Gallo VS Orb Audio WAF anlegg.

olebrum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2006
Antall liker
85
Sted
Kristiansund
Har lyst til å prøve noe helt nytt innen høyttalere og skal selge det anlegge jeg har i dag.
Da tenkte jeg på høytalere som tar lite plass og som ser meget bra ut (design).
Har hørt mye skryt om gallo kulene og har også kommet over Orb audio, de får også gode tilbakemeldinger.
Bor i Kristiansund så å få høre de aktuelle kandidatene blir vanskelig. Jeg har i dag Klipsch RF-35 og en rør forsterker som stereo system, sammen med en Harman/Kardon surround forsterker som står oppkoblet sammen med TVn. Det som er problemet er at jeg må koble om til rør forsterkeren hver gang jeg skal høre god lyd. Det gjør at det gode rørforsterkeren bare blir stående og ikke blir brukt. Derfor vil jeg selge anlegget, og oppgradere med surroundlyd. Da er det Gallo eller Orb Audio to anlegg jeg har sett litt på. Noen som har erfaringer med de? Tenkte 5.1 system hvor gallo A`diva ti med TR-2 sub eller Orb Audio 5.1 Mod 2 system. Er disse subbene gode eller er det bedre å kjøpe en mer anerkjent sub. Har tenkt å importere da det kan være mye å spare(ebay).
Er det andre system som kan være like bra og tar liten plass?. Lurer også på om sattelit høyttalere med sub kan måle seg med gulvstående høyttaler?. Har hørt gallo Ref. 3.1 og de er en av de beste høyttalerne jeg har hørt.
Er det noen som kan gi meg noen tips om hva jeg bør gå for.

sunseeker33

Medlem
Ble medlem
22.02.2008
Antall liker
0
Dra innom morten/norsk audio teknikk(ullevoldsvn 13) og hør på gallo settet du er ute etter. Det overasket stort. og kun du veit hva slags lyd du vill ha. lykke til i jakten. spent på og høre hva det blir.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Det er noen meter fra Kristiansund til Morten ellers er det en god ide 8)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.180
Torget vurderinger
4
Tipset om å reise til Oslo er ikke så dumt...
Det finnes det billetter til rett over 600 kroner fra Kvernberget til Gardermoen.
Alternativt kan man fly tur retur Årø - Gardermoen for 500 kroner.

Har aldri hørt Orb Audio men det jeg har hørt av Gallo har vært bra.

olebrum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2006
Antall liker
85
Sted
Kristiansund
Har også hørt gallo tidligere da reference 3.1 og de var sykt bra.
Har nesten bestemt meg for å gå for gallo A`diva ti som 5.1 system.
Ser at prisene i usa ligger på 2000$ for 5.1 (12500kr+frakt) og her i Norge koster det 25000-30000kr.
Da blir det rimeligere å handle i usa.
Får se om det blir en oslo tur i nær fremtid, da får jeg testet det før jeg eventuelt kjøper.
Men først må jeg få solgt det jeg har.

M

marsboer

Gjest
olebrum skrev:
Ser at prisene i usa ligger på 2000$ for 5.1 (12500kr+frakt) og her i Norge koster det 25000-30000kr.
Får se om det blir en oslo tur i nær fremtid, da får jeg testet det før jeg eventuelt kjøper.
Du får vel også moms og fortollingsgebyr. Hør med Norsk Audioteknikk. Han pleier å ha bra priser.

olebrum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2006
Antall liker
85
Sted
Kristiansund
Du får vel også moms og fortollingsgebyr. Hør med Norsk Audioteknikk. Han pleier å ha bra priser.
[/quote]
Ja blir noen kroner extra men nesten halv pris, da blir ikke valget så vanskelig.
Skal ringe Norsk Audioteknikk å høre på priser/tilbud for et 5.1 system.
Men import frister.

D

Desillusjonert

Gjest
Will Christenson i Orb er tidligere samarbeidspartner med Anthony Gallo. Det forklarer likhetstrekkene :)

Jeg mailet til Will i Orb og fikk dette svaret:
"With small speakers, the real issue is internal free air space and how much air the driver can move. We get better results than most by using a neodymium magnet, which is much smaller than the old fashioned magnets in the Gallo Micro. So the magnet doesn't waste the inside space of the speaker. There's more internal air space, which is critical. This is important, and that's why Gallo's newer Ti series uses a neodymium magnet."

