Så er godsakene kommet, og Marantz'en må sannsynligvis vike:
Opera Liu under oppmontering:
Opera Liu under oppmontering:
Vedlegg
-
377.9 KB Visninger: 132
God og gammel Marantz 6200.Cundis skrev:Gratulere!!Hva slags spiller hadde du før denne?
Takker.emotikon skrev:Grattis!
Spennende og bare pøs på med bilder!! ;D
Stort sett greit å montere frem til armen der kart og terreng ikke helt passet. Alt står på noen geleaktige gummisåler som gjør at spilleren virker svært godt dempet. Kan ikke se at det skal være behov for ytterligere demping. Bena kan justeres i høyden. Det det ikke stod i bruksanvisningen var at man burde løfte litt på spilleren før man justerte. Gelebena tålte ikke mye.Lagga skrev:Morsomt!
Får av en eller annen grunn assosiasjoner til LEGO, får håpe den er like
enkel å montere.....
Mvh
Lagga
Oooops, forstås det dithen at gelébena er historie?james skrev:Gelebena tålte ikke mye.
Plinten synes å være laget av massiv aliminium. Tallerken er laget av akryl.Cundis skrev:Gøy med bilder!Vet du hva slags materiale plint og tallerken er laget av?
Sene til anti-skat finner du i sport butikken av fineste kvalitet ,men annbefaler silke tråd da den har liten friksjon.james skrev:Fikk hjelp av Tussi68 til å koble opp resten av spilleren. Ble sånn cirka i dag. Pickupvekta som fulgte med, var vel ikke helt lett å få alt nøyaktig med. Ellers så var senen til antiscaten røket. Manglet løkke. Så den må jeg få ny. Til sist så er tallerken ikke helt bein. Gynger litt opp og ned. Ca. 2 mm. Det siste vet jeg ikke hvorvidt påvirker lyden.
Gelen så ble litt revet under ene benet gjør fortsatt jobben.
Så første lytteintrykk.
Først masse buring. Jording fra stepup og til forforsterker, så er det problemet løst.
Og så................. JESUS!!!!!!!!
Wow. Førsteinntrykket var flott. Mer av alt. Første jeg la merket til var en enorm oppløsning. Fin dynamikk og et enormt nærvær i hele lydbildet. Trommer låter trommer og metall låter metall. Stemmen med flott brystklang og masse luft. Stram og finn bass. Spes. i øvre bassområdet. Lenger nede sliter jeg nok litt med rommet. Men graver seg dypt.
Spilleren fortjener nok en bedre pickup. Men jeg ønsker ikke lysere lyd. Vi får se. Blir i allefall digital pickup-vekt og litt mer finjustering. Jeg har ingen erfaringer med andre spillere i denne prisklassen. Men dette synest som å ha et virkelig potensiale.
Kommer tilbake med litt mere bilder og lytteintrykk etterhvert.
Målte hvor mye tallerken beveget seg. Var mindre en 1 mm. Så det er nok bra innenfor det akseptable.Cundis skrev:Heavy sak med andre ord..! ;D Skal tallerken være slik, eller må du få ny der og..? Igjen, en nyydelig spiller, og ikke minst arm!
Hva slags pu tenker du eventuelt på?