Har PM'et litt med Affa og her faktisk inntrykket av at han er over 30 år ja. Skulle tro mellom 50 og 60.
Hans alter ego var frontkjemper, men det er en rolle. Vi hadde begge felles bakgrunn med gamle familieaner som deltok på "rett side" under den store krigen som Norge vant helt alene med bittelitt hjelp fra England og USA.
At han valgte fronkjemperfiguren var nok mere fordi han i likhet med meg har en smule respekt for de som tar et valg ( selv om det er inn i granskuen feil ) ut i fra egen overbevisning og som tar konsekvensen av dette valget helt ut. De trodde på "faren fra øst", mange gjorde det den gangen, og hvem vet hva som hadde skjedd om ikke krigen hadde kommet? Kanskje hadde vi også endt opp som en vasallstat under det kommunistiske arbeiderparadiset.?? Både AFFA og jeg syntes var mer redelig å melde seg til østfronten, når man nå trodde på dette, enn å sitte på gjerdet til etter Stalingrad for på det tidspunktet hoppe ned på "rett side".
Slik sett var rollefiguren Affa en avstandstagen fra de som snur kappen etter vinden. Han kunne selvsagt ha valgt en annen rolle, men hvem ville ha husket ham da? Ut fra motivene hans som var å provosere folk til å "tenke sjæl" synes jeg at han lykkes overmåte godt.
Var litt bekymret for at han var syk eller noe da han forsvant men det har jo kommet bekreftelser på at han lever i beste velgående, og det er jo hyggelig å vite.
Savner ham? Ja absolutt !