Valentino skrev:
Skjønner ikke helt problemet, Deph. Har skuffer i Mieleskapet vårt, og det funker så fint atte. Sånne fine skyvedingser og symboler foran på skuffene; Her er det fisk! sier de f.eks.
Og man slipper det enorme kaldraset hver gang man åpner døra. Vi hadde et hylleskap (Philips) der vi bodde før. Innerst i de hyllene fant vi mye rart da vi skulle flytte, gitt!
Det er vel litt av den samme problemstillingen. Jeg aviset nettopp en gammeldags fryseboks, en slik som dukker opp i kriminalsidene i dagspressen av og til i spesielt grimme saker. Slike bunnløse frysehaller har mye rart nederst, og tankene på en bedre fryseordning melder seg.
Jeg ser for meg akkurat de samme problemene i en skuffeskap, man ser ikke hva man har og ting fryser hen i glemselen i nest øverste skuffefrem til neste avising. Hvis et kjøleskap hadde vært bygget opp på samme måte er jeg redd mange ikke hadde våget å åpne det en gang etter noen uker.
Oversiktlige hyller virker derfor på meg som den beste løsningen. Da kan man stable og ordne innholdet på en oversiktig måte, iallefall i teorien, og til en hver tid se hva man har. Og når man ser hva man har er det lettere å tenke, ah den hadde jeg glemt .. best å bruke den før den blir for gammel. Bedre å slippe et gammeldags arkivskap på høykant der man på forhånd må vite hva man hadde glemt for å kunne finne det i riktig skuff.