"Our cabinet is also a bit bigger than the Micro, and the back of it is not cut off and replaced with a flat plastic panel that diminishes internal volume. So, in size and design (neodymium magnet, etc) our speakers are somewhere in between Micro Ti and A'Diva Ti."

"In addition to cabinet size, our driver also has quite a bit of excursion (in and out movement), which also helps lower frequencies. It can move a lot more air than other small speakers. So, I think our speakers are physically and technically equal or better than the Gallo speakers you mentioned, and we are just talking the single spheres here. With Orb, you can get 3 double speakers (Mod2), 2 singles (Mod1) and a great sub for $1,0 98 . With Gallo, you get all singles from their entry level line, a lower power sub that has not received the rave reviews of our Super Eight, and you are still over $1,000. To get similar quality you have to spend $2,000 or maybe even more, but that shouldn't be surprising. The price difference is explained by the layers of markups you pay with Gallo and not with Orb. Think of our stuff as top of the line, at entry level pricing, b/c that is exactly what it is. Gallo dealers have somewhere between 60 and 100 percent to markup their speakers. When you take that out, you can move up in quality and keep prices reasonable."

Alt i alt så må jeg si at dette er fristende å prøve, men jeg har liksom ikke 6-8000 kroner å avsette til noe som kanskje ikke er bra!

ER DET NOEN SOM HAR HØRT OG HAR DISSE???

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
olebrum skrev:
Følgende varsel ligger på Gallos hjemmeside:

Buyer Alert!
Anthony Gallo Acoustics does not authorize any Internet sales of its products.
The Warranty on Anthony Gallo Acoustics products is not valid if the products are purchased over the Internet from any web reseller, auction site, mail-order outlet, or from a non-authorized Anthony Gallo dealer or retailer.

The illegal activity extends to the removal, replacement and falsification of factory serial numbers. This is a Federal offense under the criminal code. A false or missing serial number voids the factory warranty. Beware of 3rd party warranty's, they do not exist. Only Anthony Gallo Acoustics Southern California location repairs Gallo products.

Protect your investment by purchasing Anthony Gallo products from an authorized dealer. Call 800-459-4183 ext 103 or on our web site dealer locater. We have over 200 dealers in the US waiting to help you with your Anthony Gallo questions and purchase.

Anthony Gallo Acoustics puts a tremendous effort into training our authorized dealers to provide you, the end user with valuable advice and installation expertise. As a customer you should value the opportunity to audition products and receive face to face service from people who will be there for you after the sale is made.

NON-Authorized Web Resellers :

Audiophileliquidator.com
Avbananza.com
Bestofaudio.com
Brandnamez.com
Extremeliquidator.com
Independentaudiovideo.com

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
308
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
olebrum skrev:
Hei,
Har hatt 3.1, som er en vannvittig bra ht i den prisklassen vi snakker om.
Ville kjøpt hos NAT, veldig god service og husk at du har all garanti på plass og at det tilkommer mva og frakt fra utlandet

Har nå Adiva med sub til hjemmekinoanlegget, det fungerer meget bra! Suben (TR1) fungerer utmerket også på musikk, slo lett min gamle psb sub, som ikke var i nærheten av å være så stram og presis, og de små kulene gikk rett hjem i hjertet på kona!

3.1 er selvsagt vesentlig bedre på musikk en a divaene, men alt er jo et prisspørsmål..........

C

Cyber

Gjest
Jeg har hatt 2 par 3.1 i stereo og surround, har nå Strada foran og A`diva bak.

Jeg har også lest og forsket mye på Orb vs. Gallo. Orb skal være meget gode de også, men utifra endel jeg har hatt kontakt med "over there" er de mer "skrikende" i lyden, der Gallo låter fyldig. Kvaliteten er heller ikke på samme nivå mtp materialer/finish.

