Gamle "helter" i ny innpakning

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Er det noen her ute som har hørt om noen av disse artistene kommer med ny innspillinger av gamle klassikere snart.

De artistene jeg tenker på i første omgang er som følger:

Alan Parson,s Projekt : Alle

Mannfred Mann,s Earth Band : Alle

Pink Floyd : Alle (untatt Dark side of the mooon, har kommet).

Aha : Alle, virkelig dårlig på CD

Saga : Alle, ikke de nyeste, SVD = ræva lyd.

Genesis : Alle, skulle ikke de komme i 06.

Yes : Alle, de som har kommet i 2004 holder ikke mål.

Supertramp : Alle, noen av de som kom i 04 er ok, men ikke optimale.

10 CC : Alle.

Mange av disse bandene har ikke gitt ut noen remastring siden 1994, og det er 12 år siden?.

Tar disse bandene i første omgang 8).

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Tar med David Bowie, og Paul Mc,Cartney også i samme slengen. Ekstremt dårlig lydkvalitet på CD.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Mener å ha hørt eller lest at Mannfred Mann's Earth Band hadde noe remastering på gang.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Dette betyr m.a.o. at mange av favorittene mine er på vei ut, og ingen tør satse på en digital nyremastering av noen av disse artistene og det er meget synd, for god musikk lagde de. Kanskje jeg må krype til korset å kjøpe en platespiller før eller siden. Har hørt at salget på LP plater er tredobblet siden i fjor, og mange artister kommer ut med 180 gr. plater.

Har ingen referanse da platespilleren ble solgt i 1983, og tror nok at det er det minst smarte som er gjort de seneste 20 årene, men jeg fikk jo 2100.- n.kr. for 800 LP,er, og det blir den nette sum av 3.- n.kr. pr. stk., men de sa jo fa.. meg at dette mediumet skulle bli så meget mye bedre :'( :'( :'( :'(.

Er det noen her ute som har hørt om noen av disse artistene kommer med ny innspillinger av gamle klassikere snart.

Mange av disse bandene har ikke gitt ut noen remastring siden 1994, og det er 12 år siden?.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Æhhhh det snek seg inn en tastefeil, hele 2400.- n.kr. skulle det være.

Dette betyr m.a.o. at mange av favorittene mine er på vei ut, og ingen tør satse på en digital nyremastering av noen av disse artistene og det er meget synd, for god musikk lagde de. Kanskje jeg må krype til korset å kjøpe en platespiller før eller siden. Har hørt at salget på LP plater er tredobblet siden i fjor, og mange artister kommer ut med 180 gr. plater.

Har ingen referanse da platespilleren ble solgt i 1983, og tror nok at det er det minst smarte som er gjort de seneste 20 årene, men jeg fikk jo 2100.- n.kr. for 800 LP,er, og det blir den nette sum av 3.- n.kr. pr. stk., men de sa jo fa.. meg at dette mediumet skulle bli så meget mye bedre :'( :'( :'( :'(.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Ville også gjerne ha Electric Light Orcestra med på denne listen, men kun BEST OF gir de fleste ut, og lydmessig er dette for dårlig.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
U 2 skal så klart også være med, det er jo de første skivene som virkelig svingte, selvom de knapt kunne spille.

F

FMG

Gjest

Når det gjelder Genesis så ble de fleste og beste platene remastret i 1991. Disse hørtes i første omgang dårlige ut, men etter de siste oppgraderingene av anlegget så er de faktisk ikke så verst.
Men skal du ha bra lyd (og musikk!) med Genesis så kjøper du Genesis - Archives 1967-75. Genesis var ikke kjent for å ha spesielt god lyd, men denne live-boksen med tre CD'er er bare helt rå! 8)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
The Cure har kommet med de første platene sine i en de luxe utgave, noe bedre lyd er det i CD,ene, men alt var så mye bedre før, eller er det kanskje musikk smaken som endres.

Topp Bunn