Gi en minusstemme

Hvem får din minusstemme?

• AP

Stemmer: 0 0.0%
  • SV

• SP

• H

• KRF

• V

• FRP

• Rødt

• Totalt antall stemmer
    0
Z

Zomby_Woof

Gjest
Inspirert av innlegget til Gjestemedlem i V alget-tråden.

Gjestemedlem skrev:

Siden noen fremdels synes det er så forferdelig udemokratisk at ikke Jensen "får prøve seg"...
Har jeg forresten glemt noen?

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Hvis dette er basert på den stortingsperioden som har vert så må min stemme gå til SV og Kristin Halvorsen.
Hvis den dreier seg om hva slags inntrykk man har fått av partiene og partilederene i løpet av valgkampen så troner Siv Jensen og FRP på toppen, men jeg må si at det er ikke langt ned til Lars Sponheim og Venstre eller Erna Solberg og Høyre.
KRF gidder jeg ikke snakke om da de bryter et grunnleggende punkt i politikken - blande sammen ovetro(relgion om du vil) og politikk.
Senterpartiet fremstår alltid som marginaliserte tullinger.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Visst ser det bra ut for sentrumskoalisjonen min (AP+V+H)... ;D

R

Rojoh

Gjest
wotg skrev:
KRF gidder jeg ikke snakke om da de bryter et grunnleggende punkt i politikken - blande sammen ovetro(relgion om du vil) og politikk.
Nesten litt sånn anti-Voltairesk?

Mvh. Johan

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.502
Torget vurderinger
0
Dette har jeg tenkt på lenge: At man bør få gi både pluss- og minusstemmer.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg er ikke sikker på at det er en god idé å gjøre dette på ordentlig.

Men ordningen med presidentvalg i to omganger har noen tiltrekkende egenskaper. En kandidat som oppnår gode tall i første runde men er helt uspiselig for flertallet, vil samle stemmene om sin ene motkandidat i siste runde. Se f. eks. Le Pen i Frankrike for noen år siden. Siv ville falle på samme måte her hjemme, uten sammenligning forøvrig.

Ooops! Var jeg i gang med å forme republikken Norge nå?  ;D

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.502
Torget vurderinger
0
Zomby_Woof skrev:
Se f. eks. Le Pen i Frankrike for noen år siden. Siv ville falle på samme måte her hjemme, uten sammenligning forøvrig.
??? ??? ??? uten sammenligning forøvrig? ??? ??? ???

Z

Zomby_Woof

Gjest
totte skrev:
Zomby_Woof skrev:
Se f. eks. Le Pen i Frankrike for noen år siden. Siv ville falle på samme måte her hjemme, uten sammenligning forøvrig.
??? ??? ??? uten sammenligning forøvrig? ??? ??? ???
Ja. Det mener jeg virkelig. Jeg særdeles lite til overs for FRP/Siv og de ville fått min minusstemme av taktiske grunner. Likevel må det sies at Vigrid/Hvit valgallianse/Norgespatriotene (eller hva de nå kaller seg for tiden) er de egentlige 'vinnerne'. Det er nok disse som fortjener å sammenlignes med Le Pen når det kommer til stykket.

J

JIGSAW

Gjest
Rød-Kristin og Mørkerød-Dale mangler på listen din. :'(

Z

Zomby_Woof

Gjest
OK. En rask tur gjennom babelfish, norsk til tubespeak: Rød-Kristin = SV og Mørkerød-Dale = Rødt.

Kjekt å vite, også for de som vil stemme på dem. Det kommer til å stå på norsk når du fumler etter sedler i valgbåsen.

Topp Bunn