Gallo gir 5 års garanti ved kjøp fra NAT og Morten leverer fantastisk service på alle måter. Jeg er utrolig (!) fornøyd med mine nye Stradaer og de er vesentlig mer åpne enn 3.1, på godt og vondt. (Avslører dårlig håndverk lydmessig enda mer). Kvaliteten på høyttalerne er helt enestående og de spiller SVÆRT. TR-1 subbene fra Gallo er veldig kjappe og tighte og holder bra på tonene (nesten som et instrument føltes det), men spiller ikke veldig høyt. TR-3 som jeg har 2 av er enda bedre på lydkvalitet, men spiller også så høyt som jeg har behov for - også når man ser dommedagsfilmer på høyt nivå.

På godt innspilte saker er Stradaene bare fantastiske og de gjengir sammen med TR-3 en bra integrert opplevelse som gjør at du merker "livet i musikken". Det puster liksom...

Var jeg deg hadde jeg tatt en demotur til Oslo og heller betalt noen kroner ekstra og fått full garanti og service istedet for å importere og sitte med hele ansvaret selv. (Been there, done that)

D

Desillusjonert

Gjest
Takk for det opplysende innlegget! :)

Jeg har også sett antydninger på at de kan være litt skarpe i toppen, men mange av de "anmeldelsene" jeg har lest, har i beste fall vært noe vage! Og de er anmeldt av film elskere som liker å spille høøøøyt!

Så jeg er usikker på verdien i disse "testene"...
Noen som vet om seriøse tester?

Jeg har hørt Gallo hos Morten og det låter utrolig bra. Musikalsk og varmt! Og med en fin spredning i lyden. Noe som gjør at dette vil passe utrolig bra i min stue, som TV-lyd! Men det er jo ikke billig...
Hadde Orb til halve prisen vært nesten like bra, så hadde jeg gått for det! :)

C

Cyber

Gjest
Ja, til film er nok kulene fra Orb og Gallo artige, men får du CDT-diskanten med som på 3.1 og Strada osv.. så gir det et helt annet liv i lyden, også på film, til en litt annen prislapp også da.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
308
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
cybervision_ skrev:
Jeg har hatt 2 par 3.1 i stereo og surround, har nå Strada og A`diva bak.

På godt innspilte saker er Stradaene bare fantastiske og de gjengir sammen med TR-3 en bra integrert opplevelse som gjør at du merker "livet i musikken". Det puster liksom...

Var jeg deg hadde jeg tatt en demotur til Oslo og heller betalt noen kroner ekstra og fått full garanti og service istedet for å importere og sitte med hele ansvaret selv. (Been there, done that)
Artig å høre erfaringene dine; jeg får vel oppgradere med noen stradaer foran og en tr3 senere kanskje; akkurat nå er det en lokkefase for å få med kona på nytt tv møbel og 46 tommer full hd så få resten komme senere.......
Stereo sverger jeg til 2- kanal i eget lytterom.
Yas

C

Cyber

Gjest
Ikke dumt. Mange ser på dem og tenker: "De spiller sikkert bra til å være minimalistiske høyttalere." Nei, de spiller bra, uansett formfaktor.

Som Chris Martens oppsummerte det:
"Is the Reference Strada system a "lifestyle" system, or something more?

This is one of those moments where I get to pose two questions and then answer both with a "Yes." As I said near the beginning of the review, the Reference Strada system's styling can lead people--even very knowledgeable people--to mistake it for a toy. But in my eyes the Reference Strada system is a dead-serious high-end design that just happens to meet the unspoken rules of "lifestyle-ness:" compact dimensions, sleek and visually arresting good looks, reasonable prices, etc..

My suggestion: To really "get" this system, just ignore its appearance and focus your attention on what it does."

krirog

Fersking
Ble medlem
27.01.2006
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Hei
Jeg kjører Orb audio 7.1 i kjelleren. Kjører mod2 hele veien med en svs 25-31 pc+ subb og er veldig fornøyd. Driver de med en Yamaha Rx-v2900. De små kulene har høy waf og de synes nesten ikke når de er takmonterte.

Hos meg integrerer de godt med subben (deler på 100Hz). De spiller åpent og mye større enn en skulle tro. Har ikke merket noe til at de er skarpe i toppen. Tror ikke disse er noe dårligere enn gallo.

