Garasje = verdiøkning?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Tja, er litt usikker selv. Tenker da på en reell prisøkning og ikke bare at boligen blir mer ettertraktet/lettsolgt.
Pr dags dato har jeg garasje, men den er meget liten 320x530 og har grusgulv.
Garasjen jeg ønsker er 500x740 + loft. Det er garasje med boddør ved siden av garasjeporten. Da blir den stor nok til oppbevaring av sykler, gressklipper og snøfreser. Bør også få plass til diverse hagemøbler ol på loftet.

Noen som har en mening om størrelse og en evt verdistigning på bolig?

Thomas

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
jeg bygget garasje i fjor. Den økte verdivurderingen hos banken med 200k, dvs tilsvarende kost for å sette den opp.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Såpass økning. Fikk du takst før og etter garasjebyggingen? Hva slags garasje satt du opp?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.775
H.R skrev:
jeg bygget garasje i fjor. Den økte verdivurderingen hos banken med 200k, dvs tilsvarende kost for å sette den opp.
Break even? Kun mye arbeid for ingen netto verdiøkning.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Griffenfeldt skrev:
Såpass økning. Fikk du takst før og etter garasjebyggingen? Hva slags garasje satt du opp?
Grimstad garasje på ca 70m2. Jeg hadde ingen takst før eller etter - ringte kun banken å sa jeg hadde satt opp en garasje som har verdi 200k ferdig satt opp.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Pink_Panther skrev:
H.R skrev:
Break even? Kun mye arbeid for ingen netto verdiøkning.
Vel - jeg har garasje som jeg kan bruke til noe. Da jeg satte den opp selv så slapp jeg da utgiftene med å bruke folk til å sette den opp. Var uansett ikke mer en en helgs arbeide så mye arbeide ???

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg har mest lyst å sette den opp selv, men har ett par andre ting jeg skal gjøre på huset i år. Bla skifte alle vinduene og flislegge verandaen vår.

Graving og støping gjør jeg ikke selv. Må desuten støpe opp 1m høy grunnmur da jeg må grave den ned en smule.
Får jeg en verdiøkning lik utgiftene skal jeg være meget fornøyd. Jeg er redd for 200K i utgifter uten noe økning.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Ta kontakt med banken, hør hva som er deres policy så finner du det ut og slipper å spekulere mer på det.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Må nok ringe banken ja. Bruker opp sparepengene når jeg skifter alle vinduene på huset. Må nok låne litt til garasjen.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Griffenfeldt skrev:
Må nok ringe banken ja. Bruker opp sparepengene når jeg skifter alle vinduene på huset. Må nok låne litt til garasjen.
Dersom du kan støpe litt selv - så er mye spart ja.
Selv hadde jeg broderen litt til hjelp på fredagen - fikk opp vegger og takstolene. Vi startet fredag kl 15. Jobbet alene på lørdag og søndag - og sånn i fire tiden på ettermiddagen var siste mønestein på plass.

Da har man plutselig spart ganske mange kroner på noe som viser seg å være rimelig enkelt å få til. Men koster gjør det.

Topp Bunn