Fripolitisk Bevegelse

G

Gjestemedlem

Gjest
En artig organisasjon har dukket opp i media i det siste. Fripolitisk Bevegelse har laget litt oppstyr med sine planer om frivillige bordeller. Dette skal være frivillige og gratis tiltak for folk som trenger slik sex for å oppnå "Maximal trivsel til enhver tid". Det er forøvrig bevegelsens hedonistiske slagord.

Vedlegg

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
I forhold til verdikampen på sportsarenaen har han veldig klare og så langt uvanlige oppfatninger.

- Jeg ønsker eliteidretten avskåret fra stat, støtte, offentlige anlegg etc., og mener at det er folkehelsen og fysisk aktivitet for alle aldre som skal være politikkens mål. Jeg har stor tro på innendørsfotball, håper den blir svært lite organisert. Jeg er glad for at noen forsøker å undergrave de store forbundene. Jeg håper USA og Kina vinner alle medaljer som er i alle idrettskonkurranser på toppnivå i all framtid, slik at vi kan bry oss om andre ting og trene selv. Om ungdommen spiller futsal holder vi dem kanskje unna toppidretten?
;D

Minner meg om en stand-up komiker fra Stavanger.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
oddgeir skrev:
I forhold til verdikampen på sportsarenaen har han veldig klare og så langt uvanlige oppfatninger.

- Jeg ønsker eliteidretten avskåret fra stat, støtte, offentlige anlegg etc., og mener at det er folkehelsen og fysisk aktivitet for alle aldre som skal være politikkens mål. Jeg har stor tro på innendørsfotball, håper den blir svært lite organisert. Jeg er glad for at noen forsøker å undergrave de store forbundene. Jeg håper USA og Kina vinner alle medaljer som er i alle idrettskonkurranser på toppnivå i all framtid, slik at vi kan bry oss om andre ting og trene selv. Om ungdommen spiller futsal holder vi dem kanskje unna toppidretten?
;D

Minner meg om en stand-up komiker fra Stavanger.
Trenger hverken å være vestlending eller komiker for å støtte opp om det der. :)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
slowmotion skrev:
Er dette den nye religionen? ;D
Ja, for gladliberalistene.

For andre er dette knapt verdt et skuldertrekk.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Et spennende prosjekt.
Problemet med vinkling på individet, er at det veldig snart glir over i narcissime og egosentrisk handlingsmønster. Problemet med denne type tanker, er å unngå at individet ødelegger for andre individer (les: fellesskapet), fordi de mener å a RETT til det.

Honkey

S

Slubbert

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
Problemet med vinkling på individet, er at det veldig snart glir over i narcissime og egosentrisk handlingsmønster. Problemet med denne type tanker, er å unngå at individet ødelegger for andre individer (les: fellesskapet), fordi de mener å a RETT til det.
Tull, det som lett "glir over i narcissisme og egosentrisk handlingsmønster" er når man blir tilvent å forlange av andre* alt man ikke gidder å ordne selv. Frihet fordrer ansvar, kuvøsen fordrer likegyldighet og middelmådighet. Vi skal ikke bry oss om andre, staten skal gjøre det for oss.

* Les: Det såkalte "fellesskapet", som i realiteten selvsagt bare er en abstraksjon i likhet med Gud og Fedreland. Opium for folket indeed.

G

Gjestemedlem

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
Et spennende prosjekt.

Honkey
Det er en fare, men dette er drøftet i deres manifest:

Du kjenner bare til nuet. Det er det eneste du har. Det er det eneste hvert enkelt
menneske har. Dersom det tilfredsstiller dine sanser, og gir deg maksimal trivsel
i ditt nu, å skade eller hindre et annet menneske fysisk, eller utsette et annet
menneske for trussel om fysisk skade eller hindring, slik at dette menneske ikke
oppnår maksimal trivsel i sitt nu, er det likevel rasjonelt å avstå fra denne
tilfredsstillelsen, da en slik handling gir til kjenne at du aksepterer at en kan
skade eller hindre andre mennesker fysisk, eller utsette andre mennesker for
trussel om fysisk skade eller hindring. Prinsipielt kan det samme da skje med deg.
Med tilmålt tid er du kresen. Det er bedre å avstå fra èn tilfredsstillelse enn å risikere og
miste alle.

Du erkjenner at avtale og samarbeid mellom alle mennesker er nødvendig for å
oppnå så stor grad som mulig av fysisk trygghet og beskyttelse mot alle former
for fysisk skade og hindring, og alle former for trusler om fysisk skade og
hindring.

Man påberoper seg derfor ingen rett til å ofte andres rett til selv å oppnå lykke hvis det skulle gjøre deg lykkelig å hindre eller skade andre i deres liv. Man skal la andre være i fred så lenge de ikke vil hindre eller skade din livsutfoldelse, og du skal avstå fra å skade dem eller hindre dem i deres valg så lenge de ikke prøver å hindre eller skade deg.

En ganske grei filosofi egentlig.

De store fiendene blir vel utagerende religiøse, konservative strenge formyndere, aggressive nykterister, overforvalteriske sosialister, kraftfeminister, folkflestelige erferpister etc. ... the usual suspects.

Topp Bunn