akkurat ja.. :)

Er det "format c:" tid igjen da? Det er vel det beste kanskje?

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
berxter skrev:
Tubesnake skrev:
OivindJ skrev:
Er Norton ok?
Og som ihvertfall var omtrent høgg hakke umulig å bli kvitt når det først hadde bitt seg fast.

Bernt K
Jepp, det er nemlig ikke noen avinstalleringsfunksjon hos Norton, man må laste ned et eget program som skal fjerne svineriet.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Jeg bruker mac. Jeg syter ikke, og jeg har ikke behov for norton eller andre.

;)

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
OivindJ skrev:

Eller "Do you want to install Linux on the entire disk?" tid. ;D

O

OivindJ

Gjest
Tubesnake skrev:
OivindJ skrev:

Ikke umulig det! Begynner å bli relativt lei av han Bill også, for å si det mildt.

raptuz

Fersking
Ble medlem
10.07.2007
Antall liker
0
Norman er faktisk ganske bra, men man bør lese maualen og moderere live søkingen litt. Standard innstillingene er altfor ressurs krevende...
Ellers slenger jeg meg på dem som anbefaler den gratis løsningen med AVAST home.. Bruker dette selv hjemme, men heller ikke AVAST bør kjøre med standard innstillinger :)

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.293
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
OivindJ skrev:
Tubesnake skrev:
OivindJ skrev:

Ikke umulig det! Begynner å bli relativt lei av han Bill også, for å si det mildt.
Nei, slutt da! Ingen grunn til å formatere!
http://www.norman.com/Support/Knowledge_bases/Norman_Virus_Control/Windows/installation/11640/en-us

Fanken heller, det er så godt som aldri nødvendig med en formatering. Denslags råd er nesten alltid dårlige. Kjør jevnlig ccleaner (www.ccleaner.com), installer SuperantiSpyware og kjør en gang i blant, en brannvegg; XP sin innebygde holder i massevis for inngående trafikk, og det holder. Det er vel kun noen varianter av MSN-viruset og egen herping av OS-et som det er enklest å fixe med en formatering. Av de 3 maskinene jeg har oppe og går med XP har jeg ennå ikke formatert en eneste gang på flere år. Og, ja, jeg beveger meg gjerne på områder av nettet der ingen pen maskin skulle gå.

Bernt K

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Min erfaring er at Norton bruker en god del mer ressurser enn Norman gjør.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
Min erfaring er at Norman bruker mer ressurser enn Norton. Jeg gadd heller ikke Norman mer. Hadde tidligere Norton og syntes det var helt ok.

Nå kjører jeg Lavasoft firewall + Ad-Aware/ Ad-watch

ernie70

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2007
Antall liker
39
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Bruker norton 360 og er godt fornøyd. Maskinen har IKKE blitt tregere etter installasjon.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Støtter forslaget om linux, og vil anbefale Ubuntu.
Vis ikke er Mac den eneste skikkelig gode løsningen ;)

pk

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.870
OivindJ skrev:

Er Norton ok?
Jeg har kjørt Norton i 5 år nå. Stort sett har alle virus blitt stoppet i døra. Men ved et par-tre anledninger har det sneket seg inn virus på PC-en. Disse ble oppdaget med en gang, og det kommer også opp en link der man finner prosedyre for fjerning. Stort sett så klarer Norton å fjerne dem på sparket, men innimellom så dukker det opp virus som ikke forsvinner av seg selv. Det har jeg vært utsatt for en gang, og da måtte jeg laste ned et spesielt fjerningsprogram fra Norton for å bli kvitt svineriet.

Det stemmer at Norton bruker en del ressurser. Det har en tendens til å lage mange regler for samme sak, og da blir det fort noen mb ram. Men dette kan enkelt fikses i Norton oppsettet hvisnår det blir et problem. Men det viktigste er jo å detektere og sperre virus før de gjør skade og der har Norton levert her i gården.

Topp Bunn