Til referanse byttet de ut aurum cantus høyttalere med bånddiskanter hos meg. Selvfølgelig ikke like bra lyd men godt nok til film og spill.

C

Cyber

Gjest
Det kommer vel an på hva du sammenligner med, Orb er vel samme size som Gallo Micro? A`diva spiller noen nr større og har du Ti versjonen er det også bedre, men jeg ser ikke bort fra at Orb er omtrent "samme" lyden. Orb er jo såpass rimelig at en sparer litt i forhold til Gallo, men les litt om kvalitet osv... på amerikanske fora før du kjøper. :)

D

Desillusjonert

Gjest
cybervision_ skrev:
Det kommer vel an på hva du sammenligner med, Orb er vel samme size som Gallo Micro? A`diva spiller noen nr større og har du Ti versjonen er det også bedre, men jeg ser ikke bort fra at Orb er omtrent "samme" lyden. Orb er jo såpass rimelig at en sparer litt i forhold til Gallo, men les litt om kvalitet osv... på amerikanske fora før du kjøper. :)
Orb kulene er større enn Micro og mindre enn A'Diva. Ifølge Orb ligger den lydmessig imellom disse også, men det har jeg ikke testet. Jeg driver å skal bestille et par (tror jeg) og om noen er interesserte, så er det sikkert mulig med en demo...om jeg kjøper :) Må sjekke frakt, moms og eventuelle rabatter.

Ifølge enkelte tester, så skal kulene være litt skarpe. Men når jeg leser disse testene, så får jeg en liten bismak i munnen, for her er det snakk om spille-film-høyt junkier! Og det sier seg selv at det er begrenset hvor høyt man kan spille på noen små 3"'ere. Det er svært få seriøse tester og ingen tester der man faktisk sammenligner Gallo VS Orb. Det er da litt merkelig...er det ikke?

Såvidt jeg kan sjekke, så vil Orb koste 4300 ferdig inn til Norge, tilsvarende Gallo koster 9100. Men det er UTEN rabatten, hos Morten på NAT. Og selvsagt uten den erfaringen og servicen han kommer med.

Stoffe

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.03.2006
Antall liker
1
Jeg har vært i samme situasjon som Desillusjonert, har veid frem og tilbake i valg av enkle, WAF-vennlige bakhøyttalere som ikke knekker den lokale økonomien. Endte opp med å bestille et sett med Orb Audios modell 1, og i følge UPS skal de ankomme heimen torsdag til uka. Kan gi en tilbakemelding når de er på plass. Skal kun brukes til film, med ML Purity i front, drevet av en Yamaha 663. Spent på om små kuler kan gi romfølelse...

D

Desillusjonert

Gjest
Stoffe skrev:
...i følge UPS skal de ankomme heimen torsdag til uka. Kan gi en tilbakemelding når de er på plass.
Håper du sier fra når de kommer. Mine skal også komme denne uken :)

Gleder meg stort!

Hva slags forsterker skal du bruke på de?

D

Desillusjonert

Gjest
Da er greiene motatt.
Veldig grei levering og godt innpakket.

Man ser med en gang at dette er en billigere utgave av Gallo. Høytaler kontaktene er av laber kvalitet. Grove kabler kan man glemme og det er vanskelig å koble sammen doble kuler.

Byggekvaliteten ellers ser ut som Gallo.

Lyd...de må innspilles, men første inntrykket er at man får hva man betaler for!
Greit, men ikke mere...

Men det kan muligens endre seg etter innspilling!

More to come...
Blir artig å lese hva Stoffe får ut av sitt.

Stoffe

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.03.2006
Antall liker
1
Da har kulene ankommet heimen. Er ennå ikke koblet opp eller montert, men helgen står døra med bedre tid i vente.

Byggekvaliteten virker grei, finishen er veldig clean og virker gjennomarbeidet, med et STORT unntak for høyttalerkontaktene - fjærbelastede små puslinger aom ikke står i stil med resten. Merker at jeg veldig skeptisk til hva disse unnselige kulene kan servere av lyd, og regner også med til dels lang innspillingstid.

Skal bruke en Yamaha RXV-663 som forsterker, Blu-ray som kilde, kun til film. Kommer tilbake med flere inntrykk etter hvert.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Fjærbelastede høyttalerterminaler? :eek:
Slikt har jeg ikke sett siden åttitallet...

