Gammelt på vei ut og nytt på vei inn....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• James

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Så er godsakene kommet, og Marantz'en må sannsynligvis vike:

Opera Liu under oppmontering:

Vedlegg

James

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Kom i en diger pakke og var pakket som en radioaktiv isotop ;D.

Har fått mesteparten sammen, men trenger nok litt ekspertise på montering av arm.
    Bruksanvisningen var ikke helt Ikeastandard for en nybegynner.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.039
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Grattis! :)

Spennende og bare pøs på med bilder!! ;D

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.774
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Morsomt!

Får av en eller annen grunn assosiasjoner til LEGO, får håpe den er like
    enkel å montere..... ;)

Mvh

Lagga

James

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    emotikon skrev:
    Grattis! :)

Spennende og bare pøs på med bilder!! ;D
    Takker.

Rimelig spent på hvordan dette spiller. Tok en del bilder av komponentene før jeg monterte. Men de var akkurat over 500 kb, så da tok jeg noen nye i dag av ferdig oppsett.

Vedlegg

James

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Lagga skrev:
    Morsomt!

Får av en eller annen grunn assosiasjoner til LEGO, får håpe den er like
    enkel å montere..... ;)

Mvh

Lagga
    Stort sett greit å montere frem til armen der kart og terreng ikke helt passet. Alt står på noen geleaktige gummisåler som gjør at spilleren virker svært godt dempet. Kan ikke se at det skal være behov for ytterligere demping. Bena kan justeres i høyden. Det det ikke stod i bruksanvisningen var at man burde løfte litt på spilleren før man justerte. Gelebena tålte ikke mye.
    Motoren står helt isolert fra splinten. Også denne på gelesåler.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer!
    Blir spennende å følge fortsettelsen :)

Cundis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    563
    Sted
    Stockholm
    Gøy med bilder! :) Vet du hva slags materiale plint og tallerken er laget av?

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.774
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    james skrev:
    Gelebena tålte ikke mye.
    Oooops, forstås det dithen at gelébena er historie?
    Høres uansett interessant ut, får håpe den låter like godt som den ser ut.

Grattis!
    ;)
    Lagga

James

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Fikk hjelp av Tussi68 til å koble opp resten av spilleren. Ble sånn cirka i dag. Pickupvekta som fulgte med, var vel ikke helt lett å få alt nøyaktig med. Ellers så var senen til antiscaten røket. Manglet løkke. Så den må jeg få ny. Til sist så er tallerken ikke helt bein. Gynger litt opp og ned. Ca. 2 mm. Det siste vet jeg ikke hvorvidt påvirker lyden.
    Gelen så ble litt revet under ene benet gjør fortsatt jobben.

Så første lytteintrykk.

Først masse buring. Jording fra stepup og til forforsterker, så er det problemet løst.

Og så................. JESUS!!!!!!!!
    Wow. Førsteinntrykket var flott. Mer av alt. Første jeg la merket til var en enorm oppløsning. Fin dynamikk og et enormt nærvær i hele lydbildet. Trommer låter trommer og metall låter metall. Stemmen med flott brystklang og masse luft. Stram og finn bass. Spes. i øvre bassområdet. Lenger nede sliter jeg nok litt med rommet. Men graver seg dypt.

Spilleren fortjener nok en bedre pickup. Men jeg ønsker ikke lysere lyd. Vi får se. Blir i allefall digital pickup-vekt og litt mer finjustering. Jeg har ingen erfaringer med andre spillere i denne prisklassen. Men dette synest som å ha et virkelig potensiale.

Kommer tilbake med litt mere bilder og lytteintrykk etterhvert.

James

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Cundis skrev:
    Gøy med bilder! :) Vet du hva slags materiale plint og tallerken er laget av?
    Plinten synes å være laget av massiv aliminium. Tallerken er laget av akryl.

Cundis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Antall liker
    563
    Sted
    Stockholm
    Heavy sak med andre ord..! ;D Skal tallerken være slik, eller må du få ny der og..? Igjen, en nyydelig spiller, og ikke minst arm!

Hva slags pu tenker du eventuelt på?

