Get a JOB

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Noen som kjenner til disse???

http://www.jobsys.com/index.htm

Lest disse sidene til øyet (-ene) ble stort (-e) og
vått (-e) og lurer på hvorfor ikke vi har sånt her til lands?

Ser jo ut til at gutta har gjort noe riktig i livet siden de får levere kretsløsninger til Goldmund.

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
Wow, det var latterlig lite pent, men antar og håper det låter bra.

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Det syns jeg virket interessant! Stereoforsterkeren er visstnok praktisk talt identisk med Goldmund SRA. Synd websiden er så lite innbydende og at de tilsynelatende ikke har fått noe særlig oppmerksomhet :-/ Her er det en svenske som bruker SRA-en med Carlsson OA58... Og her er det en tråd med litt mer info.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.177
Torget vurderinger
1
Job er internasjonalt anerkjent. Hadde vært morsomt med noen sånne....

R

Ronny_D

Gjest
JOB jobb

Det syns jeg virket interessant! Stereoforsterkeren er visstnok praktisk talt identisk med Goldmund SRA. Synd websiden er så lite innbydende og at de tilsynelatende ikke har fått noe særlig oppmerksomhet :-/ Her er det en svenske som bruker SRA-en med Carlsson OA58... Og her er det en tråd med litt mer info.
Get a JOB; her en JOB jobb
Her er innsiden av en modifisert SRA med JOB kretser (det er bare ett innstøpt diskretisert kaskodekoplet J-fet differensialtrinn med tilhørende komponenter, spenningsforsterker og driver inklusive) det gjør printet ryddig, men ryker en komponent i en JOB kres som har 2(driver+sp forst+speil+kaskode)=24 bein +dual Jfet 6 bein ca 30 pinner ut på undersiden kan det bli vansker for repratøren. Men så skal det veldig mye til for å få feil i dem da. I forsterkeren på bildet var utgangene røket pga kortslutning av terminaler, men JOB holdt og brukes nå til å drive litt mere enn dobbelt kapasitet på nye utganger (dual pack) uten tegn til ustabiliteter.

Bildet viser modifisert utgang( buz mosfets fra magnatech i dual pack 250watts lateral mosfets ) og ekstra lytter montert. De blåe lytter på printkort er orginale.
Ganske søte forsterkere.

Orginalt er den tilsvarende dette:

Nå ser jeg også grunnen til noen ubrukte huller på printkort, de er for volumpotmeter.... kuult.

Modifisert :

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Er det klasse A/B? Har du hørt den?

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
ser bra ut dette tar en tur ned en dag til uka å hører på greiene

usb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2005
Antall liker
0
Nei tvertimot ! Det er en svært vellykket formgiving i det at det er latterlig enkelt og samtidig umiddelbart gjenkjennelig.  

dgtlconv&1151344708
Kjøper ikke Pepsi selv om jeg kjenner flaska igjen. Liker ikke Pepsi.

mvh

R

Ronny_D

Gjest
Er det klasse A/B? Har du hørt den?
ja ja
70mA tomgang.
Samme krets i Goldmund, Swiss, SRA, JOB,... bare det som ligger rundt er forskjellig; utganger forsterkningsfaktor regulering forsyning kabinett.....
preamper har samme krets topologi.... De bruker samme i alle analogtrinn de lager.
subjektivt
låter litt varmt i klangen. mere presise kretser finnes, men krever ofte justeringer.

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
1.607
Torget vurderinger
5
Stellavox PW1 bruker samme eller lignende krets. Prisen er høyere, men ettersom jeg forstår gjelder det også delekvaliteten.

Tormod

Topp Bunn