D

Desillusjonert

Gjest
Da er kulene spilt på i snart en uke og joda, det har løsnet!

Alt spiller bedre og bedre og som tillegg til TV-, DVD- og mediasenter-lyden, så er det et genialt anlegg. Som hifi anlegg...tja.

Den låter ikke like oppløst og subben er ikke like stram, men de spiller fint og basse går dypt.

Per nå synes jeg ikke dette låter like bra som Gallo, men vi er flere som er spente på en A-B test. Så det vil komme i løpet av kort tid.

Til prisen? Det er verdt det!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg tror at en liten mod av termineringen burde løfte lyden flere hakk. Fjærbelaste terminaler er ikke akkurat noe som gir stor og god kontaktflate.

D

Desillusjonert

Gjest
baluba skrev:
Jeg tror at en liten mod av termineringen burde løfte lyden flere hakk. Fjærbelaste terminaler er ikke akkurat noe som gir stor og god kontaktflate.
Det er jeg ikke uenig i, men det betyr en inngripen i høytalerene og dermed forsvinner garantien. Så ikke enda, kanskje senere.

For dette er noe av det mest ræva terminering jeg har sett på lenge!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Desillusjonert skrev:
baluba skrev:
Det er jeg ikke uenig i, men det betyr en inngripen i høytalerene og dermed forsvinner garantien. Så ikke enda, kanskje senere.

For dette er noe av det mest ræva terminering jeg har sett på lenge!
Jeg er enig i det, men det går ikke så lang tid før du vet om høyttalere har produksjonsfeil eller ikke. For det er uhyre sjelden at noen får noe igjen på garantien med høyttalere. Andre har mer erfaring enn meg, men jeg har til nå ikke vært utsatt for feilproduksjon av høyttalere. Det finnes sikkert, men med litt hard innspilling så skulle slike feil komme frem relativt kjapt. Jeg hadde ikke ventet helt til garantien er over, for å si det slik. I alle fall ikke til reklamasjonstiden er over.

Men det klart at slik gjør du ikke med en gang. Det er jo gøy å vite at du har en forbedring i vente en gang i fremtiden som ikke kommer til å koste skjorta, og som konemor ikke har noen innvendiger mot.

olebrum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2006
Antall liker
85
Sted
Kristiansund
Det ble Gallo Adiva Ti i front med 2stk Tr-1 subber på meg. Det spiller kjempe bra, og det som overasker mest er hvor Dynamisk det spiller på lavt volum. Bruker en Onkyo Tx-NR 807 som forsterker og den gjør en god jobb.
Det ble Norsk Audio Teknikk som leverte høyttalerne mine. Fikk god service og greie priser hos morten. Dama har også komentert at Galloene er pene, og det er jo greit. Har ikke kjøpt bakhøyttalere ennå men det blir snart.
Som signal kilde bruker jeg Panasonic DMP-BD80. Det blir å prøve DAC og squeezebox for å få lokket ut enda bedre lyd i stereo.

Stoffe

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.03.2006
Antall liker
1
Så har jeg ENDELIG får kulene opp på veggen... Ting tar tid.

Ikke testet så mye ennå, men førsteinntrykket lover godt. Jeg legger ellers merke til at mitt bruksområde er veldig annerledes enn de andre i denne tråden, siden jeg kun skal bruke dem som bakhøyttalere til avspilling av film (pluss en og annen sjelden Blu-ray musikkskive).

Foreløpig inntrykk: god spredning og overraskende stort lydbilde til å kome fra et par fulltoneelementer klemt inn i et par plassbesparende kuler. Enkel montering, svært diskré på veggen. Virker så langt som relativt nøytrale; smelter fint inn med elektrostater i front og en liten tass av en Earthquake MiniMe 8" sub. Tror fortsatt det er mer å hente med litt innspillingstid.

D

Desillusjonert

Gjest
Da er lyttetesten unnagjort.  :-\

Verten stilte med gløgg, "hjemmelagde" pepperkaker og smågodt! Nam  :p

Vi testet Orb (4 kuler og sub) mot Gallo TI (2 kuler og sub)  på Cayin 153 og Pro-ject integrert og for & effekt. Avspiller var en eldre CD-spiller.