L

Lars.N

Gjest
    james skrev:
    Fikk hjelp av Tussi68 til å koble opp resten av spilleren. Ble sånn cirka i dag. Pickupvekta som fulgte med, var vel ikke helt lett å få alt nøyaktig med. Ellers så var senen til antiscaten røket. Manglet løkke. Så den må jeg få ny. Til sist så er tallerken ikke helt bein. Gynger litt opp og ned. Ca. 2 mm. Det siste vet jeg ikke hvorvidt påvirker lyden.
    Gelen så ble litt revet under ene benet gjør fortsatt jobben.

Så første lytteintrykk.

Først masse buring. Jording fra stepup og til forforsterker, så er det problemet løst.

Og så................. JESUS!!!!!!!!
    Wow. Førsteinntrykket var flott. Mer av alt. Første jeg la merket til var en enorm oppløsning. Fin dynamikk og et enormt nærvær i hele lydbildet. Trommer låter trommer og metall låter metall. Stemmen med flott brystklang og masse luft. Stram og finn bass. Spes. i øvre bassområdet. Lenger nede sliter jeg nok litt med rommet. Men graver seg dypt.

Spilleren fortjener nok en bedre pickup. Men jeg ønsker ikke lysere lyd. Vi får se. Blir i allefall digital pickup-vekt og litt mer finjustering. Jeg har ingen erfaringer med andre spillere i denne prisklassen. Men dette synest som å ha et virkelig potensiale.

Kommer tilbake med litt mere bilder og lytteintrykk etterhvert.
    Sene til anti-skat finner du i sport butikken av fineste kvalitet ,men annbefaler silke tråd da den har liten friksjon.

James

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Cundis skrev:
    Heavy sak med andre ord..! ;D Skal tallerken være slik, eller må du få ny der og..? Igjen, en nyydelig spiller, og ikke minst arm!

Hva slags pu tenker du eventuelt på?
    Målte hvor mye tallerken beveget seg. Var mindre en 1 mm. Så det er nok bra innenfor det akseptable.

Jeg har ikke tenkt å bytte ut pu'en ennå. Jeg må bare innrømme at det spiller så flott, at jeg ikke ser at det er nødvendig med noe oppgradering ennå. Spilleren strammet opp bassen formidabelt. Det som slår meg først er den flotte og organiske mellomtonen. Ble ikke dårligere når jeg byttet rør i effekten fra Svetlana til JJ heller ;D.

Når det gjelder toppen, så har jeg sikkert ennå noe å hente. Merker at stifttrykket er ganske avgjørende for at det skal spille optimalt. Siden jeg bare har hatt en vippevekt som følger med spilleren, er jeg ikke helt sikker på om jeg får det optimalt. Bestilt ny vekt på Hifistasjonen. Ellers så spiller jeg uten antiscating-vekt inntil jeg har fått ny.

Men jeg må si at denne spilleren absolutt bør være interessant for flere som skal ha en spiller opp til 15 000. Jeg er i allefall kjempefornøyd så langt.
    Arild har jo sikkert litt sommerrabatt også ;).

James

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    [/quote]

Sene til anti-skat finner du i sport butikken av fineste kvalitet ,men annbefaler silke tråd da den har liten friksjon.
    [/quote]

Forstår det slik at anti-skat er omdiskutert. At noen armer profilerer mindre en andre. Liu'en skal visst trivest best med anti-skat. (Takk. Husket ikke hvordan man skrev det :))

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Grattis med ny rigg, James.!
    Ser du har fått en del annet i hus også, CJ Premier Fourteen er en helvetes god pre.!
    PV-10 er heller ingen dårlig pre, men Premier er en helt annen divisjon ;)

Du får nesten starte en blogg under mitt anlegg og bildetråder 8)

James

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Takk Kjell. Her går det fort i svingene ;D.
    Fikk venylriggen til virkelig å spille etter å kjøpt digital vekt hos Audiofoni. Etter å ha prøvd oss frem med forskjellig stiftvekt kom gliset frem. Ergo så var erfaringen for en amatør, at tiendels gram høres!!!!

PR 14. Frister med noen rungende hallelujarop. Jeg var veldig glad i PV10en min. (til prisen er jeg fortsatt det). Men PR14 er i elitedivisjonen. Ellers så koser jeg meg med et AN dac+driversett på lån. Er redd for at jeg må ha et sett. Noen som har til salgs?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer ja!
    Virker som om du er fornøyd (forståelig det ;D)
    Det der med riktig vekt kan være veldig kritisk av og til. Godt å høre du får det til å svinge.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn