GARRARD 301.

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Hei!
Jeg har vært så heldig og fått fatt i en Garrard 301 fra 1957.Den har dessverre en misfarging i lakken som jeg skal prøve å få gjort noe med.
Denne har den hvite/kremhvite originalfargen.
Er det noen der ute som har en ide om noen som selger lakk til disse spillere?
Er det en annen type lakk som jeg kan benytte meg av utenom den originale?
Misfarging begrenser seg til et felt på størrelse av 2 20kr mynt og er rett over on-off bryteren.
Jeg har forsøkt med polering men da går jeg i gjennom topplakken.
Takknemlig for råd og svar.
Mvh Kenneth

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.885
Oioioioi...dette er alvorlig. Slike misfarginger er farlig. Nå har det seg slik at jeg jobber med å destruere farlig avfall. Passer det at jeg henter spilleren kl. 10:00 imorgen?

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.521
Torget vurderinger
1
Hva med helt ny lakk på hele treskverket? Any colour you like.

Det er evt en ypperlig anledning til en totalservice på mekanikken også.

mvh
KJ

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
466
Torget vurderinger
4
Misfargingen er trolig fra en Dust-Bug. Mange brukte en slik en med sine 301 spillere.
Jeg vil anbefale deg å sende spilleren hit:

Classic Turntable Company Ltd - Supplying Garrard 301 Turntables | Garrard 301

Da får du plukket fra hverandre hele spilleren og lakkert den slik du ønsker. Alle overføringene som er belagt med cadmium (som er giftig) blir strippet for cadmium og galvanisert. Motoren plukket fra hverandre, renset og smurt opp, alt blir renset og fettet og smurt opp igjen og du ender opp med et drivverk som er som nytt.
Ikke er det veldig dyrt heller.

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Antall liker
77
Torget vurderinger
7
Hei !
du kan prøve hvit emaljelakk, slik som benyttes til touch-ups på komfyrer, badekar ol. Er den cellulosebassert vil den smelte sammen med den originale lakken, og du kan slipe og polere det pent.

Jeg har også en urørt velfungerende 301 som er solgt i Norge som ny i 1962. Lurte faktisk på å svare på annonsen din da jeg så den, men tok meg i det. Ser forresten at du holder til på Støtt. Farmora mi kom derfra, og jeg har vært der noen ganger som barn i 70-årene og tidlig på 80-tallet. Flott plass!

mvh.
Stian

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Misfargingen er trolig fra en Dust-Bug. Mange brukte en slik en med sine 301 spillere.
Jeg vil anbefale deg å sende spilleren hit:

Classic Turntable Company Ltd - Supplying Garrard 301 Turntables | Garrard 301

Da får du plukket fra hverandre hele spilleren og lakkert den slik du ønsker. Alle overføringene som er belagt med cadmium (som er giftig) blir strippet for cadmium og galvanisert. Motoren plukket fra hverandre, renset og smurt opp, alt blir renset og fettet og smurt opp igjen og du ender opp med et drivverk som er som nytt.
Ikke er det veldig dyrt heller.
Hei FZ! Ja det kan faktisk se slik ut at det er en dust bug som har forårsaket de kjedelige merker i lakken.Dette om å sende den til England det er faktisk ikke en
så dum ide.Det skal jeg seriøst tenke på.Dette er nok en meget god spiller om den får den rette tonearm.
Mvh Kenneth

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Hei !
du kan prøve hvit emaljelakk, slik som benyttes til touch-ups på komfyrer, badekar ol. Er den cellulosebassert vil den smelte sammen med den originale lakken, og du kan slipe og polere det pent.

Jeg har også en urørt velfungerende 301 som er solgt i Norge som ny i 1962. Lurte faktisk på å svare på annonsen din da jeg så den, men tok meg i det. Ser forresten at du holder til på Støtt. Farmora mi kom derfra, og jeg har vært der noen ganger som barn i 70-årene og tidlig på 80-tallet. Flott plass!

mvh.
Stian
Hei Stian! Du gjorde kanskje rett i og beholde din spiller.Det er da noe eget ved Garrard 301 synes jeg og derfor skaffet jeg meg en.
Ja jeg vil sikkert prøve det med emaljelakk.Har faktisk tenkt på dette selv.Jeg skal prøve om resultatet blir bra.Ellers sender jeg den til spesialister.
Støtt er en nydelig plass det er sikkert.
Mvh Kenneth

Topp Bunn