Orb er såvidt påbegynt innspilling, mens Gallo er innspillt. Det er IKKE brukt lang tid på å fininnstille subber. Orb koster ca. 5000 kroner inn i landet, Gallo koster rundt 9000 kroner.

Vi brukte disse platene:
- Susanna Hoffs - You’re so vain, Under the Covers, Vol. 2 (begge låt bra på denne)
- Elvis - Amazing grace, Elvis Ultimate Gospel (Her kom virkelig hifi egenskapene til Gallo frem, Elvis låt litt kjedelig på Orb)
- Editors - An end has a start (her låt Orbene skarpt! S'ene var nesten inne i hodet! Platen må ha særdeles dårlig lyd, men Gallo reddet til en viss grad dagen).
- Bob Marley - Stir it up, Live
- Rosanna Cash - I’m moving on, The List
- John Martyn - Solid air, Solid Air

Førsteinntrykket: Forskjellen er ikke god eller dårlig lyd, men forskjellig lyd.

Etter noen flere CD'er: Gallo er mere lyttevennlig, mellomtonen er større og mere ut i rommet. Orb er veldig detaljert, mellomtonen er litt "mindre". Subbene er ikke så forskjellige, men Gallo subben kan virke hakket mere "frisk" og tight!

Etter enda flere plater: På enkelte plater kan Orb være litt for frempå, der Gallo duser det ned litt og er mere lyttevennlig. Gallo mangler litt av detaljgraden til Orb, men har større tendenser til å være en hifi høytaler enn Orb.

Konklusjon:
Man får ofte det man betaler for, men det er også litt smak og behag, og det matching er uhyre viktig! Orb trenger en "snill" og rund forsterker (NAD eller Onkyo?), Gallo låter bra på Pro-ject og meget bra på Cayin! Jeg tror at 5.1 settet til Orb (til rundt 8000 kroner) er et meget godt kjøp og det gir veldig mye for pengene. Skal du lytte til musikk, så er Gallo det beste! Men til en nesten dobling i pris...om det er verdt det, er jo opp til hver enkelt!  ;D
Ingen av settene er veldig glad i hardrock og den slags...

Håper det var til hjelp for noen.  :D

PS: vi kjørte også en liten demo på MP3 kvalitet. Først 128kbps, det låt skit! Så 192, det låt MYE bedre. Utrolig stor forskjell her. Så 320, da ble vi litt mere usikre, men mente vi kunne høre en større ro, mere punch og glattere diskant på 320. Så satte vi på CD opp mot 320. Det var IKKE lett å høre forskjellen. MEN...det skal sies at vi brukte en eldre CD-spiller. På en ny og god spiller så vil jeg tro vi hadde hørt større forskjell! Konklusjon: Hvorfor rippe som MP3 og miste informasjon, når man kan rippe til FLAC og beholde kvaliteten? Minne koster bare mindre og mindre!

Ola Bukse jr.

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.08.2007
Antall liker
136
Hm, her må det noen presiseringer til :-*

"Amazing Grace" med Elvis var hentet fra; "Amazing Grace: His Greatest Sacred Performances"
"Stir it up" med Bob Marley var hentet fra "Catch A Fire - Deluxe Edition" - Jamaica-versjonen
Susanna Hoffs har gitt ut plata sammen med Matthew Sweet.

CD-spilleren var min gamle Denon, mener den heter et eller annet med 2536?, kjøpt i 1991.

Det ble kanskje litt mye gløgg på Desillusjonert i går...
(men konklusjonen er jeg med på ;))

Kulerund

Fersking
Ble medlem
30.11.2009
Antall liker
0
En fortreffelig lytteaften, nesten litt som en god whiskysmaking ;D (beklager, men gløggen når nok ikke helt opp der, selv om den også var meget god)
Jeg ble overbevist av Gallo, men til mitt bruk ender jeg nok opp med Orb, som jeg syns var like bra "til det meste" og "grei nok" til resten.
De hørtes også veldig bra ut hjemme hos meg i et litt anderledes rom (som er en pine å få god lyd i).

Helt topp for distribuert audio.

Topp Bunn