FRITZL BURDE HEN......

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
FRITZL BURDE HENRETTES

uansett straff, han må dømmes først

G

Gjestemedlem

Gjest
FRITZL BURDE HENRETTES

Underlig å se hvilken fascinasjonskraft som ligger i denne saken og denne mannen. Verden er full av de mest usympatiske mordere og brutale voldsmenn, men noe må det være med denne karen som holder interessen på et slikt nivå.

Går folk rundt med et fortengt ønske om en sexslave i kjelleren eller er bare den morbide interessen av andres lidelse så påtagende?

Sperr mannen inne for resten av hans tid, og gi ofrene fred og psykiatrisk behandling og finn noe bedre underholdning.. :-\

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.761
Torget vurderinger
12
FRITZL BURDE HENRETTES

Vi lar den siviliserte del av rettsapparatet gjennomføre en rettferdig rettssak. Så lar vi straffesystemet fullbyrde dommen på vanlig måte. Grusomme hendelser skal ikke trekke sivilisasjonen ned i sin søken etter hevn.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.288
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
FRITZL BURDE HENRETTES

Norge har opparbeidet et menneskelig høyt nivå hva medmenneskelighet angår. DERFOR sier Norge og den vestlige verden NEI til dødsstraff.

Og jeg blir kvalm av at oppegående folk her inne ikke har fått med seg det.

S

Steinar O

Gjest
FRITZL BURDE HENRETTES

Gjestemedlem skrev:
Underlig å se hvilken fascinasjonskraft som ligger i denne saken og denne mannen. Verden er full av de mest usympatiske mordere og brutale voldsmenn, men noe må det være med denne karen som holder interessen på et slikt nivå.

Går folk rundt med et fortengt ønske om en sexslave i kjelleren eller er bare den morbide interessen av andres lidelse så påtagende?

Sperr mannen inne for resten av hans tid, og gi ofrene fred og psykiatrisk behandling og finn noe bedre underholdning.. :-\
Kunne nok sagt det bedre sjøl ;) men dette er jeg enig i.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
FRITZL BURDE HENRETTES

Steinar O skrev:
Gjestemedlem skrev:

Kunne nok sagt det bedre sjøl ;) men dette er jeg enig i.
Godt nok formulert for meg. Enig

S

Slubbert

Gjest
FRITZL BURDE HENRETTES

Ingen stat eller myndighet bør ha rett til å ta et liv med loven i hånd, det er en makt staten ikke kan bære. Punktum.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
FRITZL BURDE HENRETTES

jeg kunne ha tenkt meg en utvalgt gruppe supermennesker som hadde "tatt seg av" ymse grupperinger i samfunnet. Men sånn ellers burde dødsstraff vært avskaffet i hele verden for veldig lenge siden!

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.288
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
FRITZL BURDE HENRETTES

ivar skrev:
jeg kunne ha tenkt meg en utvalgt gruppe supermennesker som hadde "tatt seg av" ymse grupperinger i samfunnet. Men sånn ellers burde dødsstraff vært avskaffet i hele verden for veldig lenge siden!
Det mest selvmotsigende jeg har lest på lenge!

P.S. Den gruppen finnes nok allerede og har fungert i mange år...

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.623
Torget vurderinger
2
Jeg har endret på overskriften i hovedinnlegget da den blir litt drøy.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
En god kristen kunne muligens se fornuft i å ta livet av mannen, ut fra det at han da vill reise lukt til Helvete og bli der til evig tid. Men at en ateist mener det forundrer meg. ??? Fra et ateistisk ståsted henger man opp mannen og han dør, punktum finale og intet mer skjer. Hva er poenget med det? :p

Nei la ham sitte leeenge slik at han har litt tid til å filosofere over hva han har gjort.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
FRITZL BURDE HENRETTES

Gjestemedlem skrev:
Går folk rundt med et fortengt ønske om en sexslave i kjelleren....?
Fortrengt? Pøh. Imidlertid har jeg bare krypkjeller.

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
FRITZL BURDE HENRETTES

Gjestemedlem skrev:

Enig. Og den videre debatten burde heller dreie seg om hvordan sjansen for slikt kan reduseres i fremtiden.

Mvh

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
hehe, kabeldragern skjønte ikke ironien i den, tydeligvis....

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
FRITZL BURDE HENRETTES

Gjestemedlem skrev:
Tror denne mannen må fjernes fra jordens overflate for at ofrene skal få fred. I Norge ville han vel kommet hjem på permisjon etter noen år.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Høvdingen skrev:
Jeg har endret på overskriften i hovedinnlegget da den blir litt drøy.
Du liker tydeligvis ikke klar tale. Han burde dø ved injeksjon av en hurtigvirkende gift, evt giljotineres. Begge deler helt kurant. Da befrir vi hans ofre.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.761
Torget vurderinger
12
[REPEAT]
Vi lar den siviliserte del av rettsapparatet gjennomføre en rettferdig rettssak. Så lar vi straffesystemet fullbyrde dommen på vanlig måte. Grusomme hendelser skal ikke trekke sivilisasjonen ned i sin søken etter hevn.

[/REPEAT]

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Det er vel strengt tatt Dødsstraff i Norge.. I Krigsretten..

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.908
Sted
Hus
Har vel vært de politikere som har villet avskaffe dødsstraff i krigsrett også. Sperr mannen inne for livstid og kast nøkkelen etterpå. Han får det nok ikke lett sammen med medfanger etterpå den mannen. Til pass for ham vil jeg si. :)

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Antall liker
673
miata skrev:
Nei.

Ellers synes jeg det er trist at voksne mennesker i en sivilisert stat mener slikt som trådstarter her utbasunerer. Men det er vel et tegn på manglende dannelse og evne til refleksjon.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
miata skrev:
Denne siste variant av dødsstraff ble avskaffet i Norge i 1979. Det har for øvrig ikke blitt avsagt dødsdommer i Norge etter 1948.

Honkey

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
dødstraff er ikke aktuelt og innføre synes nå jeg, men jeg synes ikke han bør få beskyttelse i fengselet da han strengt talt ikke har fortjent hverken det eller livets rett.

Jeg sier la sjebnen bestemme.

McLaren

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Jeg er i mot dødsstraff, men for buring til døden. Det er for ille at selv de aller verste skal kunne slippe ut igjen. I Norge har vi heldigvis Forvaring som jo i praksis gjør at man kan bure forever.

Topp Bunn