Har fått i hus en moddet DP Dac 8.0 (moddet av Andervik audio) og har fått spilt litt på den de siste to dager. Jeg bruker for tiden en "kinamikk" Audio Experience rør pre og tenkte at jeg måtte tilpasse gain til denne. Forrige eier brukte en passiv DP pre. I følge instruksjonsboka skal man ved bruk av aktiv pre, sette gain i posisjon 1 der forsterkningen er 0db. Når jeg gjør dette, får jeg så lite gain at jeg må skrue opp til kl tre på pre'en min. Trodde ikke preen var relativt universal ifht. impedanse. Jeg har ikke hatt noen problemer med for lite gain på noen andre kilder. Når jeg bruker gain i posisjon 3 med 10db gain, er nivået ok. Er det noen med erfaring fra denne Dac'en som kan si om jeg absolutt bør bruke 0db settingen ved bruk på aktiv pre? Alle unødige kretser er i modifikasjonsprosessen koblet bort på dac'en, (også hele kretsen som forsyner rca utgangene) og det gjør at jeg foreløpig må bruke kabler med xlr fra dac, og rca i pre enden fra bypass XLR utgangen. Kan dette være årsaken til at jeg ikke får gain nok? Hadde ikke problemet når jeg brukte den interne dac'en i EMC spilleren med samme kabel og samme pre. Er det noe i modifikasjonsprosessen som gjør noe med gain (tenker på bytte av op amper) og at den bør stå i posisjon 3 uansett, eller er det andre plasser jeg må justere inni dac?