Alt til hus og bolig Gasslukt fra tørketrommel

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.202
Torget vurderinger
1
Jeg satser på at Norges mest kunnskapsrike OT-avdeling kan ha noen innspill.

Etter gårsdagens runde med tørketrommelen, begynte det å lukte svært ubehagelig. Jeg vil tippe at dette var en gasslukt og bar for sikkerhets skyld hele tørketrommelen ut av huset. Tørketrommelen har en varmeveksler som inneholder "fluorert drivhusgass" som visstnok er i et "hermetisk lukket system". Etter at tørketrommelen ble plassert i garasjen forsvant lukten fort fra vaskeromme og også fra tørketrommelen (tomt for gass?). Googlesøk på dette gir ingen relevante resultater og slik jeg forstår er i utgangspunktet slike varmevekslere trygge.

Spørsmålet er jo da selvfølgelig hva man skal gjøre videre. Tok kontakt med verksted som kunne komme å hente maskinen, men ser da at kostnadene begynner å løpe fort. I tillegg virker det svært uvanlig med slik gasslekkasje som jeg ser for meg. Maskinen er 1 år gammel og kostet 12000, så det vil jo være aktuelt å reparere dersom det er noe feil.

Er det noen som har innspill på dette?

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.631
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Denne er det jo garanti og reklamasjonsrett på. Ta kontakt med butikken som solgte den.

Mvh
OMF

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.202
Torget vurderinger
1
Selvfølgelig er det fortsatt garanti på denne. Det forutsetter jo at feilen er som jeg antar. Ble litt usikker da det ikke virker å være noe om dette hverken i manualen eller på det store nettet.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.631
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Vel - jeg regner med at du har sett igjennom klærne som lå i trommelen og sjekket om det kunne være noe der.

Hvis det ikke er klærne, så må det jo være trommelen. Sett strøm på den i garasjen, ta en haug våte håndklær og kjør en tørking i garasjen. Sjekk om utstyret funker.

Mvh
OMF

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.590
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Du skal ikke ta kontakt med verkstedet, men gå på butikken du kjøpte fra. Så beskriver du problemet og sier du vil reklamere.

Sjekk først at det ikke er rester av en engangslighter noen plass, da :p

Johan-Kr

6

65finger

Gjest
Det lukter ozon som elektriske apparater av og til gjør spesielt ting som går rundt i høye hastigheter. Helt ufarlig

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ozon

Ikke få panikk av wiki artikklen. Små konsentrasjoner men det lukter litt gassaktig

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.301
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Som sagt er det garanti og i alle fall 5 års reklamasjon.

Og du skal ikke har noen utgifter med transport mm. Mest trolig sender de en tekniker som fikser den på stedet hvis det er noe galt - det kan jo ha ligget noe i en lomme som nevnt. Da må du nok betale for oppmøte :rolleyes:

Topp Bunn